بررسی گوشی نوبیا رد مجیک ۶ - تکفارس 
بررسی گوشی نوبیا رد مجیک ۶ - تکفارس 

بررسی گوشی نوبیا رد مجیک ۶

حامد شهرزاد
۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - 09:00
بررسی گوشی نوبیا رد مجیک ۶

تعداد گوشی‌های هوشمند مخصوص بازی‌های موبایل به‌سرعت در حال گسترش است و نوبیا در خط مقدم این نوع تلفن‌های همراه قرار دارد. این شرکت سابقه نوآوری‌های مختلف را در کارنامه خود دارد و از استراتژی خلاقانه‌ای برای تولید تلفن‌های گیمینگ خود استفاده می‌کند. تقریباً تمام نسخه‌های قبلی رد مجیک موارد جالب و جدیدی را به ارمغان آورده بودند و جدیدترین نسخه این سری یعنی رد مجیک ۶ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اما این بار نه تنها یک فن داخلی توکار درون این گوشی هوشمند وجود دارد، بلکه چندین ویژگی جدید نیز به این تلفن همراه اضافه شده است. رد مجیک ۶ و رد مجیک ۶ پرو هر دو از اولین تلفن‌های همراهی هستند که از صفحه‌نمایشی با نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز و سرعت نمونه‌برداری از یک انگشت ۵۰۰ هرتزی بهره می‌برند.

اول از همه، با توجه به اینکه پشتیبانی بازی‌های اندروید از نرخ تازه‌سازی بالاتر از ۶۰ فریم در ثانیه بسیار محدود است، ما بازی‌های کمی را برای بررسی عملکرد پردازشی این گوشی هوشمند در اختیار داشتیم تا بفهمیم که نرخ تازه‌سازی بالا چه تأثیری بر عمر باتری آن می‌گذارد و آیا امکان اجرای بازی‌های اندروید با نرخ بالاتر از ۱۴۴ هرتز وجود دارد یا خیر.

مشاهده مشخصات کامل

علاوه بر این، اندازه پنل این گوشی هوشمند از ۶٫۶۵ اینچ به ۶٫۸ اینچ افزایش یافته است. برای انجام بازی‌های مخصوص موبایل، هرچه اندازه صفحه‌نمایش بیشتر باشد بهتر است.

از دیگر ویژگی‌های مربوط به بازی می‌توان به تریگرهای فوق‌العاده سریع با نرخ نمونه‌برداری ۴۰۰ هرتز که به فشار حساس هستند نیز اشاره کرد که انجام برخی از بازی‌ها را بسیار لذت‌بخش می‌کند. این تریگرها نسبت به دو نسل قبلی که از تریگرهای با نرخ نمونه‌برداری ۳۰۰ هرتز استفاده می‌کردند، بهبود داشته است.

نوبیا رد مجیک ۶ از صفحه‌نمایشی با نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز بهره می‌برد

نوبیا رد مجیک 6

نوبیا لوازم جانبی زیادی مانند آداپتورهای مخصوص بازی برای گسترش پورت‌های این گوشی هوشمند (از جمله دیسپلی پورت ۱٫۴) ساخته است. نسخه جدید یکی از لوازم جانبی این گوشی هوشمند با نام داک آیس نیز ساخته شده است و نام آن دوال کور داک آیس است. این وسیله هوشمند برخی از عملکردهای اضافی خنک‌کننده در هنگام بازی را برای نوبیا رد مجیک ۶ فراهم می‌کند.

سخت‌افزار و تراشه به کار رفته در این گوشی هوشمند اگرچه قدرتمند هستند اما با استانداردهای صنعت تلفن همراه از جمله استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸، پیکربندی حافظه با حداقل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ظرفیت باتری تا ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعت مطابقت دارند. سخت‌افزار این گوشی هوشمند بستگی به نسخه دستگاهی دارد که انتخاب می‌کنید.

