کاخ سفید ۱۰۰ میلیون دلار برای نظارت بر هوای آمریکا هزینه می‌کند - تکفارس 
کاخ سفید ۱۰۰ میلیون دلار برای نظارت بر هوای آمریکا هزینه می‌کند - تکفارس 

کاخ سفید ۱۰۰ میلیون دلار برای نظارت بر هوای آمریکا هزینه می‌کند

حامد شهرزاد
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - 16:50
usa air

امروز به طور رسمی مشخص شد که کاخ سفید پیشنهاد کرده است تا ۱۰۰ میلیون دلار صرف برنامه جدیدی شود که برای نظارت بر کیفیت هوا در برخی از آلوده‌ترین جوامع ایالات متحده طراحی شده است و به روشی دقیق کیفیت هوای این مناطق را ردیابی می‌کند. این پروژه تنها بخش کوچکی از پیشنهاد ویژه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا یعنی جو بایدن برای بودجه ۱٫۵۰۰ میلیارد دلاری اولیه فدرال برای سال ۲۰۲۲ است.

البته این موضوع اما نشان دهنده تلاش‌های دولت جدید این کشور برای حل و فصل بقایای زیست محیطی و حل مشکلات مربوط به آن تا حد قابل توجهی است. نظارت بر طرح کیفیت هوا به صورت مستقیم توسط آژانس حفاظت از محیط زیست انجام می‌شود و رئیس جمهور کشور ایالات متحده آمریکا یعنی جو بایدن تلاش می‌کند بودجه این بخش را بیش از ۲۱ درصد افزایش دهد.

مطالب مرتبط:

در واقع، هیچ جزئیاتی در مورد آنچه که این کشور قصد دارد تا با اجرای این برنامه به آن دست یابد، وجود ندارد. با این حال، علاوه بر نظارت بر کیفیت هوا، این پروژه به طور کلی می‌تواند به افراد زی ربط داده‌های آنی و لحظه‌ای را در آلوده‌ترین مکان‌های کشور اعلام کند. این موضوع برای سلامت شهروندان و بهبود کیفیت هوای این کشور واقعاً بسیار مهم است. طبق الزامات مشخص شده در بودجه، این طرح آلوده‌کنندگان را مسئول پرداخت جریمه و مجازات‌هایی از این قبیل خواهد ساخت.

مقامات این کشور معتقدند که می‌توان از این ۱۰۰ میلیون دلار آمریکا برای حل برخی از مشکلات و ایجاد روش‌های اندازه‌گیری کیفیت هوایی که شهروندان آمریکایی تنفس می‌کنند، استفاده کرد. عدم رضایت بر کیفیت هوای کشور در واقع باعث می‌شود تا برخی جوامع خاص، به ویژه جوامع کم درآمد و افراد رنگین پوست، نسبت به سایرین بیشتر در معرض آلودگی باشند.

ردیاب‌های مرغوب کیفیت هوا که در واقع توسط محققان و تنظیم‌کنندگان و متخصصان محیط زیست استفاده می‌شوند، بسیار‌گران هستند و به طور گسترده و در اندازه‌های بسیار بزرگ قابل استفاده نیستند. از آنجا که مطمئناً می‌توان آن‌ها را در مناطق خاص که بیشتر در معرض آلودگی هستند، پراکنده کرد، ممکن است تفاوت سطح آلودگی بین جوامع را بتوان بهتر از قبل مشخص کرد که طبیعتاً برای انجام اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوا بسیار مهم و ضروری است.

از یک منطقه به منطقه دیگر، میزان آلودگی هوا در واقع می‌تواند هشت برابر شود، که به معنی غلظت بسیار بیشتر آلاینده‌های این نواحی است.

آمریکا به دنبال طبقه بندی میزان دقیق آلاینده‌های این کشور است

به معنای واقعی کلمه، حتی در مواردی که نظارت بر کیفیت هوا در دولت یک کشور وجود دارد، جامعه باز هم دچار ناامیدی می‌شود چراکه نظارت بر کیفیت هوا به تنهایی نمی‌تواند مشکلات مربوط به این زمینه را حل کند. علاوه بر این، بسیاری از این دستگاه‌ها به خصوص در گذشته خراب شده اند. طبق نظرسنجی انجام شده توسط رویترز، محققان در مراکز مختل فدر سال گذشته کشف شده اند که بسیاری از این دستگاه‌ها پس از مدتی فرسوده می‌شوند.

هنگامی که یک پالایشگاه نفت در فیلادلفیا در سال ۲۰۱۹ منفجر شد، حتی با وجود آنکه حدود ۷۰۰۰۰۰ پوند مواد شیمیایی خطرناک آزاد شد، شاخص کیفیت هوای فدرال اساساً هوای آن شهر را در آن روز پاک و سالم گزارش کرد. دلیل این امر این است که نزدیکترین هواپیمای رسمی آماده شده برای اندازه‌گیری کیفیت هوای ناحیه برای اهداف مختلف و کنترل میزان آلاینده‌های هر منطقه، هر شش روز یک بار در آسمان این کشور پرواز و میزان دقیق آلاینده‌ها را اندازه‌گیری می‌کرد و این دقیقاً همان چیزی است که این پروژه جدید را برای سلامت شهروندان ایالات متحده آمریکا لازم و ضروری می‌کند.

خوشبختانه، برای رسیدن به هوای پاک‌تر، ردیاب‌های ارزان قیمت تجاری که به طور کلی برای نظارت بر کیفیت هوا ساخته شده است، در واقع اخیراً به بازار عرضه شده اند که با استقبال بسیار خوب مقامات کشور ایالات متحده آمریکا مواجه شده است. در نتیجه، می‌توان با استفاده از این دستگاه‌ها یک شبکه ردیاب نظارت بر کیفیت هوا را تشکیل داد که می‌توانند کیفیت هوا را در هر منطقه ردیابی کنند، که باعث نظارت بهتر به این مورد می‌شود.

جو بایدن قصد دارد تا از دستگاه‌های اندازه‌گیری میزان آلاینده‌های هوا در سراسر آمریکا استفاده کند

اگرچه این دستگاه‌ها ذاتاً به اندازه ردیاب‌های رسمی و مورد تأیید متخصصان محیط زیست در اندازه‌گیری دقیق آلاینده‌ها حساس نیستند، اما استفاده از این دستگاه‌ها تا حدود بسیار زیادی می‌تواند به مدیریت بهتر کیفیت هوای یک کشور کمک کند.

این دستگاه‌ها دارای استفاده‌های بسیار زیادی هستند. به طور مثال، فصل آتش سوزی هوای اکثر مناطق غرب ایالات متحده را از آلودگی و گاز کربن دی اکسید پر می‌کند. برای اولین بار در سال گذشته، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌های ایالات متحده داده‌های حسگر‌های مرغوب نظارت بر کیفیت هوا در این مناطق را در نقشه‌های آتش سوزی و دود گنجانده اند که به مهار این آلودگی‌ها کمک زیادی کرد.

ابتکار پیشنهادی بایدن به کاخ سفید به عنوان یک سیستم نظارت و اطلاع‌رسانی کیفیت هوای جامعه کشور آمریکا توصیف شده است، که نشان می‌دهد این موضوع ممکن است تا حدی زیادی داده‌های قدیمی دولت را با داده‌های این دستگاه‌های جدید ادغام کند.

امروز، پیشنهاد ویژه ۱٫۵‌تریلیون دلاری ارائه شده توسط کاخ سفید شامل برنامه‌ای برای تخصیص دادن اعتبارات اختیاری است که در واقع یک سوم کل بودجه فدرال را تشکیل می‌دهد، که کاملا نشان دهنده توجه دولت جدید آمریکا به محیط زیست است. دولت بایدن قصد دارد پیشنهاد بودجه جامع‌تری را برای کل سال مالی ۲۰۲۲ بعد از بهار امسال در ماه اکتبر به طور رسمی اعلام کند.

مبنع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.