تصاویر جدیدی از مرسدس بنز AMG One لو رفت - تکفارس 
تصاویر جدیدی از مرسدس بنز AMG One لو رفت - تکفارس 

تصاویر جدیدی از مرسدس بنز AMG One لو رفت

علیرضا فاضل
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - 11:13
مرسدس بنز AMG

اولین شایعات مربوط یه مرسدس بنز AMG One در آگوست ۲۰۱۶ در سطح اینترنت پخش شد و چیزی در حدود یک ماه بعد از آن، این کمپانی مشهور آلمانی تأیید کرد که این اتوموبیل در مراحل اولیه ساخت قرار دارد. مراحل توسعه این خودرو با گذشت چهار سال و نیم از معرفی رسمی، هنوز به اتمام نرسیده است؛ با این حال عکس‌های فاش شده از این خودرو می‌تواند تا حدی باعث دلگرمی طرفداران گردد. تصاویر منتشر شده خبر از آن می‌دهند که این خودروی موتوراسپورت در مراحل پایانی تولید به سر می‌برد.

بدنه این نمونه آزمایشی که عکس‌های آن در سطح اینترنت منتشر شده، تقریباً به صورت کامل با روکشی مخصوص پوشانده شده است تا از فاش شدن اطلاعات بیش‌تر درباره این مدل جلوگیری شود؛ البته می‌توان هواکش‌های جلوی اتوموبیل که بر روی سپر جلو قرار دارند را به خوبی مشاهده کرد. طراحی خودرو ترکیبی از خطوط سیال و موج‌دار با المان‌های سبک موتوراسپورت است. در جلوی این خودرو یک دریچه بزرگ وجود دارد که رادیاتورها از درون آن و از پشت دیواره مشبک به خوبی قابل مشاهده هستند.

مطالب مرتبط:

در بخش عقب اتوموبیل، یک هواگیر وجود دارد که وظیقه آن رساندن هوا به موتور عقب خودرو است. برآمدگی‌ای بر روی بالچه عقب خودرو وجود دارد تا در سرعت‌های بالا باعث حفظ تعادل آن گردد. در تمام تصاویر منتشر شده، بالچه عقب خودرو فعال شده است؛ این بالچه از طراحی پیچیده‌ای برخوردار است و بخش میانی آن را می‌توان جدای از باقی بخش‌ها به حرکت درآورد.

یک دفیوزر نیز در این بخش تعبیه شده است و بالای آن محفظه اگزوز بزرگ با دو سوراخ کوچک‌تر در پایین آن، جای گرفته‌اند. به نظر می‌آید که چراغ‌های عقب حالتی تزئینی دارند چرا که در تیزر رسمی‌ای که ۴ سال پیش منتشر شد، این چراغ‌ها حالتی یک‌دست‌تر داشتند.

با این که درون اتاقک خودرو تنها از زوایه‌هایی محدود قابل مشاهده است، می‌توان پی برد که این بخش از خودرو نیز در مراحل نهایی تولید به سر می‌برد. راننده یک فرمان مربعی شکل شبیه به اتوموبیل‌های فرمول یک را به دست دارد. یک صفحه نمایش دقیقاً در پشت فرمان قرار گرفته است که اطلاعات مربوط به خودرو را در جلوی راننده به نمایش می‌گذارد. چیزی که بسیار ملموس به نظر می‌آید این است که در ساخت اتاقک این مرسدس AMG، از فیبر کربن استفاده شده است.

این اتوموبیل حرفه‌ای از یک موتور V6 با ظرفیت ۱٫۶ لیتر و توان ۱۰۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند؛ شایعاتی نیز وجود دارد که به توان ۱۲۰۰ اسب بخاری این نمونه مورد آزمایش اشاره می‌کنند. دلیل تأخیر طولانی مدت این خودرو دست و پنجه نرم کردن مهندسان مرسدس بنز با سیستم پیشرانه آن اعلام شده است. چالش اصلی آن‌ها در طول این چهارسال، ارتقا دادن خودرو بر اساس استانداردهای جهانی تولید آلاینده و مصرف سوخت بوده است.

کمپانی مرسدس بنز تنها ۲۷۵ دستگاه از این مدل به تولید خواهد رساند. قیمت هر دستگاه چیزی در حدود ۲٫۷ میلیون دلار تخمین زده شده است و تقریباً تمامی آنان پیش‌فروش شده‌اند!

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید