کمپانی اپل هنوز پروژه تولید خودروی خود را فراموش نکرده است - تکفارس 
کمپانی اپل هنوز پروژه تولید خودروی خود را فراموش نکرده است - تکفارس 

کمپانی اپل هنوز پروژه تولید خودروی خود را فراموش نکرده است

علیرضا فاضل
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - 15:27
کمپانی اپل هنوز پروژه تولید خودروی خود را فراموش نکرده است - تکفارس 

مثل این که پروژه خودوری اپل هنوز هم در حال نفس کشیدن است. تیم کوک، مدیرعامل این غول تکنولوژی، به صورت غیرمستقیم اعلام کرد که پیشرفت‌هایی در این عرصه در حال حاصل شدن است. وی در مصاحبه‌ جدید خود با CNBC اعلام کرد:

سیستم رانندگی خودکار تکنولوژی هدف اصلی ما برای آینده است. اگر کمی دید خود را وسیع‌تر کنید، خودور خود یک ربات محسوب می‌شود؛ پس خودروی خودکار نیز یک ربات به حساب می‌آید. کارهای زیادی می‌توان با تکنولوژی رانندگی خودکار انجام داد و من فکر می‌کنم که در آینده‌ای نزدیک خواهیم دید که اپل با این تکنولوژی چه چیزی را به مخاطبان خود ارائه خواهد داد.

البته تیم کوک به کلی پروژه تولید خودرو را رد نکرد، اما لحنی روشن نیز درباره آن نداشت:

کمپانی ما بر روی چیزهای زیادی تحقیق می‌کند که بسیاری از آن‌ها هیچ‌وقت عمومی نمی‌شوند و به مرحله تولید نمی‌رسند، اما این بدین معنا نیست که این امر غیرممکن است.

این سخنان دوجانبه هیچ چیز را درباره خودروی اپل رد یا تأیید نمی‌کنند. بر اساس حرف‌های تیم کوک، می‌توان این برداشت را کرد که این کمپانی بیش‌تر علاقه‌مند به کار بر روی تکنولوژی رانندگی خودکار است تا مهندسی و طراحی یک خودروی کامل.

چندی پیش، شایعاتی مبنی بر همکاری اپل با هیوندای برای ساخت خودرو با یک‌دیگر در سطح اینترنت پخش شده بود؛ حتی گفته می‌شد که آن‌ها به توافقاتی نیز دست پیدا کرده‌اند، اما این گفت‌و‌گوها به نتیجه خاصی ختم نشد. به نظر می‌‌آید که طرف کره‌ای نگران آن بود که بیش‌تر حکم یک تأمین‌کننده را داشته باشد تا یک شریک در پروسه تولید.

هنگامی که اخبار همکاری اپل و هیوندای کم‌رنگ شد، این‌ بار شایعات درباره همکاری با یک خودروساز ژاپنی یعنی نیسان بر سر زبان‌ها افتاد. این توافقات نیمه‌تمام نیز سرنوشتی شبیه به مذاکرات با هیوندای داشت. مثل این که این غول تکنولوژی آمریکایی خواهان آن بوده است تا از برند نیسان در این محصول مشترک استفاده نشود!

اشروانی گوپتا (Ashwani Gupta)، مدیرعامل اجرایی نیسان درباره این گفت‌وگوهای ناتمام به Financial Times اعلام کرد:

ما خواهان همکاری با اپل هستیم، اما در جهت استفاده از تکنولوژی‌های آنان در محصولات خود، نه بالعکس. رضایت مشتریانمان برای ما اهمیت بسیاری دارد و این رضایت با تولید خودرو حاصل می‌شود. کمپانی نیسان هیچ‌گاه در روش ساخت خودروهای خود تغییری ایجاد نخواهد کرد.

با این حال، شایعاتی مبنی بر وجود یک تیم کوچک که وظیفه کار بر روی این خودروی جنجالی را دارد در حال دست به دست شدن است. بر اساس این شایعات، تعدادی از مهندسان سابق تسلا نیز در این تیم حضور دارند و هدف آن‌ها، ساخت یک خودرو برای عرضه در بازار تا ۵ یا ۷ سال آینده است.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.