کمپانی های انودیا و مایکروسافت به طور مشترک در کنفرانس توسعه دهندگان بازی ( GDC ) واقع در مرکز ماسکون در سان فرانسیسکواز نسخه تازه دایرکت ایکس یعنی DirectX 12 پرده برداشتند تا توسعه دهندگان وکلا طرفداران بازیهای کامپیوتری بتونند یک نگاه اجمالی از آینده این صنعت به دست بیارند
با توجه به پست ای که دروبلاگ انویدیا درمورد DX12 گذاشته شده این نکته مشخص میشه درنسخه تازه API های جدید Direct3D به توسعه دهندگان ازادی عمل بیشتر خواهد داد و اونها میتونند به طور مستقیم کنترل منابع سخت افزاری در دست بگیرند و در نتیجه دستیابی بالاتر عملکرد بهتری از سیستم با استفاده از پردازنده های چند هسته ای داشته باشند
۱۱ DirectX در سال ۲۰۰۸ معرفی شد ومشکلاتی در بهینه سازی بین اپلیکیشن های single-threaded و سخت افزارهای چند هسته ایی داشت چرا که حتی اگراز بهترین سخت افرارو سی پی یو های چند هسته ایی هم استفاده میشد بازهم محدودیت دایرکت ۱۱ درتطبیق وبهینه سازی بین اپلیکیشن های single-threaded وجود داشت واین ضعف درعملکرد کارت های گرافیک تاثیر منفی داشت حال به نظر میرسه با ارائه نسخه ۱۲ DirectX این مشکلات کمتر شده و بنا به اعلام انودییا DX12 کاملا با سخت افزارها و کارت های گرافیک تازه وپیشرفته بهینه خواهد بود
هنوز هیچ زمان مشخصی برای انتشار نسخه ۱۲ دایر کت ایکس اعلام نشده و بنا بر اعلام مایکروسافت بیش از ۸۰ درصد کامپیوترها رو پشتیبانی می کنه وطبق اعلام انویدیا تمامی کارت گرافیک های با تکنولوژی dx11 میتونند از نسخه تازه استفاده کنند که موضوع برای هر دو برند مشهور سازنده کارت گرافیک یعنی Nvidia و AMD صدق میکنه
منبع:pcmag
نظرات