فیس بوک حساب های هک شده پلتفرم خود را مشخص نکرد - تکفارس 
فیس بوک حساب های هک شده پلتفرم خود را مشخص نکرد - تکفارس 

فیس بوک حساب های هک شده پلتفرم خود را مشخص نکرد

حامد شهرزاد
۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - 19:23
فیسبوک هک شد

فیس بوک در حال بررسی علل و رفع نواقص مربوط به جدیدترین هک انجام شده در پلتفرم این شرکت مبنی بر فاش شدن اطلاعات ۵۳۳ میلیون حساب به صورت آنلاین و به طور گسترده است، اما ممکن است این کار به روشی انجام نشود که کاربران به طور خاص درخواست کرده باشند. این شرکت قصد ندارد به کاربرانی که حساب آن‌ها واقعاً هک شده است، اطلاع دهد تا از نشر اطلاعات بیشتر به طور آنلاین و در سطح فضای مجازی جلوگیری شود.

سخنگوی فیس بوک به رویترز گفت که این اقدامات لازم و برای امنیت بیشتر پلتفرم و اطلاعات کاربران در فضای مجازی است.

اطلاعات ۵۳۳ میلیون حساب کاربری فیس بوک به سرقت رفته است

در مجموعه عظیمی از داده‌های موجود در شبکه اجتماعی فیس بوک، بدیهی است که اطلاعات زیادی وجود دارد که ممکن است برای اهداف و مقاصد مختلف و حتی خطرناک استفاده شود، از جمله تاریخ تو مکان تولد، مکان زندگی، نام کامل و شماره تلفن و اطلاعات شخصی دیگر که ممکن است توسط هکر‌ها و افراد سودجو در سطح اینترنت پخش شود.

بنابراین، وقتی مردم اخبار و حوادثی را می‌شنوند که خارج از برنامه‌ریزی و توان امنیتی شرکت فیس بوک است، ناامید و نگران می‌شوند. این شرکت به تازگی به کاربران اطلاع داده است که ممکن است حساب کاربری آن‌ها واقعاً تحت تأثیر اقدامات هکر‌ها قرار گرفته باشد، اما به طور دقیق مشخص نکرد که چه حساب‌هایی هک شده است.

این شرکت به دو دلیل بیان کرد که چرا لیست حساب‌های هک شده و در معرض خطر را به طور پیشگیرانه و دقیق به کاربران نگفته است. این شرکت به رویترز استناد کرد:

شرکت فیس بوک در اصل و به طور قطعی نمی‌داند که چه اطلاعات و مسائل امنیتی مهم و در چه سطحی باید به کاربران اطلاع داده شود. دلیل دیگر این است که حتی در صورت اطلاع‌رسانی دقیق به کاربران، این افراد در واقع نمی‌توانند هیچ گونه اقدامی را در مورد پردازش داده‌های آنلاین به روش‌های مختلف برای جلوگیری از نشر اطلاعات انجام دهند.

مطالب مرتبط:

فیس بوک از شفافیت راجع به حساب‌های هک شده خودداری کرده است

فیس بوک روز سه شنبه در وبلاگ خود نوشت که معتقد است این داده‌ها تا حد زیادی به خاطر ارتباط با بخشی از سیستم پلتفرم این شرکت مدتی قبل از سپتامبر ۲۰۱۹ ضبط شده است. این روش سیاست شرکت مبنی بر حفظ اطلاعات شخصی و مهم کاربران را نقض کرده است و فیس بوک ممکن است محتمل خسارات زیادی شود.

اما همانطور که رایان مک خبرنگار باز فید نیوز اشاره کرده است، این موضوع کاملاً با واقعیت و وقایع رخ داده مطابقت ندارد چراکه فیس بوک هنوز در مورد نهاد نظارتی با نام کلور ویو که بسیاری از عکس‌های موجود در اینستاگرام و فیس بوک را با استفاده از هوش مصنوعی گرفته است، اظهار نظری نکرده است یا شکایت نکرده است.

فیس بوک اظهار داشت که به طور جدی و خاص با این شرکت قطع رابطه کرده است و دیگر قصد ندارد با این شرکت همکاری کند تا اطلاعات کاربران فاش و یا منتشر نشود. اگر نگران این هستید که آیا همه داده‌های این ۵۵۳ میلیون حساب فیس بوک به سرقت رفته است، یا واقعاً قصد دارید تا ببینید آیا اطلاعات حساب فیس بوک شما به سرقت رفته است و نمی‌تواند تا اطلاع‌رسانی دقیق این شرکت به تمامی کاربران صبر کنید، می‌توانید به راهنمای سایت‌های مختلف مراجعه کنید به قصد و هدف و برای یادگیری اینکه چگونه به بهترین شکل حساب خود را کنترل و امنیت آن را بالا ببرید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجموعه داده‌ها و عدم شفافیت فیس بوک، قطعاً باید مقالات مرتبط با این موضوع و اخبار متناقض شرکت فیس بوک را مطالعه کنید، که بسیار مهم است.

فیس بوک در حال حاضر و به هیچ طریقی به درخواست‌های ما برای شفافیت موضوع و بیان راهکار‌های مناسب به کاربران برای جلوگیری از سرقت و نشر اطلاعات شخصی‌شان پاسخ نداده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.