از گوشی‌های اوپو A74 و A74 5G رونمایی شد - تکفارس 
از گوشی‌های اوپو A74 و A74 5G رونمایی شد - تکفارس 

از گوشی‌های اوپو A74 و A74 5G رونمایی شد

مهدی حلوائی
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - 16:45
اوپو A74

شرکت اوپو گوشی‌های A74 و A74 5G را به‌طور رسمی رونمایی کرد. اوپو A74، هم‌اکنون در برخی از فروشگاه‌های فیلیپین و کامبوج در دسترس قرار دارد و اوپو A74 5G نیز در کشور تایلند به‌فروش می‌رسد.

گوشی اوپو A74 از صفحه نمایش آمولد ۶٫۴۳ اینچی با رزولوشن +۱۰۸۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز استفاده می‌کند. نرخ بهره‌برداری لمسی این گوشی، با فعال‌کردن حالت بازی، از ۱۳۵ هرتز به ۱۸۰ هرتز ارتقا می‌یابد. این نمایشگر از sRGB صددرصد و فضای رنگ DCI-P3 به‌صورت ۹۲ درصد پشتیبانی می‌کند. همچنین حسگر اثر انگشت این گوشی، در زیر نمایشگر قرار گرفته است.

اوپو A74

اوپو A74 از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۲ استفاده کرده و از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی پشتیبانی می‌کند. این گوشی از سیستم‌عامل کالر او اس (ColorOS) که براساس اندروید ۱۱ طراحی شده، استفاده خواهد کرد.

نسخه‌ی ۵G این گوشی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۸۰ استفاده کرده و ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی آن، ۱۲۸/۶ گیگابایت می‌باشد. مودم ۵G این گوشی، سرعت داتنلود ۲٫۱ گیگاهرتز را به همراه دارد.

اوپو A74

تفاوت دیگر این نسخه، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و نرخ بهره‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتز آن است. نمایشگر ال س دی این گوشی از فضای رنگ DCI-P3 به‌صورت صددرصد پشتیبانی می‌کند اما حسگر اثر انگشت گوشی در قسمت کناری آن قرار دارد.

اوپو A74 به باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده و از فست شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. براساس اطلاعات لو رفته، شارژ ۵۰ درصدی این گوشی حدود ۳۰ دقیقه زمان برده و شارژ کامل آن، نزدیک به ۷۲ دقیقه به‌طول می‌انجامد. از این رو، می‌توان با این گوشی به‌مدت ۱۸ ساعت به تماشای ویدیو در یوتیوب پرداخت و یا حدود ۱۰ ساعت با آن بازی کرد.

اوپو A74

این گوشی برای شارژ از یک درگاه USB-C (USB 2.0) بهره برده و در کنار آن، از یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری استفاده کرده است. اتصالات دیگر این گوشی شامل وای‌فای و بلوتوث با aptX می‌شود.

ترکیبب دوربین‌های اوپو A74 شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو و دوربین عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. پانچ هول قسمت جلوی گوشی دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی آن را درون خود جای داده است. همچنین دوربین سلفی و دوربین اصلی این گوشی، توانایی ضبط فیلم به‌صورت ۱۰۸۰ پیکسل در ۳۰ فریم را دارد.

گوشی A74 5G در کنار این دوربین‌ها، از دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی استفاده کرده و در دو رنگ سفید و سیاه عرضه خواهد شد. متاسفانه، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی، تنها از فست شارژ ۱۸ واتی پشتیبانی ‌می‌کند.

نسخه‌ی استاندارد این گوشی، ۲۵۵ دلار (۲۱۰ یورو) قیمت داشته و پیش‌فروش آن از هفته‌ی آینده آغاز می‌شود. این دستگاه در دو رنگ آبی و سیاه عرضه می‌شود. نسخه‌ی ۵G اوپو A74 به قیمت ۲۸۵ دلار (۲۴۵ یورو) به ‌فروش رسیده و در حال حاضر، تنها در کشور تایلند در دسترس می‌باشد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید