احتمال عرضه ویوو نکس ۵ در نیمه دوم سال جاری - تکفارس 
احتمال عرضه ویوو نکس ۵ در نیمه دوم سال جاری - تکفارس 

احتمال عرضه ویوو نکس ۵ در نیمه دوم سال جاری

مهدی ملکی
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - 16:32
ویو نکس ۵

سال گذشته ویوو گوشی مفهومی APEX 2020 را به کاربران نمایش داد که به یک دوربین زیر نمایشگر و نمایشگری آبشاری مجهز بود. یک ماه پس از آن، شرکت مذکور نکس  ۳S 5Gرا معرفی کرد که علی رغم استفاده از نمایشگر آبشاری، به دوربین زیر نمایشگر مجهز نبود. اما در رابطه با نکس ۵ چطور؟

حال پس از گذشت یک سال، کاربران شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) به این موضوع توجه بسیاری نشان داده‌اند و علاقه‌مند هستند که طراحی گوشی بعدی خانواده نکس را مشاهده کنند.

برخی از افشاگران فعال در این زمینه، تاکنون تایید کرده‌اند که ویوو نکس ۵ در حال توسعه است و سرانجام در نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. البته آن‌ها هم تنها جزئیات اندکی را در این‌باره به اشتراک گذاشته‌اند و چیز چندان زیادی در دست نداریم.

گویا این محصول استفاده از دوربین باز شونده را کنار خواهد گذاشت و ما شاهد یک دوربین زیر نمایشگر خواهیم بود. البته از سویی انتظار می‌رود که این قابلیت تنها در مدل‌های بالارده این سری استفاده شود و مدل پایه به یک نمایشگر با روزنه جهت جای‌گیری دوربین سلفی مجهز باشد.

مطالب مرتبط:

به هر حال از طراحی احتمالی دوربین که عبور کنیم، به خود نمایشگر می‌رسیم. نمایشگر این سری یک پنل ۶.۷۸ اینچی با گوشه‌های تماماً خمیده خواهد بود که یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی آن را همراهی خواهد کرد.

در قسمت پشت انتظار می‌رود که این نکس ۵ به یک لنز اصلی GN2 1/1.12 اینچی و لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شود. یکی از افشاگران اشاره کرده است که شرکت زایس (ZEISS) در طراحی لنزهای این محصول همکاری خواهد داشت. همچنین به پشتیبانی از استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 هم اشاره شده است.

در رابطه با باتری نظرات ضد و نقیضی وجود دارد؛ در حای که یکی از منابع به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با نرخ شارژ ۶۶ و ۴۰ وات اشاره کرده، منبع دیگری نرخ شارژ نکس ۵ ویوو را ۱۲۰ و ۶۰ وات، به ترتیب برای شارژ بی‌سیم و مستقیم ارزیابی می‌کند.

بنابراین اگر واقعاً خبری از عرضه نکس ۵ باشد، در ۶ ماه آینده شاهد به حقیقت پیوستن آن خواهیم بود. باید در نظر گرفت که هنوز زمان زیادی تا معرفی محصول باقی مانده است و احتمالاً اکنون در مراحل اول توسعه قرار دارد. به همین منظور، باید احتمال هرگونه تغییر در مشخصات را محتمل دانست و آن‌ها را با دیده شک نگریست.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید