سود بالای ال جی در سه ماهه اول ۲۰۲۱ - تکفارس 
سود بالای ال جی در سه ماهه اول ۲۰۲۱ - تکفارس 

سود بالای ال جی در سه ماهه اول ۲۰۲۱

حامد شهرزاد
۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - 19:24
lg

ال جی الکترونیکس ممکن است برای رسیدن به اهداف و دستاورد‌های بهتر از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شده باشد، اما به نظر می‌رسد که همه موارد دیگر این شرکت طبق برنامه‌ریزی پیش رفته است و حتی شاید بیش از حد انتظار پیش رفته است. غول فناوری کره جنوبی گزارش مقدماتی خود را به طور خاص برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است و نتایج به دست آمده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بسیار چشمگیر بوده است.

عملکرد ال جی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ بسیار عالی بوده است

نتایج این گزارش نشان می‌دهد که هم درآمد و هم سود عملیاتی شرکت ال جی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به نظر می‌رسد که تصمیم جدی این شرکت برای خروج از بازار تلفن‌های همراه تصمیم درست و عاقلانه‌ای بوده است. بخش تلفن همراه شرکت ال جی برای سال‌های متعدد با زیان همراه بوده است و این شرکت با وجود تلاش زیاد و استفاده از فناوری‌های مختلف برای افزایش درآمد این بخش و رساندن آن به سوددهی، نتوانست این بخش را از ضرر متوالی نجات دهد.

متخصصان شرکت ال جی معتقدند که درآمد تلفیقی این شرکت از ژانویه ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۱ در واقع ۱۸. ۸‌ تریلیون وون یا حدود ۱۶. ۸ میلیارد دلار آمریکا بوده است. بیشتر سود این سه ماهه حدود ۱. ۵‌تریلیون وون بود که در واقع معادل ۱. ۳ میلیارد دلار آمریکا است، بنابراین و با نگاه قطعی به گذشته و با نگاهی به عملکرد سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، می‌توان این موضوع را مشاهده کرد که درآمد این شرکت ۲۷. ۷ درصد افزایش یافته است، در حالی که سود این شرکت ۳۹. ۲ درصد افزایش یافته است.

ال جی منابع متعلق به بخش تلفن همراه را به بخش‌های دیگر زیرمجموعه شرکت خود اختصاص خواهد داد

در هر صورت، شرکت ال جی این موضوع را ذکر کرده است که قرار است منابع اختصاص داده شده به بخش تلفن همراه را در میان بخش‌های دیگر این شرکت تقسیم کند و همچنین به توسعه و تولید زیرساخت‌های مربوط به تلفن همراه مانند توسعه شبکه ۵G و موارد مربوط به آن بپردازد. این شرکت پیش از این تلاش کرده بود تا با طراحی، معرفی و عرضه یک گوشی رول شونده، به بازار گوشی‌های هوشمند بازگردد که علی‌رغم معرفی کوتاه این محصول در سی ای اس ۲۰۲۱، این شرکت با اعلام رسمی توقف تولید تلفن همراه، تولید این محصول را نیز متوقف کرد.

این ارقام در واقع مقدماتی است و انتظار می‌رود کل گزارش در پایان ماه جاری منتشر شود، که در واقع برای اثبات کردن درست بودن تصمیم ال جی برای خروج از بخش تلفن همراه و متوقف کردن یک بخش زیان ده، بسیار مهم است. از آنجا که این شرکت اساساً از حوزه تلفن‌های هوشمند خارج شده است، ما تا حد زیادی‌امیدواریم که تجدید ساختار داخلی را در این شرکت شاهد باشیم، که باعث کاهش هزینه‌ها و کاهش تأثیر منفی بخش تلفن همراه برای چند فصل متوالی می‌شود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید