با آی تست سامسونگ، اندروید را روی آیفون تجربه کنید - تکفارس 
با آی تست سامسونگ، اندروید را روی آیفون تجربه کنید - تکفارس 

با آی تست سامسونگ، اندروید را روی آیفون تجربه کنید

مهدی ملکی
۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - 21:31
آی تست (iTest) تبدیل آیفون به اندروید

به لطف پوشش اپل در محدوده نمایشگرهای ۵.۴ الی ۶.۷ اینچ مدل‌های آیفون ۱۲، سهم بزرگی از بازار در دستان اوست و بیش از پیش در نزد نوجوانان به محبوبیت دست یافته است. بنابراین سامسونگ مشکل بالقوه‌ای را پیش‌روی خود احساس می‌کند. بنابراین سامسونگ نیز رو هوشمندانه‌ای برای مقابله با آی‌او‌اس (iOS) در پیش گرفته و برخلاف تصور همگان، این‌بار درباره محصولات قدرتمند این شرکت مانند گلکسی S21 الترا صحبت نمی‌کنیم. پس موضوع این خبر درباره چیست؟ به آی تست (iTest)، آخرین حقه سامسونگ برای جذب کاربران اپل سلام کنید!

استفاده از اندروید روی آیفون؛ سامسونگ این را ممکن می‌کند

سامسونگ به تازگی یک وب‌سایت جدید با نام iTest را راه‌اندازی کرده است که در این صفحه قابل مشاهده است. با ورود به این صفحه از کاربر درخواست می‌شود که QR کد موجود در آن را اسکن کند. پس از اسکن، یک میانبر روی صفحه اصلی آیفون ظاهر می‌شود که این صفحه وب را دقیقاً مانند یک اپلیکیشن عادی جلوه می‌دهد. در نتیجه با باز کردن این اپلیکیشن، شما می‌توانید رابط کاربری وان UI سامسونگ که مبتنی بر اندروید است، روی آیفون خود تجربه کنید.

آی تست (iTest) تبدیل آیفون به اندروید

فروشگاه سامسونگ که از طریق این شبیه‌ساز قابل مشاهده است، در صفحه اصلی خود بنری از بازی Fortnite را به نمایش گذاشته است. اپل از مدت‌ها پیش به دلیل برخی مسائل با اپیک گیمز، توسعه‌دهنده و ناشر بازی یاد شده به مشکل خورده و آن را از فروشگاه اپ استور حذف کرده است. بنابراین وجود این بازی می‌تواند به کاربران آیفون یادآوری کند که با چه محدودیتی مواجه هستند.

در دیگر قسمت شبیه‌ساز آی تست می‌توان درون اپلیکیشن «گلکسی ویریبلز»، اشاره‌های آشکاری به گلکسی بادز پرو، گلکسی واچ ۳ و گلکسی بادز لایو را مشاهده کرد.

مطالب مرتبط:

معمولاً زمانی که شما با یک سیستم عامل خو می‌گیرید، به سختی قادر به جدا شدن و فراموش کردن آن هستید. بنابراین سامسونگ سعی دارد که با این اقدام خود، ابعاد دیگر را هم به شما نشان دهد و آشکار کند که قبل از دیر شدن، چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.

اگر شما گوشی هوشمند سامسونگ خود را به اندروید ۱۱ ارتقا دهید، می‌توانید انتظار دریافت رابط کاربری وان UI ۳ یا وان UI ۳.۱ را نیز داشته باشید. شما به لطف این رابط کاربری می‌توانید تغییرات جذابی را تجربه کنید. شاید جذاب‌ترین تغییر مربوط به طراحی جدید شرکت سامسونگ باشد. برای مثال می‌توان در این طراحی موارد بسیار شفاف‌تری را مشاهده کرد که به نظر سامسونگ، سادگی و ظرافت بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

آی تست (iTest) تبدیل آیفون به اندروید

با این وجود، تغییرات بسیار بیشتری از مورد مذکور نیز وجود دارد. اندروید ۱۱ در ترکیب با وان UI ۳ قابلیت‌های جدیدی را هم به دستگاه‌های سامسونگ اضافه می‌کند. در این حوزه می‌توان به ویجت‌های جدید صفحه قفل، ترکیب پس‌زمینه با اپلیکیشن‌های تماس ویدیویی، گزینه‌های شخصی‌سازی برای صفحه تماس، پردازش‌های پس‌زمینه بهتر در دوربین و موارد بسیار دیگری اشاره کرد. از سوی دیگر «سامسونگ فری» اکنون در صفحه اصلی نیز در دسترس قرار گرفته است که سبب مهیا شدن استوری‌های بیشتر، برنامه‌های تلویزیونی رایگان و موارد این چنینی می‌شود اما به هر حال شما می‌توانید آن را به سادگی با «گوگل دیسکاور» جایگزین کنید.

اگر شما بیش از یک دستگاه سامسونگ را در اختیار داشته باشید، حتی می‌توانید از ویژگی بیشتری هم استفاده کنید. تبلت‌های سامسونگ اکنون می‌توانند به عنوان یک نمایشگر ثانویه برای دستگاه‌های سامسونگی و ویندوز ۱۰ عمل کنند. گلکسی بادز پرو نیز از دیگر محصولات سامسونگ هستند که می‌توانند به سهولت با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مجهز به وان UI ۳.۱ سازگار شوند.

گوگل اخیراً پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ را برای کاربران در دسترس قرار داده است. گوگل به گفته خودش قصد دارد که این نسخه از سیستم عامل محبوب موبایلی را بیشتر از همیشه قابل درک، کارآمد و ایمن کند. در واقع بسیاری از تغییرات این نسخه در حال حاضر برای توسعه‌دهندگان ملموس است اما زمانی که نسخه رسمی آن در دسترس قرار بگیرد، کاربران عادی هم از تجربه متفاوت آن بهره‌مند خواهند شد. نسخه کاربران اندروید ۱۲ سرانجام در ادامه سال جاری عرضه خواهد شد.

همانند اکثر پیش‌نمایش‌های مخصوص توسعه‌دهندگان، در این نسخه اولیه از اندروید ۱۲ نیز ما شاهد دگرگونی‌های بصری به‌خصوصی نیستیم. از چند هفته پیش تاکنون شایعات زیادی درباره تغییرات عمده رابط کاربری منتشر شده بود که متاسفانه فعلاً هیچ‌کدام از آن‌ها به حقیقت نپیوسته‌اند.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید