بتموبیلی از دل تاریخ؛ این بار یک موستانگ قدیمی با موتور V8 - تکفارس 
بتموبیلی از دل تاریخ؛ این بار یک موستانگ قدیمی با موتور V8 - تکفارس 

بتموبیلی از دل تاریخ؛ این بار یک موستانگ قدیمی با موتور V8

علیرضا فاضل
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - 09:43
بتموبیل بتمن

بتمن در دنیای سینما، خودورهای بسیاری را به خود دیده است؛ از شورلت ایمپالای (Chevrolet Impala) تیم برتون تا تانک جنگی فیلم‌های کریستوفر نولان. هر کدام از آن‌ها منحصر به فرد بوده‌اند و به طریقی به کمک شوالیه سیاه‌پوش آمده‌اند. حال مارک فرنی (Mike Fernie)، کابر سایت Drivetribe، مدلی قدیمی از بتموبیل که یک موستانگ مدل ۱۹۶۵ است را در جدیدترین ویدیو یوتیوب خود به نمایش گذاشته است.

در حالی که بتموبیل‌های سینما اکثراً یک خودوری شخصی‌سازی شده بر اساس شورلت ایمپالا هستند، این بتموبیل با الگوبرداری از فورد موستانگ ۱۹۶۵، یک سنت‌شکنی جدی به حساب می‌آید. می‌توانید حرفم را باور نکنید، اما این خودور دارای یک اسکلت‌بندی‌ فضا‌کار به همراه بدنه‌ای از جنس فایبرگلاس است. این بتموبیل، یک هیولای شش متری است!

 

 

اگر درهای این بتموبیل را فاکتور بگیریم، تمام بخش‌های داخل خودرو برای هدف خاصی تعبیه شده‌اند. بیش‌تر آن‌ها حس اسپورت بودن را برای کسی که در آن می‌نشیند تداعی می‌کنند. بتموبیل در سری اول فیلم‌های بتمن بر اساس توضیحات درون فیلم چیزی در حدود ده هزار اسب بخار قدرت داشت و به یک موتور جت مجهز شده بود که می‌توانست در یک ساعت، فاصله‌ای ۴۸۳ کیلومتری را بپیماید؛ اما جهان واقعی با این موستانگ مدل ۱۹۶۵، مقداری متفاوت است.

این موستانگ قدیمی که جزو طرح‌های اولیه برای بتموبیل به حساب می‌آید، به یک موتور V8 متعلق به کمپانی شورلت با ظرفیت ۵٫۷ لیتر مجهز شده است. قدرت این موتور چیزی در حدود ۳۸۰ اسب بخار است. متأسفانه دو توروبویی که در پشت خودرو قابل مشاهده هستند کارایی تزئینی دارند و اصلا به موتور اصلی متصل نیستند.

البته این موضوع آن‌چنان هم اهمیتی ندارد، زیرا مارک فرنی در ویدیو مورد نظر، تنها توانست چند دور در یک مسیر کوتاه با آن رانندگی کند. با پدال ترمز بسیار بلند آن، تجربه رانندگی با این بتموبیل بسیار ترسناک‌تر از آن‌جه که در فیلم‌ها دیده ایم به نظر می‌آید! مارک فرنی خود تجربه به دست گرفتن فرمان خودرو را جالب و در عین حال ترسناک توصیف می‌کند.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.