نسخه‌ی پایدار MIUI 12.5 برای گوشی‌ می ۱۰ عرضه می‌شود - تکفارس 
نسخه‌ی پایدار MIUI 12.5 برای گوشی‌ می ۱۰ عرضه می‌شود - تکفارس 

نسخه‌ی پایدار MIUI 12.5 برای گوشی‌ می ۱۰ عرضه می‌شود

مهدی حلوائی
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - 18:49
شیائومی می 10

شرکت شیاومی، جدیدترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل MIUI 12.5 را با موفقیت منتشر کرد. همان‌طور که این شرکت وعده داده بود، گوشی‌های می ۱۰ و می ۱۰ پرو جزو اولین دستگاه‌هایی هستند که به این سیستم‌عامل مجهز می‌شوند. در حال حاضر، نسخه‌ی پایدار این سیستم‌عامل در کشور چین منتشر شده است.

نسخه‌ی V12.5.3.0.RJBCNXM و V12.5.3.0.RJACNXM این سیست‌عامل، به ترتیب برای گوشی‌های‌ می ۱۰ و می ۱۰ پرو عرضه شده است و حجم آن حدود ۴ گیگابایت می‌باشد. این سیستم‌عامل براساس اندروید ۱۱ طراحی شده و شامل پچ امنیتی اندروید ماه مارچ ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) می‌شود.

دیگه از این مطلب چه خبر بالا

دیگه از این مطلب چه خبر پایین

این سیستم‌عامل در حال حاضر، تنها در کشور چین و برای گروه خاصی از دستگاه‌ها، که جزو برنامه‌ی “ریکاوری بتای پایدار” بودند، منتشر شده است. از این رو، سیستم‌عامل MIUI 12.5 فعلاً برای دستگاه‌های محدودی منتشر شده و انتظار می‌رود که در آینده، دستگاه‌های بیشتری را در بر بگیرد.

برخلاف عدد “۵٫” استفاده شده در نام‌گذاری آن، این سیستم‌عامل پیشرفت‌های زیادی در مقایسه با نسخه‌ی قبلی خود داشته است. در کنار موارد متعدد ساختار اصلی MIUI از نو طراحی شده و میزان رم مصرفی آن تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین میزان استفاده از رم در پس‌زمینه با کاهشی ۳۵ درصدی روبه‌رو بوده و مصرف برق این سیستم‌عامل، ۲۰ درصد کمتر شده است.

انتظار می‌رود که نسخه‌ی پایدار سیستم‌عامل MIUI 12.5 در آینده‌ای نزدیک در دیگر نقاط جهان نیز در دسترس قرار بگیرد. با این حال، شیائومی هنوز  تاریخ دقیق عرضه‌ی این سیستم‌عامل را اعلام نکرده است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید