اچ تی سی با معرفی چند گوشی ۵G جدید به رقابت باز میگردد - تکفارس 
اچ تی سی با معرفی چند گوشی ۵G جدید به رقابت باز میگردد - تکفارس 

اچ تی سی با معرفی چند گوشی ۵G جدید به رقابت باز میگردد

حامد شهرزاد
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - 11:55
htc

به نظر می‌رسد که شرکت اچ تی سی هنوز نتوانسته تا وضعیت نامناسب بخش تلفن همراه خود را به سوددهی برساند و شاید به ناچار باید از صنعت موبایل و بازار تلفن همراه خارج شود، که مطمئناً برای آینده کلی این شرکت بسیار مهم است. البته با وجود زیان ده بودن این بخش برای سال‌های متوالی، اچ تی سی هنوز با قدرت به حضور در بازار گوشی‌های هوشمند ادامه می‌دهد.

در چند روز پیش، هنگامی که ال جی به طور رسمی سرنوشت بخش تلفن‌های هوشمند را که در طول سال باعث هدر رفتن پول می‌شد، مشخص کرد و برای همیشه از صنعت تلفن همراه خارج شد، این شرکت مستقر در تایوان یعنی اچ تی سی اصرار داشت که بخش تلفن همراه این شرکت مرده نیست، که تا حد زیادی باعث‌امیدواری ما و طرفداران این شرکت شد.

مطالب مرتبط:

اگرچه باور این موضوع برای بسیاری از فعالان صنعت بازار تلفن همراه مشکل است، اما شرکت اچ تی سی به طور جدید به دنبال تسریع در انتشار تلفن‌های همراه خود به ویژه گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. به گفته منبعی که خود را فعال صنعت تلفن همراه نامیده است و قصد داشته تا ناشناس باقی بماند، این شرکت در حال آماده‌سازی برای معرفی و عرضه یک مدل جدید با پشتیبانی از شبکه ۵G در سه ماهه دوم سال جاری است. دیجی تایمز این گزارش را منتشر کرده است.

البته اچ تی سی ممکن است چندین گوشی هوشمند را در سال ۲۰۲۱ روانه بازار کند. هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد در دسترس نیست.

اچ تی سی قصد دارد تا چندین گوشی هوشمند با پشتیبانی از شبکه ۵G را معرفی کند

اگر این انتشار عمومی از شرکت تایوانی این بار دقیق باشد – چراکه بیشتر اوقات اخبار مربوط به شرکت اچ تی سی شامل معرفی و عرضه محصولات جدیدی از جمله گوشی‌های هوشمند این شرکت است و پیش بینی‌های این شرکت در گذشته صحیح نبوده است – باید منتظر معرفی و عرضه گوشی هوشمند جدیدی با نام دیسایر ۲۱ پرو ۵G باشیم.

البته گوشی‌های هوشمند شرکت اچ تی سی به طور کلی در چند سال اخیر عملکرد خوبی را از لحاظ فروش نداشته است. این اولین دستگاه تلفن همراه این شرکت نیست که از ۵G پشتیبانی می‌کند، اما آن گوشی هوشمند در ژانویه سال گذشته تنها در تایوان عرضه شد.

به طور دقیق‌تر، در پاییز سال گذشته اخباری مبنی بر معرفی و عرضه دستگاه میان رده جدید اچ تی سی با نام یو ۲۰ ۵G منتشر شد. به هر حال، این مدل عرضه شد. این مدل ۶٫۸ اینچی که اخیرا به بازار عرضه شده است، به مقدار زیادی در وطن اچ تی سی یعنی تایوان برای جلب کاربران بیشتر و اهداف مختلف دیگر، تخفیف خورده است. به نظر می‌رسد که اقدام جدید اچ تی سی مبنی برا تخفیف شدید گوشی هوشمند یو ۲۰ ۵G عمدتا برای رقابت با گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت میان رده ۵G شرکت‌هایی مثل شیائومی، اوپو و ویوو باشد.

اچ تی سی قصد ندارد تا از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شود

به عبارت دیگر، اچ تی سی اکنون بدون شک در بازار گوشی‌های هوشمند داخلی خود تا حد زیادی فعال است و در عین حال به آرامی در تلاش است تا تبلیغات جدیدترین تلفن‌های همراه خود را در اروپا و خاورمیانه یا اساساً کل دنیا، شروع کند و میزان فروش خود در این بازار‌ها را نیز بهبود بخشد. اگرچه نام، مشخصات فنی، عملکرد پردازشی یا قیمت مدل ۵G جدید ذکر شده در برنامه منتشر شده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ هنوز مشخص نیست، اما بدون شک از این گوشی هوشمند در وطن شرکت اچ تی سی یعنی تایوان به طرز بسیار خوبی استقبال خواهند کرد.

بنابراین، احتمالا نباید منتظر معرفی زودهنگام این گوشی هوشمند در کشوری مثل ایالات متحده آمریکا در سال جاری باشیم.

با توجه به گزارشی که برای میزان درآمد و سود شرکت اچ تی سی در ماه مارس و سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ منتشر شد، این شرکت توانست حدود ۴۹۳ میلیون دلار جدید تایوان در ماه مارس درآمد کسب کند و ۱٫۱۷۵ میلیارد دلار جدید تایوان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ درآمد کسب کرد. این مقادیر آنقدر زیاد نیست و این شرکت برای دوام خود باید بخش تلفن همراه خود را به سوددهی برساند. البته به نظر می‌رسد که این هدف بیش از حد بلند پروازانه خواهد بود.

در چند سال اخیر، میزان درآمد و سود اچ تی سی با افت شدیدی مواجه شده است

میزان درآمد و سود شرکت اچ تی سی در ماه مارس و سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به ترتیب تقریباً معادل حدود ۱۷ میلیون دلار و ۴۱ میلیون دلار آمریکا است که علاوه بر میزان فروش تلفن‌های هوشمند، شامل فروش هدست واقعیت مجازی نسبتاً بزرگ نیز می‌شود. در واقع و شاید حتی دردناک‌تر، نتایج درآمد شرکت در مارس ۲۰۲۱ باشد که توانسته است تنها ۵٫۲ و ۹۹٫۷ درصد نسبت به ارقام گزارش شده در مارس ۲۰۲۰ و فوریه ۲۰۲۱ وضعیت بد خود را بهبود دهد.

به نظر می‌رسد که تقریباً همان چیزی که بسیاری از تحلیلگران فکر می‌کردند، به وقوع خواهد پیوست. اگر اچ تی سی نتوانست به زودی به سوددهی بازگردد، شاید مجبور شود کمپانی خود را به شرکت دیگری بفروشد.

به طور کلی، میزان درآمد سه ماهه اچ تی سی در واقع بسیار بدتر از سطح متوسط میزان درآمد در سه ماه اول سال ۲۰۲۰، به ویژه از ابتدای سال است. اما اگر این شرکت بتواند کیفیت تلفن‌های همراه خود را بهتر کند و میزان تبلیغات را نیز افزایش دهد، در واقع برای کسانی که محصولاتی مانند اچ تی سی وان در سال ۲۰۱۳ یا تی موبایل جی ۱ را در سال ۲۰۰۸ را خریداری کردند و از آن‌ها بسیار رضایت داشتند، در واقع نشان دهنده استقامت شرکت اچ تی سی در صنعت گوشی‌های هوشمند است و آن‌ها را بیشتر دلگرم می‌کند.

اچ تی سی در حال حاضر با وضعیت بدی روبه رو است و باید دید که آیا به سرنوشت شرکت ال جی دچار خواهد شد یا خیر.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.