مدل پرو به باتری کوچک‌تر ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است اما از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند که این محصول فقط مخصوص چین است. در خارج از چین، هر دو دستگاه پشتیبانی از شارژ سریع ۶۶ وات را ارائه می‌دهند.

تفاوت بین مدل‌های اصلی رد مجیک ۶ و نسخه پرو در اینجا متوقف نمی‌شود. یک سیستم خنک‌کننده اضافی در مدل پرو وجود دارد که نوبیا ادعا می‌کند می‌تواند دمای سطح گوشی هوشمند را ۳ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش دهد. این دلیل خوبی برای انتخاب مدل پرو نیست، اما با توجه به اینکه ما فقط نسخه اصلی رد مجیک ۶ را بررسی کرده‌ایم، نمی‌توانیم با اطمینان در مورد عملکرد نسخه پرو چیزی بگوییم.

مطالب مرتبط:

طراحی و ارگونومی

نوبیا رد مجیک 6

از زمان رد مجیک ۵G، طراحی کلی این سری تغییر زیادی نکرده است، اما دو تفاوت آشکار در نسخه جدید وجود دارد. رد مجیک ۵ اس و ۵G دارای محافظ گوریلا گلس در جلو و عقب هستند، در حالی که گوشی رد مجیک ۶ از یک نسخه نامعلوم محافظ گوریلا گلس در قسمت جلو و یک صفحه شیشه‌ای استاندارد در پشت دستگاه استفاده می‌کند.

نکته دیگری که بلافاصله متوجه آن شدیم ارگونومی نسبتاً نامناسب این گوشی بود. این دستگاه نه تنها به صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچی مجهز شده است، بلکه بسیار لغزنده است. پشت این گوشی هوشمند منحنی است ولی سطح شیشه‌ای قرارگیری آن را در دست مشکل می‌کند. استفاده از این تلفن با یک دست کار سختی است. با این حال، حتی با وجود آنکه صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند بزرگ‌تر از نسل گذشته است، اندازه رد مجیک ۶ تفاوت زیادی نسبت به رد مجیک ۵ اس ندارد.

در حقیقت، رد مجیک ۶ باریک‌تر از گوشی نسل گذشته است، در حالی که از نمایشگر بزرگ‌تری برخوردار است.

رد مجیک ۶ اگرچه یک انقلاب در طراحی این سری نیست، اما از نظر ارگونومی کمی بهتر از نسل قبلی است، فقط به این دلیل که نمایشگر بزرگ‌تری را در همان اندازه گوشی نسل قبلی ارائه می‌دهد. با این وجود، این گوشی هوشمند همچنان یک تلفن همراه بزرگ و لغزنده است. به‌علاوه و با توجه به سخت‌افزار و اجزای سیستم خنک‌کننده، تعجب‌آور نیست که وزن آن ۲۲۰ گرم باشد.

صفحه‌نمایش

نوبیا رد مجیک 6

با توجه به مشخصات فنی صفحه‌نمایش رد مجیک ۶ و ۶ پرو، این دو گوشی هوشمند سریع‌ترین نمایشگرهای بازار را در اختیار دارند. ایسوس آر او جی فون ۵ دارای حداکثر نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز است، در حالی که نرخ تازه‌سازی این گوشی هوشمند تا ۱۶۵ هرتز است. همه ما می‌دانیم که این اعداد برای گیمرهای حرفه‌ای مهم هستند، اما آیا واقعاً می‌توان از آن‌ها در استانداردهای کنونی بازی‌های اندروید استفاده کرد؟

نسبت ابعاد صفحه‌نمایش این گوشی ۲۰:۹ است و دارای وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. اندازه این صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچ است.

نوبیا ادعا کرده است که صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند دارای روشنایی زیاد و توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ (با عمق رنگ واقعی ۱۰ بیت) و ۱۰۰ درصد پوشش رنگی دی سی آی پی ۳ است. گفته می‌شود که کنترل میزان روشنایی دارای ۴۰۹۶ سطح مختلف است که برای یک گوشی هوشمند عالی است.

این صفحه‌نمایش همچنین می‌تواند سرعت نمونه‌برداری لمسی ۵۰۰ هرتز را با یک انگشت فراهم کند، در حالی که می‌تواند سرعت نمونه‌برداری ۳۶۰ هرتز را برای فعالیت‌های چند لمسی فراهم کند. در واقع، این صفحه‌نمایش بسیار سریع است و گیمرهای باتجربه‌تر در بازی‌های سریع، آن را دوست خواهند داشت.

باتری

نوبیا رد مجیک 6

دوام کلی باتری این گوشی هوشمند در مقایسه با نسل قبلی تغییر زیادی نکرده است. البته این تلفن همراه همچنان دارای عملکرد عالی در حالت آماده به کار است. با این حال، در حالتی که صفحه‌نمایش دارای نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز است، دستگاه توانست زمان بیشتری را در آزمایشات ما -که شامل مرور وب و پخش فیلم است- دوام بیاورد. شاید ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت اضافی در مقایسه با ظرفیت باتری گوشی هوشمند نسل گذشته ربطی به این موضوع داشته باشد. با این حال، باید توجه داشت که پخش فیلم‌های اچ دی آر فاکتور مهمی در عمر باتری یک گوشی هوشمند محسوب می‌شود.

اگرچه نه رد مجیک ۵G و نه ۵ اس دارای ویژگی تنظیم سرعت تازه‌سازی هوشمند هستند (به این معنی که صفحه‌نمایش در تمام اوقات با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز عمل می‌کند)، رد مجیک ۶ دارای نوعی عملکرد تنظیم خودکار است. در آزمایش ما، نمایش هر دو نوع مورد (مرور وب و پخش فیلم) به‌طور خودکار با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز انجام شد. اگر اچ دی آر را غیر فعال کنید، ماندگاری باتری این گوشی هوشمند در حالتی که صفحه‌نمایش گوشی دارای نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز باشد، بسیار خوب است.

سیستم‌عامل و رابط کاربری

نوبیا رد مجیک 6

رد مجیک ۶ و ۶ پرو از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری رد مجیک نسخه ۴٫۰ بهره می‌برند. اول از همه، ما هیچ تغییر عمده‌ای در طراحی و عملکرد رابط کاربری مشاهده نکرده‌ایم، اما این رابط کاربری نسبت به قبل بسیار زیبا و حتی روان‌تر به نظر می‌رسد. البته، نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز به روان‌تر شدن رابط کاربری کمک می‌کند، اما سخت‌افزار این گوشی هوشمند نیز در سرعت رابط کاربری تأثیر دارد. منوی برنامه‌ها و تنظیمات در یک چشم به هم زدن باز می‌شود.

زیبایی و سبکی رابط کاربری نیز ممکن است بخشی از دلایل سرعت بالای این رابط کاربری باشد. همان‌طور که در دو نسخه اول رابط کاربری رد مجیک مشاهده کردیم، نوبیا سعی کرده است تا رابط کاربری رد مجیک از اندروید خام فاصله نگیرد. البته، برخی تغییرات در آیکون‌ها و منوی برنامه‌های مختلف وجود دارد، اما این رابط کاربری در بیشتر موارد بسیار شبیه به اندروید خام است. منوی اعلان‌ها مانند منوی برنامه‌های اخیر شبیه به نسل قبل رابط کاربری رد مجیک باقی مانده است. تنظیمات زیر منوها در منوی تنظیمات عمومی نیز بدون تغییر باقی مانده‌اند.

سرانجام، حسگر اثرانگشت بسیار بهبود یافته است. با باز کردن قفل گوشی در برابر نور خورشید، در اکثر مدل‌هایی که از حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش استفاده می‌کنند، مشکلاتی به وجود می‌آید، اما به نظر می‌رسد که عملکرد این گوشی هوشمند خوب است. در واقع، حسگر اثرانگشت این تلفن همراه یکی از سریع‌ترین حسگرهای اثرانگشت در کلاس خود به شمار می‌رود. باز شدن قفل تلفن مدت زیادی طول نمی‌کشد و در بیشتر مواقع، انگشت کاربر به‌درستی تشخیص داده می‌شود.

