وضعیت کرونا اهواز و آبادان در حالت سیاه قرار گرفت - تکفارس 
وضعیت کرونا اهواز و آبادان در حالت سیاه قرار گرفت - تکفارس 

وضعیت کرونا اهواز و آبادان در حالت سیاه قرار گرفت

مهدی ملکی
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - 08:52
اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به رنگ‌بندی جدید ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: دو شهر اهواز و آبادان بر اساس رنگ‌بندی ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان شهرهایی با شاخص خطر بیشتر از ١٢ نفر به ازای هر ١٠٠ هزار نفر جمعیت بستری و به عنوان رنگ سیاه در استان خوزستان شناخته شده‌اند.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد:

 ملاک رنگ‌بندی بر اساس شاخص‌های خطر است؛ رنگ سیاه که به تازگی اعلام شده، شاخص بالای ١٢ نفر به ازای هر ١٠٠ هزار نفر بستری را ملاک قرار داده است که ملاک نه تنها بیماران مثبت قطعی بلکه بیماران محتمل را نیز شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود:

برخی بیماران ممکن است علائم تنفسی نداشته باشند اما تست آن‌ها مثبت باشد، این بیماران نیز با یک ضریب پایین‌تری در این شاخص لحاظ می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:

دو شهر اهواز و آبادان بر اساس رنگ‌بندی ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان شهرهایی با شاخص خطر بیشتر از ١٢ نفر به ازای هر ١٠٠ هزار نفر جمعیت بستری و به عنوان رنگ سیاه در استان خوزستان شناخته شده‌اند.

مطالب مرتبط:

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های خوزستان بیان کرد:

هم‌اکنون در بخش کرونای بیمارستان شهدای ایذه هستم که همراه با همه بخش‌های استان خوزستان در حال خدمات‌رسانی به بیماران هستند. وضعیت شهر اهواز در روزهای اخیر در تعداد بیماران مثبت قطعی تقریبا ثابت مانده است اما در تعداد بیماران محتمل افزایش داشته است.

ابول‌نژادیان تصریح کرد:

بیشترین درگیری را در شهرهای شمالی و شرقی خوزستان داریم؛ در شمال استان خوزستان شهرهای دزفول، شوش، اندیمشک و شوشتر و در شرق استان نیز بهبهان و امیدیه عمده درگیری با ویروس کرونا را دارند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه شهر آبادان از روز اول موج سوم بار مراجعات زیادی به مراکز درمانی داشته است، تصریح کرد:

در بیمارستان‌های آبادان کماکان بار مراجعات و بستری زیاد است اما شهرهای خرمشهر و شادگان در کنترل هستند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.