معاون دادستان کل کشور: بازگشت سامسونگ و ال جی به ایران ممنوع است - تکفارس 
معاون دادستان کل کشور: بازگشت سامسونگ و ال جی به ایران ممنوع است - تکفارس 

معاون دادستان کل کشور: بازگشت سامسونگ و ال جی به ایران ممنوع است

حامد شهرزاد
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - 13:27
samsung lg iran

سعید عمرانی در برنامه خود که مربوط به بازدید از خط تولید گروه صنعتی انتخاب در اصفهان بود، تأکید کرد که اگر به طور جدی و دقیق با قاچاق مقابله نکنیم، وضعیت صنعتی کشور تهدید خواهد شد. او در مورد این موضوع گفت که موانع رشد و توسعه صنعت زیاد هستند و یکی از بزرگترین آن‌ها مسئله قاچاق است. در حال حاضر، کشور ایران نه تنها اجازه واردات در زمینه لوازم خانگی مانند برندهای سامسونگ و ال جی را نمی‌دهد، بلکه در سایر بخش‌های مشابه نیز واردات را انجام نمی‌دهد. وی معتقد است که اگر شخصی این کار را انجام دهد، عاملان آن را تحت تعقیب قرار خواهد داد و آن‌ها را مجازات خواهد کرد.

سعید عمرانی: سامسونگ و ال جی در شرایط سخت ما را تنها گذاشتند

معاون قضایی دادستان کل کشور در پاسخ به سؤالاتی در مورد بازگشت دو شرکت ال جی و سامسونگ به بازار لوازم خانگی ایران، علاوه بر صحبت در مورد سیاست مقاومت در اقتصاد گفت:

این دو شرکت مردم را در شرایط دشوار و در زمان تحریم‌ها تنها گذاشتند. در واقع، ما به این نوع شرکت‌ها اجازه نمی‌دهیم که در ایران فعالیت داشته باشند. بیشتر شرکت‌ها تمایل به ورود به کشور را دارند ولی این دو برند هرگز قادر به انجام تجارت به طور کامل در کشور ما نخواهند بود.

صنعت لوازم خانگی و اتومبیل‌سازی یکی از شاخص‌های تبدیل شدن ایران به یک کشور صنعتی است و این دو صنعت به طور کلی میزان پیشرفت هر کشور را نشان می‌دهد. عمرانی گفت که سازندگان ایرانی در زمینه طراحی، مهندسی، ساخت، قالب‌سازی و تولید قطعات لوازم خانگی پیشرفت خوبی داشته است. اگر شخصی آرم یک برند ایرانی را به برند خارجی تغییر دهد، تشخیص اینکه این محصول داخلی است غیر ممکن است. کیفیت محصولات ایران حداقل مشابه نمونه‌های خارجی و حتی بهتر از آن است.

مطالب مرتبط:

شرکت‌های زیادی تمایل دارند تا به ایران بازگردند و در کشور فعالیت کنند

وی ادامه داد: سیاست اقتصاد مقاومتی عمدتاً بر اصل این اساس استوار است که وقتی دشمن مجبور به عقب نشینی شود، در آن موقع به خطر انداختن دستاورد‌های حاصل از تحریم‌ها کاملاً اشتباه است.

عمرانی اضافه کرد: از نظر حقوقی، این دو برند لوازم خانگی خارجی در شرایط دشوار کشور را ترک کرده اند، اما این در واقع حرکت بسیار خوبی است زیرا اگر آن‌ها به کار و فعالیت خود در ایران ادامه دهند، ما پیشرفت فعلی ایرانیان در زمینه طراحی و تولید لوازم خانگی را هرگز نمی‌دیدیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های خارجی در کشور ما هیچ جایگاهی ندارند. کارگران و مهندسان ایرانی نشان می‌دهند که آن‌ها دارای دانش بنیانی بسیار بهتری نسبت به رقبای خارجی هستند و به طور کلی بسیار قویتر از رقبای خارجی هستند. در دادگستری و قوه قضاییه نیز به هیچ کالایی که نمونه‌های داخلی آن در کشور وجود دارند، اجازه ورود به کشور را نمی‌دهیم و با متخلفین برخورد خواهیم کرد.

عمرانی افزود: طبق دستور رئیس قوه قضاییه، اگر واقعاً متوجه شدیم که در حوزه تولید داخلی مشکلات جدی وجود دارد، ما موظف هستیم از دادگاه‌ها و مراجع مربوطه بخواهیم که به نوبت این پرونده‌ها را رسیدگی کنند.

وی در پایان اظهار داشت: ما تضمین می‌کنیم که سرمایه‌گذاران و فعالان بخش‌های تولیدی و کارآفرینی که ممکن است در معرض خطر بیکاری یا تعطیلی کارخانه‌ها باشند، مشکلات و پرونده‌هایشان را با حداکثر سرعت انجام خواهیم داد تا تأخیر در دادرسی عادلانه به عاملی تبدیل نشود که به تولید کشور آسیب برساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.