آیفون ۱۳ پرو از نمایشگر پرو موشن با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد - تکفارس 
آیفون ۱۳ پرو از نمایشگر پرو موشن با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد - تکفارس 

آیفون ۱۳ پرو از نمایشگر پرو موشن با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد

حامد شهرزاد
۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - 23:20
apple iphone

شایعات جدید حاکی از آن است که یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با نام پرو موشن در آیفون ۱۳ پرو استفاده خواهد شد. از چند ماه پیش خبر‌های مختلفی در مورد این صفحه نمایش جدید منتشر شده است. امروز نیز، از آنجا که گزارش دیجی تایمز (به نقل از مک رومرز) جزئیات وضعیت دقیق این صفحه نمایش را نشان می‌دهد، شاید اکنون حتی به نظر می‌رسد که احتمال بیشتری برای عرضه آیفون ۱۳ پرو با چنین نمایشگر جدید و قدرتمندی وجود دارد.

صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و فناوری جدید مدیریت مصرف انرژی خواهد بود

دست اندرکاران صنعت تلفن همراه در سخنرانی و پیش بینی‌های خود در برابر نشریات تایوانی ادعا کردند که سامسونگ و ال جی دیسپلی به عنوان تأمین‌کنندگان اصلی پنل‌های ال تی پی او اولد برای آیفون ۱۳ پرو ۵G که به عنوان یک گوشی قدرتمند از سری آینده آیفون ۱۳ است، انتخاب شده اند که این موضوع نشان می‌دهد که اپل به دنبال ارائه یکی از بهترین نمایشگر‌های تلفن همراه است.

برخلاف تصورات رایج و براساس گزارش‌های جدید، این دو شرکت در واقع در حال اختصاص دادن بخشی از ظرفیت تولید خود برای تأمین تقاضای اپل برای پنل‌های ۱۲۰ هرتزی پرو موشن ال تی پی او هستند و جدول زمانی فعلی نشان می‌دهد که این اتفاق در واقع در پایان سه ماهه فعلی به پایان می‌رسد. اپل قصد دارد تا ظرفیت تولید چنین صفحه نمایش‌هایی را به خود اختصاص دهد

مطالب مرتبط:

از آنجا که روند تولید صفحه نمایش ال تی پی او به مراحل دیگری نیاز دارد، ظرفیت کلی تولید صفحه نمایش اولد ال جی و سامسونگ برای اهداف و مصارف مختلف دیگر به خاطر تقاضای اپل کاهش می‌یابد. بنابراین، سومین تأمین‌کننده اولد ممکن است به زودی به شرکت اپل ملحق شود. این شرکت، کمپانی بی او ای چین نام دارد که مدت هاست در تلاش برای تجارت با کمپانی اپل است.

گزارش امروز همچنین این موضوع را بیان کرده است که تأمین‌کنندگان در واقع مجوز تهیه پنل‌های اولد را دریافت کرده اند که نشان می‌دهد اپل قصد دارد به زودی تولید سری آیفون ۱۳ را شروع کند. انتظار می‌رود این پنل‌ها به جای مدل قدرتمند پرو به مدل استاندارد آیفون ۱۳ اختصاص داشته باشند.

نمایشگر پرو موشن می‌تواند مصرف باتری آیفون ۱۳ پرو را ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهد

علاوه بر این، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز می‌تواند تجربه کاربری روان‌تری را برای کاربران آیفون ۱۳ ارائه دهد. معرفی صفحه نمایش پرو موشن در آیفون پرو در سال ۲۰۲۱ حتی می‌تواند به طور جدی مصرف باتری این محصول را کاهش دهد.

گزارش امروز در واقع این موضوع مهم را ذکر کرده است که مصرف برق پنل‌های ال تی پی او جدید به طور معمول ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از نمایشگر فعلی آیفون ۱۲ پرو است. با توجه به پیشرفت فناوری و در نظر گرفتن روش‌های مصرف انرژی بهینه‌تر، این امر به احتمال زیاد به دلیل خود فناوری به کار رفته در این نوع صفحه نمایش است که به طور خودکار نرخ تازه‌سازی را بر اساس آنچه نمایش داده می‌شود تنظیم می‌کند.

به جای آنکه تنظیمات خاصی توسط اپل در منوی بخش صفحه نمایش گنجانده شود، صفحه نمایش به طور هوشمند محتوای نمایش داده شده را تشخیص و نرخ تازه‌سازی را تنظیم می‌کند. همچنین، آیفون ۱۳ قرار است همراه با  ای ۱۵ بایونیک که کاملاً کارآمدتر از نسل گذشته است و یک باتری بزرگتر که ممکن است باعث بیشتر شدن عمر باتری آیفون ۱۳ پرو شود، به بازار معرفی و عرضه شود.

به نظر می‌رسد که سری آیفون ۱۳ پرو عمر باتری قابل توجهی را برای کاربران و در هنگام استفاده از گوشی هوشمند فراهم می‌کند. به معنای واقعی کلمه، آیفون ۱۳ یک پیشرفت بزرگ در سری آیفون محسوب می‌شود. سایر به روزرسانی‌هایی که در این سری گوشی هوشمند اعمال شده است شامل یک بریدگی کوچکتر برای دوربین سلفی و فیس آی دی، یک دوربین ارتقا یافته و هر ویژگی جدیدی است که سیستم عامل آی او اس ۱۵ به همراه دارد.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.