مدل‌های مفهومی از خودروی برقی سوپراسپورت فولکس‌واگن جاه‌طلبانه به نظر می‌آیند - تکفارس 
مدل‌های مفهومی از خودروی برقی سوپراسپورت فولکس‌واگن جاه‌طلبانه به نظر می‌آیند - تکفارس 

مدل‌های مفهومی از خودروی برقی سوپراسپورت فولکس‌واگن جاه‌طلبانه به نظر می‌آیند

علیرضا فاضل
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - 16:34
خودروی سوپراسپورت برقی فولکس واگن

اگر خودروی برقی جدید فولکس‌واگن یعنی Volkswagen ID.4 توجه شما را به خود جلب نکرده است، این رندرهای مفهومی از طراح شاغل در فولکس‌واگن احتمالاً قلب شما را خواهند ربود! گابریل آرودا (Gabriel Arruda) با به اشتراک گذاشتن چند تصویر مفهومی از چیزی که از مدل‌های ID در ذهن دارد به ما فهماند که خودروهای برقی این کمپانی آلمانی باید چگونه باشند. فولکس‌واگن باید کمی از تمرکز خود بر روی شاسی‌بلند‌های پول‌ساز اما خسته‌کننده بکاهد و به علاقه‌مندان خودرویی را نشان دهد که با دیدن آن هیجان‌زده شوند.

مدل ID.4 قدمی بزرگ برای فولکس‌واگن در راه تبدیل شدن به یک تولیدکننده خودروهای برقی به حساب می‌آید. از آنجایی که بسیاری از خریداران خودرو علاقه‌مند به مدل‌های شاسی‌بلند هستند، جای تعجب ندارد که فولکس‌واگن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان، بر این بخش از بازار تمرکز کند. با توجه به طراحی چند بخشی ID.4، طراحی مدل‌های جدیدتر برای آن بسیار آسان‌تر شده است.

این مدل جدید دارای طیف وسیعی از قابلیت‌های پیشرانه برای خودرو می‌باشد؛ از دیفرانسیل عقب تا چهار چرخ متحرک. مدل‌های دیفرانسیل عقب دارای یک موتور برقی در بخش پشتی خودور با توان ۲۰۱ اسب بخار هستند، در حالی که مدل چهارچرخ متحرک علاوه موتور عقب ماشین، از یک موتور با توان ۱۰۰ اسب بخار در بخش جلویی خود نیز بهره می‌برد.

مدل دیفرانسیل عقب با وزن دو تنی خود، به ۷٫۶ ثانیه زمان احتیاج دارد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که واقعا فوق‌العاده است؛ در حالی که مدل چهار چرخ متحرک آن هنوز نیاز به آزمایش دارد. حال تصور کنید ساختن خودروهای اسپورت برقی با قدرت موجود در ID.4 چقدر در کاهش هزینه‌های تولید اثر دارد و چه گزینه‌های جذاب‌تری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

طرز قرار گرفتن پیشرانه‌های خودروهای برقی به خودروساران کمک می‌کند که مدل‌های متنوعی را با استفاده از تکنولوژی و تجهیزاتی یکسان عرضه کنند. این میانبر در تولید می‌تواند منجر به ساخت خودروهای اسپورت برقی شود که علاقه‌مندان به این صنعت مدت‌هاست انتظار آن‌ها را می‌کشند.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید