مرسدس بنز تأیید کرد که مدل جدید SL جایگزین مدل رودستر GT خواهد شد - تکفارس 
مرسدس بنز تأیید کرد که مدل جدید SL جایگزین مدل رودستر GT خواهد شد - تکفارس 

مرسدس بنز تأیید کرد که مدل جدید SL جایگزین مدل رودستر GT خواهد شد

علیرضا فاضل
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - 20:06
مرسدس بنز

فیلیپ اسکیمر، مدیرعامل شرکت AMG که از زیرشاخه‌های کمپانی مرسدس بنز به حساب می‌آید و مسئولیت تولید خودروهای با پیشوند AMG را برعهده دارد، اطلاعات جدیدی را در مورد آینده خودروهای AMG با مجله Car and Driver به اشتراک گذاشت. وی مشخص کرد که آنان در مدل‌های پیش رو، به استفاده از موتورهای گازولینی تقویت شده با یک سیستم هیبریدی کارامد ادامه خواهند داد. او هم‌چنین تأیید کرد که یک مدل AMG-SL جدید به زودی جایگزین رودستر GT خواهد شد و جای آن را در بازار پر خواهد کرد.

مدل حال حاضر SL دو سال سختی را پشت سر گذاشت و آن‌چنان در فروش موفق عمل نکرد. تبلیغات بد، فروش با سرعت کم و از همه مهم‌تر، رقابت داخلی با مدل GT از عوامل شکست خوردن این نماد کمپانی مرسدس بنز بود. خوشبختانه، آینده این مدل محبوب با اعلام فیلیپ اسکیمر مبنی بر توقف تولید مدل GT و از بین رفتن رقابت بین خودروهای این کمپانی، بسیار روشن به نظر می‌‌آید. وی هم‌چنین اعلام کرد که مرسدس بنز قصد دارد سرمایه‌گذاری بیش‌تری بر روی مدل SL انجام دهد.

نسل بعدی SL همانند مدل‌های قبلی سدان و کوپه GT، یک خودرو مرسدس بنز به تمام معنا خواهد بود. اسکیمر اعلام کرد که این مدل جدید برای سفر و امور معمولی بسیار راحت خواهد بود؛ البته که مدل‌های SL سابقه‌ای طولانی در خودروهای اسپورت و مسابقه‌ای دارند. وی در مصاحبه با مجله Car and Drive گفت که این مدل جدید سیستم پیشرانه مختص به خود را خواهد داشت و ممکن است اشتراکات زیادی با دیگر خودروهای AMG نداشته باشد.

کمپانی مرسدس بنز مدتی است که با روی آوردن به تکنولوژی هیبریدی، باعث عملکرد بهتر تولیدات خود گشته است. نمونه آن را می‌توان در خودروهای فرمول یک این برند آلمانی مشاهده کرد. تکنولوژی هیبریدی هم‌چنین باعث می‌شود که تولیدکننده بتواند بر روی کارایی بهتر به ‌جای استفاده از قطعات بیش‌تر تمرکز کند.

با آینده روشنی که انتظار محصولات جدید مرسدس بنز را می‌کشد و برنامه‌های آنان برای تولید خودروهای تمام برقی، پیشرفت هر چه بیش‌تر این کمپانی در عرصه خودرو دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید