پروژه رانندگی تمام خودکار تسلا تقریباً آماده است - تکفارس 
پروژه رانندگی تمام خودکار تسلا تقریباً آماده است - تکفارس 

پروژه رانندگی تمام خودکار تسلا تقریباً آماده است

آرمین مکاری
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - 12:20
پروژه رانندگی تمام خودکار تسلا تقریباً آماده است - تکفارس 

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، اطلاعات جدیدی را در مورد نسخه بتای رانندگی تمام خودکار (Full Self Driving) توییت کرده است. آقای ماسک به تازگی در پاسخ به یک توییت درباره سیستم رانندگی تمام خودکار، اعلام کرد که نسخه V9.0 تقریباً آماده است و این یک پیشرفت قابل توجه برای شرکت تسلا به حساب می‌آید.

نکته قابل توجه این است که تسلا در این سیستم، استفاده از سنسور رادار را کنار گذاشته است و فقط به دوربین‌ها متکی خواهد بود. نسخه‌های قبلی تسلا دارای یک سنسور رادار در جلو، هشت دوربین و دوازده حسگر اولتراسونیک بودند. از سنسور رادار تکی دیگر استفاده نخواهد شد و ماسک تأیید کرد که تسلا آن را از پروسه تولید خارج کرده است و از این سنسورها به عنوان نسخه پشتیبان استفاده نخواهد کرد. ماسک به دلیل عدم تمایل به استفاده از سنسورهای لیدار مشهور است و اکنون این مورد در مورد سنسورهای رادار نیز صدق می‌کند و به نظر می‌رسد ماسک و تیمش فقط به استفاده از دوربین روی آورده‌اند.

این سیستم درحال آزمایش شدن در شرایط سخت، مانند قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی بد و یا پیچ‌های خطرناک است. بتای نهمین نسخه سیستم رانندگی تمام خودکار تسلا توانسته است پیشرفت‌های چشمگیری در این شرایط از خود نشان دهد و به زودی قرار است که بتای آن در دسترس صاحبان برخی از خودروهای این شرکت قرار بگیرد.

منبع: Insideevs

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید