قیمت سونی اکسپریا ۱ III و اکسپریا ۵ III مشخص شد - تکفارس 
قیمت سونی اکسپریا ۱ III و اکسپریا ۵ III مشخص شد - تکفارس 

قیمت سونی اکسپریا ۱ III و اکسپریا ۵ III مشخص شد

مهدی ملکی
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - 18:26
سونی اکسپریا ۱۰ III

سونی چند روز پیش نسل سوم گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود موسوم به اکسپریا ۱ III و اکسپریا ۵ III را معرفی کرد اما اطلاعات دقیقی درباره قیمت و زمان عرضه آن‌ها منتشر نشد. اکنون این دو گوشی روی شعبه روسی فروشگاه رسمی سونی برای پیش‌خرید در دسترس قرار گرفته‌اند. قیمت اکسپریا ۱ III معادل ۱۳۰۰ دلار و قیمت اکسپریا ۵ III معادل ۱۱۰۰ دلار است.

قیمت واقعی این محصولات بدون تبدیل نرخ ارز در روسیه برای اکسپریا ۱ III ۹۹۹۹۰ روبل که تقریباً برابر با ۱۰۹۵ یورو است. این قیمت برای پیکربندی حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت و رنگ مشکی این دستگاه در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که در حال حاضر پیکربندی دیگری در دسترس نیست. همچنین سونی با پیش‌خرید این محصول یک جفت ایرفون WF-1000XM3 را هم به رایگان به خریداران هدیه می‌دهد.

مطالب مرتبط:

عضو کوچک‌تر این خانواده یعنی اکسپریا ۵ III با شرایط یکسانی روی این فروشگاه ظاهر شده است. قیمت این دستگاه به ارز روسیه ۸۴۹۹۰ روبل است که می‌توان آن را با ۹۳۰ یورو معادل دانست. این دستگاه هم تنها در یک پیکربندی حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت در دسترس قرار گرفته اما برخلاف دیگر محصول سونی، در دو رنگ مشکی و سبز به دست کاربران خواهد رسید. خریداران با انجام این تراکنش به یک جفت ایرفون WF-XB700 TWS سونی هم دسترسی پیدا خواهند کرد.

وب‌سایت مذکور در حال حاضر به اتمام این دو دستگاه اشاره دارد و ذکر کرده که به زودی شاهد عرضه آن‌ها خواهیم بود. یکی از افشاگران وب‌سایت GSM Arena ادعا کرده که این دو دستگاه در تاریخ ۲۰ جولای میلادی به طور رسمی عرضه می‌شوند. فعلاً اظهارات او تنها در حد شایعات قرار می‌گیرند و نمی‌توان آن‌ها را تایید کرد.

سونی به تازگی در رویداد اکسپریا خود از سه گوشی هوشمند جدید شامل دو دستگاه پرچم‌دار با نام‌های اکسپریا ۱ III و اکسپریا ۵ III رونمایی کرده است. گوشی دوم مانند همیشه برای کاربرانی مناسب‌تر است که با وجود علاقه به محصولات فشرده و کوچک‌تر، قصد ندارند چیزی را از منظر تجربه کاربری از دست بدهند.

سونی اکسپریا ۱ III و سونی اکسپریا ۵ III

هر دو گوشی مذکور دارای دوربین‌های تله‌فتو قابل توجهی هستند که می‌توانند شرایط خود را بین ۷۰ الی ۱۰۵ میلی‌متر تغییر دهند. با تغییر این ابعاد، بزرگنمایی هر دو دستگاه بین ۲.۹ الی ۴.۴ برابر تغییر می‌کند. این لنز ۲.۹/۱ اینچی دارای رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.3 یا f/2.8 (با توجه به فاصله کانونی و OIS مورد نظر شما) است.

بزرگنمایی دیجیتال اکنون قادر به بزرگنمایی برابر با ۳۰۰ میلی‌متر است که نسبت به ۲۰۰ میلی‌متری که پیش‌تر در اکسپریا ۱ II و اکسپریا ۵ II قابل دسترسی بود، پیشرفتی محسوس به شمار می‌رود. سونی این فناوری جدید را AI Super Resolution Zoom می‌نامد.

دوربین جلوی این دو دستگاه نسبت به مدل سال قبل تفاوتی نداشت و سونی باز هم از حسگر ۸ مگاپیکسلی بهره برده است. تنها تفاوت در دوربین اکسپریا ۱ III، پشتیبانی از ۳D ToF است.

بنابراین در حالی که دوربین‌ها در هر دو گوشی تقریباً یکسان هستند، تفاوت‌های موجود در نمایشگرها، اکسپریا ۱ III و اکسپریا ۵ III را متمایز می‌کنند. اکسپریا ۱ III به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی ۴کی اولد با نسبت ابعاد ۲۱:۹ مجهز است که علاوه بر پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، می‌تواند محتوای HDR را هم نمایش دهد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.