گیم اسپیس

نوبیا رد مجیک 6

ظاهر و کارایی جدیدترین نسخه گیم اسپیس بهتر از همیشه است. در نسخه جدید، برخی از گزینه‌های گیم اسپیس با گزینه‌های‌ جدیدی جایگزین شده‌اند، اما زیبایی و عملکرد کلی گیم اسپیس همچنان مانند گذشته است.

برای استفاده از گیم اسپیس، کافی است روی کلید مربوط به آن (دکمه قرمز در گوشه‌ی سمت چپ بالای تلفن) ضربه بزنید تا برنامه گیم اسپیس باز شود. در آنجا می‌توانید بازی‌های نصب‌شده بر روی دستگاه را مرور کنید. برای فعال کردن گیم اسپیس انگشت خود را به سمت چپ بکشید (تلفن را به‌صورت افقی نگه دارید، زیرا این تنها جهتی است که گیم اسپیس در آن کار می‌کند) و سپس منوی مربوطه باز می‌شود و می‌توانید تنظیمات مختلف را تغییر دهید. این تنظیمات در هنگام بازی کردن نیز قابل دسترسی است.

دو گزینه اول برای بهبود عملکرد پردازشی در طول بازی کردن و تنظیم عملکرد تریگر در صورت استفاده از آن در هنگام بازی استفاده می‌شود. گزینه بعدی، یک گزینه جدید است و برنامه‌های خاصی را در یک پنجره تعاملی کوچک در بالای بازی باز می‌کند. برنامه‌های خاصی مانند دیسکورد، واتساپ، تلگرام و حتی کروم از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. می‌توانید از نوار روشنایی و سایر گزینه‌های دیگر برای تغییر سریع نرخ تازه‌سازی استفاده کنید.

با کلیک روی یک نماد در گوشه بالا سمت راست صفحه‌نمایش، می‌توانید برخی دیگر از تنظیمات گیم اسپیس را در این برنامه پیدا کنید. خلاصه‌ای از چند بازی که اخیراً انجام داده‌اید در این قسمت نمایش داده می‌شود. عملکرد ضبط بازی نیز قابل انجام است و این ویژگی اکنون از بازی‌های بزرگ‌تر مانند فورتنایت و پاب جی موبایل پشتیبانی می‌کند.

نوبیا رد مجیک ۶ دارای یک ویژگی با نام اسمارت گیم است که در صورت نیاز با افزایش سرعت فن خنک‌کننده به‌صورت هوشمند، دمای گوشی را کنترل می‌کند. این ویژگی همچنین عملکرد بازی‌های مختلف را برای مطابقت با میزان نرخ تازه‌سازی که از سوی کاربر تعیین شده است، تجزیه و تحلیل می‌کند. این ویژگی می‌تواند نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش را روی ۶۰، ۹۰، ۱۲۰ و ۱۶۵ هرتز تنظیم کند.

در اطلاعیه مطبوعاتی شرکت نوبیا آمده است که این ویژگی همچنان تاچ کورگرافر نامیده می‌شود و گفته شده است که این ویژگی نسبت به قبل بهبود یافته است. میزان نرخ تازه‌سازی نمایشگر به‌صورت پویا و در لحظه تنظیم می‌شود. این ویژگی به‌صورت هوشمند مناسب‌ترین نرخ تازه‌سازی را از بین گزینه‌های موجود انتخاب می‌کند. در مجموع، نوبیا ادعا می‌کند که ویژگی جدید تاچ کورگرافر می‌تواند پایداری سیستم را تا ۵۰ درصد بهبود بخشد.

یکی از بهترین ویژگی‌های مخصوص بازی این گوشی هوشمند، تریگرها هستند. در مقایسه با تلفن همراه نسل قبل، عملکرد آن‌ها بهتر است (اگرچه تفاوت نسبت به نسل قبل قابل چشم‌پوشی است) و تجربه بسیار خوبی را برای علاقه‌مندان به بازی‌های مسابقه‌ای و اول‌شخص فراهم می‌کنند.

سخت‌افزار و قدرت پردازشی

نوبیا رد مجیک 6

مانند سایر محصولات شاخص و پرچم‌دار سال ۲۰۲۱، رد مجیک ۶ به جدیدترین و بهترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده است. این تراشه بر اساس فرایند تولید ۵ نانومتری ساخته شده است و از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با پیکربندی نسبتاً نامتعارف استفاده می‌کند. این تراشه دارای یک هسته بزرگ کریو ۶۸۰ پرایم با سرعت کلاک ۲٫۸۴ گیگاهرتز، یک گروه مجزا متشکل از سه هسته کریو ۶۸۰ گولد با فرکانس ۲٫۴۲ گیگاهرتز و یک گروه دیگر متشکل از چهار هسته کریو ۶۸۰ سیلور با فرکانس ۱٫۸۰ گیگاهرتز است. هسته پرایم بر اساس معماری آرم کورتکس ایکس ۱، هسته گولد یک محصول مشتق شده از معماری کورتکس ای ۷۸ و هسته سیلور هسته‌ای مبتنی بر کورتکس ای ۵۵ است.

پردازنده گرافیکی تراشه جدید کوالکام ادرنو ۶۶۰ است و رد مجیک ۶ در مجموع دارای سه پیکربندی حافظه است: ۸ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۱۲ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی. ما پیکربندی اولی را دریافت کردیم و لازم به ذکر است که هیچ شکاف کارت مایکرو اس دی در این گوشی هوشمند وجود ندارد. نوبیا رد مجیک ۶ از سیستم استاندارد ذخیره‌سازی سریع یو اف اس ۳٫۱ استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود که اسنپدراگون ۸۸۸ در نوبیا رد مجیک ۶ دارای عملکرد مشابه در تلفن‌های هوشمند دیگری که از آن استفاده می‌کنند، باشد. تفاوت بین گوشی‌های موجود در بازار که مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ هستند، بسیار ناچیز است. ما آزمون‌های معمول خود را هم با روشن بودن و هم با خاموش بودن فن خنک‌کننده انجام دادیم و همان تست بنچمارک را اجرا کردیم. نتایج یکسان است و اساساً تغییری ایجاد نمی‌شود. این به آن دلیل است که فن خنک‌کننده تنها به بهبود عملکرد این گوشی هوشمند در صورت استفاده مداوم کمک خواهد کرد و تأثیری در حداکثر فرکانس پردازنده مشاهده نمی‌شود.

عملکرد نوبیا رد مجیک ۶ در هنگام اجرای بازی‌های مختلف

نوبیا رد مجیک 6

عملکرد پردازشی این گوشی هوشمند در هنگام اجرای بازی‌های مخصوص موبایل بسیار خوب است. حتی در بازی‌هایی که سنگین‌تر هستند، هیچ افت ناگهانی در فریم یا تأخیر را مشاهده نکردیم. مطمئن باشید که رد مجیک ۶ تقریباً از پس اجرای همه نوع بازی و برنامه‌ای بر می‌آید. با این حال، وقتی نوبت به پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی بالای صفحه‌نمایش می‌رسد، ما متعجب شدیم که نتوانستیم هیچ بازی‌ای را پیدا کنیم که از نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز پشتیبانی کند و اکثر بازی‌ها از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

درست است که تعداد گوشی‌های هوشمندی که از نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز پشتیبانی می‌کنند، بسیار کم است، اما با وجود گوشی‌های هوشمند متعددی که از صفحه‌نمایش‌های دارای نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کنند، زیاد است. تمام بازی‌های مخصوص موبایل از حداکثر نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. البته ما بسیار خوشحالیم که می‌بینیم برخی از بازی‌هایی که در سال گذشته بر روی رد مجیک ۵ اس اجرا و تست شده بودند، اکنون می‌توانند با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه اجرا شوند.

