توییتر قصد داشته تا کلاب هاوس را خریداری کند - تکفارس 
توییتر قصد داشته تا کلاب هاوس را خریداری کند - تکفارس 

توییتر قصد داشته تا کلاب هاوس را خریداری کند

حامد شهرزاد
۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - 13:28
توییتر

توییتر در حال حاضر با نرم‌افزار محبوب شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس در حال رقابت است، اما مشخص شده است که برخی از افراد برتر شرکت توییتر نیز در حال بحث در مورد خرید کامل این شرکت یعنی کلاب هاوس هستند، که برای کاربران این شبکه اجتماعی و همچنین کاربران توییتر بسیار مهم است. بلومبرگ امروز گزارش داد که توییتر با کلاب هاوس برای خرید این برنامه با قیمت ۴ میلیارد دلار بحث کرده است و مذاکراتی در این زمینه شکل گرفته است.

کلاب هاوس در مدت نسبتاً کوتاه کاربران زیادی را به خوب جلب کرده است

طبق گزارش‌های مختلف، این مکالمات حتماً و در حال حاضر متوقف شده اند و مشخص نیست که چرا آن‌ها به روشی مخفی این مذاکرات را انجام داده اند. مشخص نیست که آیا توییتر یا کلاب هاوس اساساً به سراغ شرکت دیگری برای بحث و مذاکرده رفته اند یا اتفاقات دیگری به وقوع پیوسته بوده است.

چیزی که مشخص است این است که این مذاکرات و خرید احتمالی کلاب هاوس می‌تواند احساس رقابت این دو پلتفرم در زمینه صوتی جهانی و سراسری اجتماعی را نشان دهد. بلومبرگ روز گذشته نیز با نشر جزئیات مختلف در زمینه این موضوع گزارش داد که کلاب هاوس در حال حاضر به طور قطع‌امیدوار است که بتواند با فروش خود مبلغ با ارزشی بالغ بر ۴ میلیارد دلار آمریکا جمع‌آوری کند.

البته این رقم ممکن است یک رقم از طرف توییتر در هنگام بحث پیرامون خرید کلاب هاوس باشد، یا شاید ممکن است این مبلغ را خود شرکت کلاب هاوس در نظر گرفته باشد. آن چیز که مشخص است این است که چنین مبلغی بسیار بالا است و البته کلاب هاوس پلتفرمی است که توانسته است در مدت کوتاه، کاربران بسیار زیادی را به خود جذب کند.

کلاب هاوس سال گذشته معرفی و راه‌اندازی شد و‌ایده میزبانی مکالمات صوتی زنده را در میان پلتفرم‌های مشابه رایج کرد. از آن زمان، افراد مشهور، مدیران عامل فناوری و مردم عادی شروع به استقبال از این پلتفرم و روم‌های موجود در آن برای مکالمات صوتی امن و پایدار کردند. شکی نیست که گزارش شده است که بیش از ۱۰ میلیون نفر این برنامه را برای اهداف مختلف بارگیری و نصب کرده اند و این برنامه در حال حاضر فقط برای کاربران دعوت شده و فقط برای سیستم عامل آی او اس استفاده می‌شود.

مطالب مرتبط:

شرکت‌های زیادی مثل توییتر و فیس بوک قصد دارند تا با کلاب هاوس رقابت کنند

این برنامه همچنین با بسیاری از رقبا از جمله فیس بوک، توییتر، دیسکورد، لیندکین و اسلک در رقابت است. پلتفرم‌های دیگر در واقع میلیون‌ها پایگاه کاربر داخلی و همچنین برنامه‌های وب، آی او اس و اندروید را در اختیار دارند که کاملاً به طرز حرفه‌ای و جذاب ساخته شده اند. با وجود این، کلاب هاوس هنوز به سرعت در حال تلاش برای نوآوری است که می‌تواند باعث پیشرفت سریع‌تر این کمپانی و خدمات آن شود.

در ماه‌های اخیر، شرکت کلاب هاوس مهندسان و متخصصان زیادی را استخدام و به خدمت گرفته است تا در واقع برنامه‌های اندرویدی خود را بسازند، که می‌تواند باعث استقبال عموم مردم از این پلتفرم شود. این شرکت در این هفته همچنین نکاتی را در مورد برنامه اندروید خود منتشر کرد تا سازندگان را قادر سازد تا از راه‌های مختلف بتوانند به طور واقعی و بدون محدودیت درآمد کسب کنند.

کلاب هاوس اطمینان داده است که خدمات ویژه این شرکت باعث کاهش درآمد کلی کاربران نخواهد شد. پایداری کلاب هاوس و جلب رضایت کاربران مختلف برای این شرکت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

توییتر نیز به نوبه خود، توییتر اسپیس را به طور خاص برای آی او اس و اندروید معرفی کرده است. این شرکت همچنین قصد دارد یک نسخه وب اختصاصی را راه‌اندازی کند و عملکرد میزبانی مکالمات صوتی را برای همه کاربران در این ماه باز کند.

اینکه چرا توییتر به طور جدی قصد دارد تا کلاب هاوس و خدمات زیرمجموعه این شرکت را به دست آورد، مشخص نیست. اما با توجه به اینکه این شرکت توییتر اسپیس را راه‌اندازی کرده است، منطقی نیست که قصد داشته باشد تا کلاب هاوس را از آن خود کند مگر اینکه واقعاً قصد داشته باشد تا یک شرکت رقیب را از بین ببرد و یک پایگاه کاربر اختصاصی برای همه افراد و برای مصارف گوناگون ایجاد کند. در هر صورت، در این بازار بزرگ شبکه‌های اجتماعی، کلاب هاوس و توییتر اکنون در روند تسلط بر شبکه‌های اجتماعی صوتی – که به تازگی کاربران زیادی را به خود جلب کرده است – همچنان به مصاف یکدیگر ‌می‌روند و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید