محققان دانشگاه پردو موفق به ساخت سفیدترین رنگ شدند - تکفارس 
محققان دانشگاه پردو موفق به ساخت سفیدترین رنگ شدند - تکفارس 

محققان دانشگاه پردو موفق به ساخت سفیدترین رنگ شدند

حامد شهرزاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - 13:16
white paint

محققان دانشگاه پوردو اعلام کردند که آن‌ها سفیدترین رنگ ثبت شده را که انسان توانایی ساخت آن را دارد، ایجاد کرده‌اند. در حقیقت، آن‌ها تا به حال دو بار رنگ فوق العاده سفید را ساخته‌اند. محققان این دانشگاه در ماه اکتبر، اعلام کردند که یک رنگ سفید را ساختند که در واقع قادر به بازتاب ۹۵٫۵ درصد از نور خورشید است. اما آن‌ها قطعاً تصمیم گرفتند با استفاده از فرمولاسیون جدیدی که امروز به طور خاص اعلام شده است، موفق شدند تا ۹۸٫۱ درصد از نور خورشید را منعکس کند.

در واقع، در زمان نسبتاً کوتاه، محققان دانشگاه پوردو موفق شدند رکورد خود را بشکنند. نکته‌ای که در مورد رنگ سفید بسیار مناسب و با قابلیت بازتاب زیاد وجود دارد، این است که همراه با بازتابش نور، گرما را نیز به نوعی بازتاب می‌کنند. همانطور که هر کسی که روز خود را به طور خاص در ساحل سپری کرده است می‌داند، به طور کلی رنگ سیاه نور را جذب خود می‌کند و گرم می‌شود، و می‌تواند باعث آزار فردی که این نوع رنگ لباس را پوشیده شود.

مطالب مرتبط:

از این رنگ سفید می‌توان برای کاهش دمای ساختمان‌ها استفاده کرد

به طور کلی می‌توان گفت که بزرگ‌ترین مزیت تولید این رنگ فوق العاده سفید این است که می‌توان از آن در ساختمان‌ها استفاده کرد تا در واقع بدون نیاز به تعبیه یک سیستم خنک‌کننده قوی و به روش نسبتاً ساده، این ساختمان‌ها را خنک‌تر نگه دارد. به طور کلی و از لحاظ علمی، تولید این رنگ به غلظت نسبتاً بالای سولفات باریم، ترکیبی که قبلاً در رنگ‌ها و کاغذ‌های عکاسی استفاده می‌شده است، بستگی دارد. ذرات سولفات باریم اندازه‌های مختلفی دارند و به این نوع رنگ اجازه می‌دهند تا طیف وسیعی از نور را از اندازه همه آن‌ها پراکنده کند.

همه این موارد خیلی جالب به نظر می‌رسد، اما ما به طور نگران موضوعی هستیم که می‌تواند برای بسیاری از مردم جالب توجه باشد. نگرانی ما به این دلیل است که یکی از مشهورترین درام‌های جهان هنر کاملاً مربوط به سیاه‌ترین رنگ سیاه است: وانتابلک.

انیش کپور به صورت انحصاری حق استفاده از سیاه‌ترین رنگ را در اختیار دارد

وانتابلک ماده زیبایی است که با نانولوله ساخته شده است و طبق نظر محققان و سند‌های رسمی منتشرشده، قادر است ۹۹٫۹۹ درصد از نور مرئی را جذب کند. در دسترس‌ترین شکل آن، یک رنگ قابل اسپری به نام وانتابلک اس – وای آی اس است که همچنین دارای مجوز اختصاص داده شده به استودیوی انیش کپور است و این کمپانی حق استفاده از چنین ماده‌ای را در اختیار دارد تا بتواند توانایی ساخت و طراحی آثار هنری پیشگامانه مانند یک سیاه چاله بزرگ در کف زمین را به صورت کلی در انحصار خود درآورد.

استفاده از رنگ وانتابلک توسط کپور و مشهور شدن این شرکت به خاطر این رنگ هنرمندان دیگر را چنان عصبانی کرد که هنرمند دیگری با نام استوارت سمپل، به تقلید از انیش کپور، رنگدانه صورتی‌ترین رنگ صورتی جهان را ایجاد کرد. با این وجود، مشخص نیست که صورتی‌ترین رنگ صورتی به صورت رسمی توسط محققان و دانشمندان تأیید شده است یا خیر، اما ما حدس می‌زنیم که به احتمال زیاد دانشمندان هنوز هم مشغول کار در مورد تولید رنگ سیاه و سفید هستند.

علاقه وافر چنین هنرمندانی به رنگ سیاه و سفید باعث جلب توجه بسیاری از رسانه‌ها شده است.

استوارت سمپل صورتی‌ترین رنگ را برای انیش کپور ممنوع کرده است

رنگ صورتی زیبا برای خرید و استفاده توسط همه هنرمندان جهان در دسترس است، به جز برای انیش کپور:

با افزودن این محصول به سبد خرید شما تأیید می‌کنید که انیش کپور نیستید، شما به هیچ وجه وابسته به انیش کپور نیستید، شما این کالا را از طرف انیش کپور یا یک وابسته انیش کپور خریداری نمی‌کنید. شما تعهد می‌دهید که طبق دانش، اطلاعات و اعتقاد شما، این رنگ راهی دست انیش کپور نخواهد شد.

ماجرای رنگ صورتی جدید در اینجا متوقف نشد، زیرا کپور به طور خاص به رنگ صورتی‌ترین رنگ صورتی دست پیدا کرد و در یک عکس شیک و باکلاس در اینستاگرام، از انگشت وسط خود که آن را در رنگ صورتی فرو کرده بود، استفاده کرد. و پیام نسبتاً توهین‌آمیزی را نیز در این پست نوشته بود. استوارت سمپل نیز طی یک حرکت مشابه به دنبال طراحی و ساخت سیاه‌ترین رنگ سیاه رفت و این رنگ را نیز برای استفاده توسط انیش کپور ممنوع کرد.

بنابراین از محققانی که به تازگی سفید‌ترین رنگ سفید را برای ما به ارمغان آورده اند به طور رسمی تقاضا می‌کنیم که لطفاً اجازه ندهید که انیش کپور تحت هیچ شرایطی به این رنگ دسترسی پیدا کند. البته در حالت‌ایده آل و یک جهان آرمانی، هر چیزی که به معنای واقعی کلمه بتواند برای بهبود زندگی مردم استفاده شود و هزینه زندگی افراد را کاهش دهد، باید کاملاً رایگان و به صورت بسیار گسترده در دسترس باشد.

تنها قصد و نیت ما از گفتن چنین موضوعی این است که دنیا دیگر برای ادامه جنگ‌های رنگی انیش کپور و استوارت سمپل آماده نیست. در هر صورت، باید دید که در آینده چه رنگ عجیب و نوآورانه‌ای باعث اختلاف در فضای مجازی خواهد شد. آن چیز که مشخص است این است که انیش کپور و یا استوارت سمپل در اختلاف بعدی نیز نقش مهمی خواهند داشت.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.