البته ممکن است بتوانید بازی‌هایی را پیدا کنید که از نرخ تازه‌سازی بالا پشتیبانی می‌کنند، اما تعداد آن‌ها قطعاً کم خواهد بود. متأسفانه هنوز اکثر بازی‌های مخصوص موبایل از نرخ تازه‌سازی بالاتر از ۶۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کنند و تعداد بازی‌هایی که از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند، بسیار کم است.

دوربین

نوبیا رد مجیک 6

سیستم دوربین نوبیا رد مجیک ۶ نسبت به گوشی هوشمند رد مجیک ۵G که در اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی و عرضه شد، هیچ تغییری نکرده است. بنابراین، اگر بهبودهایی را در عملکرد دوربین مشاهده کنیم، به احتمال زیاد به خاطر آی اس پی قدرتمندتری است که در اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده شده است.

در پشت این تلفن همراه یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۱٫۷۲ اینچی، اندازه پیکسل ۰٫۸ میکرومتر و دیافراگم f/1.8 وجود دارد. همچنین، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق‌العاده گسترده با اندازه پیکسل ۱٫۱۲ میکرومتر و اندازه ۱/۴٫۰ اینچ وجود دارد. دیافراگم این حسگر f/2.0 است. دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل است و فوکوس ثابت دارد.

در قسمت جلویی نیز از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق‌العاده گسترده استفاده می‌شود. دیافراگم این لنز f/2.0 است.

اولین چیزی که در مورد رد مجیک جدید مشاهده کردیم این است که عملکرد آن کاملاً متفاوت با نسل قبلی است و درک آن کمی دشوار است. عکس‌هایی که با دوربین گوشی هوشمند نوبیا رد مجیک ۶ گرفته شده است، نسبت به گوشی نسل قبل دارای رنگ‌های طبیعی‌تر و زنده‌تری است. با این حال، به نظر می‌رسد آسمان تاریک‌تر از آنچه که در واقعیت وجود دارد، ثبت می‌شود که این موضوع نشان می‌دهد که نرم‌افزار این گوشی تصاویر تاریک‌تری را ثبت می‌کند.

به نظر می‌رسد که عملکرد اچ دی آر در دوربین این گوشی هوشمند از عملکرد مناسبی برخوردار است، زیرا سایه‌ها، اگرچه تیره‌تر از حد انتظار هستند، اما جزئیات زیادی دارند. هایلایت‌های تصاویر گرفته‌شده کاملاً مناسب هستند. با استفاده از اچ دی آر، وضوح و جزئیات تصاویر از بین نمی‌رود، اما به نظر می‌رسد تصاویر ثبت‌شده به‌صورت اچ دی آر با برخی پردازش‌های اضافی اغراق‌آمیز همراه باشند.

در مورد دوربین ۸ مگاپیکسلی، انتظار داشتیم که عکس‌های گرفته‌شده با این حسگر از دوربین اصلی بدتر باشند. تصاویر گرفته‌شده تقریباً مشابه با تمام گوشی‌های هوشمند هم‌رده است. تفاوت نوبیا رد مجیک ۶ با دیگر گوشی‌های هوشمند در این است که برخی از عکس‌ها به‌خوبی پردازش می‌شوند، به‌طوری که عکس‌های دوربین ۸ مگاپیکسلی از تصاویر گرفته‌شده با دوربین اصلی فاصله زیادی ندارند. در این مورد خاص، نوبیا سعی کرد همان پردازش تصویری را که در دوربین اصلی استفاده کرده است، در این دوربین نیز استفاده کند و در این زمینه موفق بوده است.

