طرح‌های مفهومی جدیدی از خودروی رودستر جدید ام‌جی کارز منتشر شد - تکفارس 
طرح‌های مفهومی جدیدی از خودروی رودستر جدید ام‌جی کارز منتشر شد - تکفارس 

طرح‌های مفهومی جدیدی از خودروی رودستر جدید ام‌جی کارز منتشر شد

علیرضا فاضل
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - 23:43
خودروی برقی سوپر اسپورت mg cars

هنر طراحی مفهومی برای خودروها مسیر دارزی را پیموده است. سابقه‌ای به درازای ماشین Buick Y-Job در سال ۱۹۳۸ که بسیاری آن را اولین طرح مفهومی برای یک خودرو می‌دانند. اما اکنون شرایط بسیار تغییر کرده است؛ طراحی مفهومی حتی برا کم اهمیت‌ترین محصولات نیز با دقت بسیار بالا انجام می‌گیرد. در صنعت خودرو، طراحی مفهومی دو وظیفه برای خود تعریف کرده است: نشان دادن هدف نهایی خودروساز و یا دادن یک ایده برای مدل‌هایی که ممکن است در آینده ساخته شوند.

حال کمپانی ام‌جی کارز جدیدترین طراحی‌های مفهومی خود را حول محور خودرویی جدید در پروژه‌ای به نام Cyberster Cnocept یا سایبرستر، تحت نظر کمپانی مادر خود یعنی سایک موتور (SAIC Motor) منتشر کرده است. تصاویر این خودوری سوپراسپورت برقی برای اولین بار در حساب اینستاگرام سایک موتور منتشر شد.

طراحی سایبستر در این تصاویر واقعا فوق‌العاده به نظر می‌رسد، در حقیقت، کلمه فوق‌العاده کم‌ترین چیزی است که می‌توانیم درباره زیبایی آن بگوییم. زیبایی آن حتی در این تصاویر کم‌کیفیت نیز خود را نمایان می‌کند. این تصاویر توسط شعبه لندن سایک موتور تهیه شده‌اند. این طراحی نفس‌گیر از جلوی خودرو آغاز می‌شود و تا عقب آن با چراغ‌های ال‌ای‌دی درخشان ادامه پیدا می‌کند. باید بگوییم که شعبه لندن سایک موتور با طراحی سایبستر نهایت هنر خود را به رخ دیگر رقبا کشیده‌ است.

در حالی که این خودرو در مراحل طراحی مفهومی به سر می‌برد، ام‌جی کارز تأیید کرده است که محصول جدید آنان خودرویی برقی خواهد بود. براساس اطلاعات منتشر شده، سرعت این خودور تا ۸۰۵ کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد و صفر تا صد آن چیزی کم‌تر از سه ثانیه خواهد بود!

به هر صورت اگر این طراحی راه خود را به سمت مراحل تولید پیدا کند، نمی‌توان از مشکل طراحی فرمان آن که بسیار یادآور فرمان‌های مدل S و X تسلا هستند، چشم‌پوشی کرد؛ اگر این کمپانی می‌خواهد سهمی از بازار آمریکا داشته باشد، باید طراحی فرمان خود را تغییر دهد تا با قوانین سازمان ملی ایمنی جاده‌ای (NHTSA) در این کشور، همگام شود.

نمی‌توان با اطمینان گفت که این طراحی رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت، اما کمپانی ام‌جی کارز ایده تولید یک خودوری سوپراسپورت را برای مدت‌ها در سر داشته است؛ فقط زمان مشخص می‌کند که آیا ما شاهد خودوریی با این شکل و شمایل از این کمپانی خلاق خواهیم بود یا خیر.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.