ویدیویی از سرفیس نئو، تبلتی که مایکروسافت هرگز عرضه نکرد منتشر شد - تکفارس 
ویدیویی از سرفیس نئو، تبلتی که مایکروسافت هرگز عرضه نکرد منتشر شد - تکفارس 

ویدیویی از سرفیس نئو، تبلتی که مایکروسافت هرگز عرضه نکرد منتشر شد

مهدی ملکی
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - 18:06
مایکروسافت سرفیس نئو

مایکروسافت در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی سرفیس نئو، یک تبلت با دو نمایشگر که مبتنی بر ویندوز ۱۰ بود را معرفی کرد. این تبلت می‌توانست با گوشی هوشمند این شرکت یعنی سرفیس دئو نیز سازگار شود.

سال گذشته میلادی ما سرانجام شاهد عرضه سرفیس دئو بودیم اما این مورد هرگز درباره سرفیس نئو عملی نشد و این محصول پرحاشیه مایکروسافت به بازار راه نیافت. مایکروسافت در این حین اعلام کرد که روند توسعه دستگاه مذکور متوقف نشده و تنها دچار تاخیر شده است:

عرضه نئو دچار تعویق شده است. من دنبال یک زمان مناسب برای عرضه محصول بودم تا تجربه درستی ایجاد شود. ما در رابطه با طراحی، بدنه و ابعاد آن کاملاً اطمینان داریم. این محصول یک مکمل بسیار زیبا برای دئو همراه ویندوز خواهد بود و من درباره آن هیجان‌زده‌ام. این دستگاه محصولی است که بسیار به آن علاقه دارم و به آن عشق می‌ورزم.

حال پس از گذشت یک سال که عرضه ویندوز ۱۰X به جای تبلت‌ها، برای لپ‌تاپ‌ها در نظر گرفته شده است، گویا تا مدت‌ها شاهد عرضه سرفیس نئو نخواهیم بود.

مطالب مرتبط:

به تازگی کلیکس هیکاری (Calyx Hikari)، فعال حوزه امنیت و هک به ویدیویی از نمونه اولیه این تبلت دست یافته و آن را در فضای مجازی منتشر کرده است. که شما می‌توانید ویدیو آن را در پایین مشاهده و یا دریافت کنید.

دانلود ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p | دانلود ویدیو با کیفیت ۷۲۰p

افزون بر اطلاعات اندکی، متاسفانه نمایشگر نیز در این ویدیو مشاهده نمی‌شود اما می‌توان نگاهی به مشخصات فیزیکی و سخت‌افزار دستگاه داشت. سرفیس نئو در این ویدیو تنها دارای ۱ عدد درگاه یو‌اس‌بی تایپ سی (USB-C)، یک دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در لبه کناری است. همچنین برخلاف سرفیس دئو هیچ‌گونه حسگر تشخیص اثر انگشتی روی این تبلت مشاهده نمی‌شود. نمونه مذکور دارای دو عدد باتری با ظرفیت‌های ۱۲۶۰ میلی‌آمپر ساعت و ۲۲۷۰ میلی‌آمپر ساعت است.

در حال حاضر گمانه‌زنی می‌شود که این تبلت دو نمایشگره مجهز به ویندوز ۱۰X نهایتاً در سال ۲۰۲۲ راهی بازار شود. با توجه به منابع در دسترس مایکروسافت، اصلاً بعید نیست که این پروژه سرانجام عملی شده و ما آن را در بازار ببینیم.

مایکروسافت سرفیس نئو

سرفیس نئو دارای پردازنده اینتل است و از دو صفحه نمایش ۹ اینچی که با لولای ۳۶۰ درجه به یکدیگر متصل شده‌اند، بهره می‌برد. مایکروسافت برای توسعه این دستگاه با نمایشگر دوگانه از یک پنل ال‌سی‌دی بسیار نازک استفاده کرده است. این دستگاه تنها ۶۵۵ گرم وزن دارد هر کدام از نمایشگرها ۵٫۶ میلیمتر ضخامت دارند.

سرفیس نئو از یک کیبورد جدید پشتیبانی می‌کند. هنگامی که کیبورد بر روی یکی از نمایشگرها قرار دارد، دستگاه شناخته می‌شود و به آن اجازه داده می‌شود تا بعنوان یک دستگاه ورودی عمل کند. برخلاف دیگر محصولات سرفیس، سرفیس نئو از ویندوز ۱۰ایکس استفاده می‌کند. این ویندوز به صورت اختصاصی برای دستگاه‌هایی با دو صفحه نمایشگر طراحی شده است.

سرفیس نئو از قلم سرفیس نیز پشتیبانی می‌کند و قلم به صورت مغناطیسی به دستگاه وصل می‌شود و به صورت خودکار شارژ می‌شود. سرفیس نئو از پردازنده اینتل لیکفیلد که به صورت اختصاصی برای دستگاه‌هایی با دو نمایشگر طراحی شده، استفده می‌کند. به گفته مایکروسافت سرفیس نئو تنها یک دستگاه جدید نیست و در یک دسته‌بندی جدید قرار می‌گیرد.

منبع: MS Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.