سامسونگ برای خرید پنل اولد تلویزیون با ال‌جی به توافق رسید - تکفارس 
سامسونگ برای خرید پنل اولد تلویزیون با ال‌جی به توافق رسید - تکفارس 

سامسونگ برای خرید پنل اولد تلویزیون با ال‌جی به توافق رسید

مهدی حلوائی
۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - 19:47
پنل اولد ال‌جی

براساس گزارش‌های مختلف، شرکت سامسونگ بیش از چند میلیون پنل اولد تلویزیون را از شرکت ال‌جی خریداری خواهد کرد. گفته می‌شود که با قراردادی که بین دو این شرکت به امضا رسیده است، ال‌جی موظف است تا ۱ میلیون پنل اولد را تا نیمه‌ی دوم سال در اختیار شرکت سامسونگ قرار داده و این تعداد را تا سال دیگر به ۴ میلیون برساند. اگر عقد این قرارداد صحت داشته باشد، این اولین باری خواهد بود که سامسونگ از شرکت رقیب و پیشروی این صنعت، پنل‌های اولد تلویزیون خریداری می‌کند. تلویزیون‌های با پنل ال‌جی معمولاً در لیست بهترین تلویزیون‌های سال وب‌سایت‌های مختلف قرار می‌گیرند.

شرکت سامسونگ حدود ۵ سال پیش از بازار تولید پنل‌های اولد تلویزیون خارج شد. امروز شرکت‌های تلویزیون‌سازی متعددی از جمله سونی، ویزیو و های‌سنس در ساخت محصولات خود از پنل‌های اولد شرکت ال‌جی استفاده می‌کنند. ال‌جی در سال گذشته اعلام کرد که خط تولید پنل‌های اولد این شرکت افزایش یافته و TrendForce نیز معتفد است که این خط تولید در نیمه‌ی دوم سال جاری افزایش بیشتری خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

پنل اولد ال‌جی

این خبر به این معناست که سامسونگ دیگر در ساخت تلویزیون‌های خود از پنل‌های ال سی دی استفده نخواهد کرد. این در حالی است که حتی تلویزیون‌های اولد این شرکت نیز از پنل‌های ال سی دی استفاده می‌کردند. سامسونگ در سال گذشته اعلام کرده بود که به دلیل رقابت شدید شرکت‌های چینی، تولید پنل‌های ال سی دی خود را متوقف خواهد کرد. با این وجود، شیوع ویروس کرونا و افزایش میزان تقاضا برای این محصولات باعث شد تا سامسونگ توقف خط تولید این پنل‌ها را به تعویق بیندازد.

در حالی که در سال گذشته، قیمت پنل‌های ال سی دی رو به کاهش بود اما امسال  برعکس این اتفاق در حال رخ‌دادن است. افزایش قیمت این پنل‌ها در سال جاری باعث شده است تا سامسونگ به‌دنبال جایگزین دیگری برای آن ‌ها باشد.

در حالی که سامسونگ در نظر دارد تا پنل‌های مورد نیاز خود را از شرکت ال‌جی خریداری کند، گفته می‌شود که بخش تولیدات این شرکت در حال ساخت پنل‌های کوانتوم دات اولد (QD-OLED) می‌باشد. براساس گزارش روزنامه‌ی کره‌ای The Elec، شرکت سامسونگ در حال ساخت یک نمونه‌ی اولیه از این تلویزیون بوده و قصد دارد تا این محصول را در تیرماه (ژوئن) به بازار عرضه کند. با این وجود، نمونه‌های اولیه‌ی پنل‌‌های کوانتوم دات اولد سامسونگ به‌خاطر روشنایی کم مورد انتقاد قرار گرفته بود.

پنل اولد ال‌جی

پنل‌های کوانتوم دات اولد سامسونگ تنها فناوری تصویری جدید این شرکت نیست. این شرکت اخیراً از فناوری مینی ال ای دی، که از چندین لامپ ال ای دی برای ایجاد تصویر استفاده می‌کند، رونمایی کرده بود. با این‌که از این فناوری در برخی از تلویزیون‌های رده‌بالا استفاده شده بود اما گفته می‌شود که به‌دلیل قیمت بالای این فناوری، تولید انبوه آن در آینده‌ای نزدیک رخ نخواهد داد.

آقای جونگ هی هان، رئیس بخش تلویزیون‌های سامسونگ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اخبار مربوط به این قراداد، شایعه بوده و حقیقت ندارند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید