احتمال عرضه‌ی نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز برای اپل تی‌وی شدت گرفت - تکفارس 
احتمال عرضه‌ی نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز برای اپل تی‌وی شدت گرفت - تکفارس 

احتمال عرضه‌ی نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز برای اپل تی‌وی شدت گرفت

مهدی حلوائی
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - 17:41
اپل تی‌وی

سیستم اپل تی‌وی بیش از سه سال و نیم است که هیچ به‌روزرسانی جدیدی را دریافت نکرده و در دنیای فناوری، این مدت زمانی بسیار طولانی به‌حساب می‌آید. به گزارش ۹to5Mac، نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل تی‌وی او اس (tvOS) 14.5 به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز اشاره دارد. در حال حاضر، این ویژگی در هیچ یک از مدل‌های اپل تی‌وی استفاده نمی‌شود و احتمال دارد که شرکت اپل، نسخه‌ی جدیدی از این محصول را به بازار عرضه کند.

هنوز مشخص نیست که شرکت اپل از این ویژگی چگونه استفاده خواهد کرد اما احتمال استفاده از آن برای اجرای روان‌تر بازی‌ها، همانند آن‌چه در پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس مشاهده کردیم، بسیار بالاست. اخیراً علاقه‌ی شرکت اپل به صنعت بازی‌های ویدیویی بیشتر شده و استفاده از ویژگی‌های مربوط به بازی در اپل تی‌وی‌ جدید، جای تعجبی نخواهد داشت.

اپل تی‌وی

اخیراً شرکت اپل چندین بازی جدید را به سرویس بازی‌ اپل آرکید اضافه کرد. این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا بازی مورد نظر خود را بر روی آیفون، آیپد، مک و اپل تی‌وی اجرا کرده و فابل سیو بازی‌ها خود را به این دستگاه‌ها منتقل کنید. همچنین سیستم‌عامل‌های آی او اس ۱۴٫۵، مک او اس ۱۱٫۳ و بتای تی‌وی او اس ۱۴٫۵، پشتیبانی از کنترلرهای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس را به دستگاه‌های مربوطه اضافه کرده و احتمال می‌رود که نسخه‌ی نهایی این سیستم‌عامل (تی‌وی او اس ۱۴٫۵) نیز از این ویژگی پشتیبانی کند.

بلومبرگ در آذرماه گذشته (دسامبر) گزارش داده بود که شرکت اپل در حال ساخت نسخه‌ی جدیدی از اپل تی‌وی است که تمرکز بیشتری بر بازی‌ها دارد. همچنین این گزارش به طراحی جدید ریموت کنترل این دستگاه و آسان‌تر شدن کار با آن اشاره کرده بود.

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که اپل در چه تاریخی از این دستگاه رونمایی کند اما اگر شما هم قصد خرید اپل تی‌وی را دارید، بهتر است تا عرضه‌ی نسخه‌ی جدید آن کمی منتظر بمانید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.