اما متأسفانه، تصاویر گرفته‌شده با دوربین ۸ مگاپیکسلی که حسگری با زاویه دید گسترده دارد، نسبت به دوربین اصلی دارای جزئیات کمتر، وضوح پایین‌تر و نویزهای بیشتری در پس‌زمینه هستند. مشکل کمبود نور و تاریک بودن عکس‌ها نسبت به دنیای واقعی در اینجا نیز قابل مشاهده است. به نظر می‌رسد بازتولید رنگ این دوربین مشابه دوربین اصلی است. اگرچه در حالت استفاده از دوربین ۸ مگاپیکسلی، اگر به اندازه کافی به سوژه نزدیک باشید، ممکن است تصاویر گرفته‌شده کمی بهتر از دوربین اصلی باشند.

عملکرد دوربین سلفی چندان رضایت‌بخش نیست. حسگر ۸ مگاپیکسلی محدود است و نمی‌تواند عکس‌های واضحی را ثبت کند و در بیشتر موارد، سلفی‌ها تار هستند. دامنه داینامیکی این دوربین نیز بسیار محدود است.

نتیجه‌گیری

در مجموع، رد مجیک ۶ دارای دو مزیت عمده نسبت به گوشی‌های هوشمند شرکت‌های دیگر است: فن خنک‌کننده داخلی و قیمت مناسب.

صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند بسیار پیشرفته است و از نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز بهره می‌برد. با این وجود، پشتیبانی بازی‌های مخصوص موبایل از نمایشگرهای ۱۶۵ هرتز، حداقل در حال حاضر، بسیار محدود است.

اکنون وقت آن است که نوبیا رابط کاربری گوشی‌های هوشمند خود را به‌روزرسانی کند. برخی از منوهای موجود در این رابط کاربری کمی گیج‌کننده هستند و این موضوعی است که در چند نسل آخر رابط کاربری رد مجیک بیشتر شده است. با این وجود، با اطمینان می‌توان گفت که رابط کاربری این گوشی هوشمند زیباست و بسیار به اندروید خام نزدیک است.

رد مجیک ۶ برای کسانی که گیمر حرفه‌ای موبایل هستند، انتخاب خوبی است. این گوشی از بهترین تراشه اسنپدراگون شرکت کوالکام، صفحه‌نمایشی عالی، باتری‌ای که به اندازه کافی بزرگ است و اسپیکرهایی عالی بهره می‌برد. اسپیکرهای این گوشی هوشمند نه تنها بلند هستند بلکه صدای خوبی هم دارند.

بنابراین، اگر به دنبال یک گوشی مخصوص بازی با بودجه محدود هستید، سری رد مجیک نوبیا یک گزینه مناسب است.

نقاط قوت:

  • سریع‌ترین صفحه‌نمایش با عمق رنگ ۱۰ بیتی و نرخ تازه‌سازی بالا
  • طرحی زیبا و مدرن
  • عمر باتری مناسب که نسبت به نسل گذشته بهبود یافته است
  • ویژگی‌های مخصوص بازی مانند تریگرهای قابل تنظیم و برنامه گیم اسپیس
  • شارژ سریع با توان ۳۰ وات الی ۶۶ وات
  • اسپیکرهای استریو با صدای بلند و رسا
  • اندروید ۱۱
  • فن خنک‌کننده داخلی که پردازنده را برای مدت طولانی‌تری در حال پردازش با فرکانس بالاتر نگه می‌دارد

نقاط ضعف:

  • دوربین این گوشی هوشمند به بهبود بیشتری احتیاج دارد
  • پشتیبانی محدود بازی‌های موجود از نمایشگرهای دارای نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز
  • عدم مقاومت در برابر آب و گردوغبار
  • عدم وجود شیار مایکرو اس دی
  • برخی از منوهای رابط کاربری کمی گیج‌کننده است
  • فقط نسخه چینی آن به همراه یک شارژر ۶۶ واتی عرضه می‌شود

منبع: GSM Arena

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.