پاکسازی هواپیماهای مسافربری از کرونا با استفاده از نور فرابنفش - تکفارس 
پاکسازی هواپیماهای مسافربری از کرونا با استفاده از نور فرابنفش - تکفارس 

پاکسازی هواپیماهای مسافربری از کرونا با استفاده از نور فرابنفش

حامد شهرزاد
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - 12:56
airplane

بیماری همه گیر ویروس کرونا صنعت هواپیمایی را در تمام نقاط دنیا به شدت تحت تأثیر قرار داده است و بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان هنوز هم به روش‌های مختلف برای جلوگیری از تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر مسافران خود، اقدامات مختلفی را انجام می‌دهند. در اوج همه گیر شدن ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، بسیاری از فرودگاه‌ها برای مدت طولانی برای اهداف مختلف بسته شده بودند، که اقدامی بسیار مهم برای جلوگیری از نشر ویروس کرونا در دنیا بوده است.

به طور خاص، می‌توان ذکر کرد که برخی از مردم نگرانند که این ویروس به سرعت از طریق واگیر بین تمام مسافران سرایت پیدا می‌کند، خصوصاً از طریق هواپیما. حتی اگر محدودیت‌های سفر هوایی کاهش یابد، شرکت‌های هواپیمایی پروتکل‌های بازرسی گسترده‌ای را به طور عمده برای اطمینان از ایمنی مسافران هوایی برای داشتن یک سفر ایمن و بدون مشکل، ایجاد کرده اند.

اکنون، یو وی ایا که یک شرکت سوئیسی است، وارد بازار ضد عفونی کردن هواپیما‌های مسافربری با یک روش جدید و نوآورانه با استفاده از تکنولوژی‌های جدید شده است. این شرکت به تازگی یک ربات تولید کرده است که می‌تواند با استفاده از اشعه ماوراء بنفش قدرتمند، ویروس‌ها را در هواپیما‌های مسافربری قبل از سوار شدن به هواپیما بررسی کند. این موضوع برای حفظ ایمنی عموم مسافران هواپیما بسیار مهم است.

شرکت سوئیسی چندین آزمایش را برای اثبات قدرت ربات‌های خود در پاکسازی هواپیمای مسافربری از ویروس کرونا انجام داده است

واکسن کرونا

یو وی ایا متخصص در آزمایش‌های خلبانی هواپیمایی متعلق به شرکت هلوتیک ایرویز است که متعلق به شرکت بزرگ مارتین ابنر است که متعلق به یک میلیاردر سوئیسی است و سهم زیادی در زمینه آزمایش‌های خلبانی و هواپیمایی دارد. آزمایش انجام شده بر روی خلبان به طور دقیق مشخص خواهد کرد که آیا این ربات واقعاً می‌تواند همه ویروس‌های موجود در هواپیما را از طریق اشعه ماوراء بنفش از بین ببرد یا خیر. ادامه روند چنین ربات‌هایی به میزان عملکرد آن‌ها بستگی دارد.

از طرف دیگر، آن‌ها همچنین در حال بررسی تأثیر تابش ماوراء بنفش بر فضای موجود در هواپیما هستند. قبل از اینکه به طور خاص اثبات شود که می‌توان از ربات‌های ساطع‌کننده اشعه ماوراء بنفش استفاده کرد، معمولاً تمام مشکلات ایمنی باید توسط سازنده ربات حل شود، در غیر این صورت آن‌ها ممکن است باعث مشکلات جدی و جبران ناپذیری در هواپیما شوند.

جودوک المیگر که بنیانگذار یو وی ایا است، چند وقت پیش بیان کرد که سازندگان هواپیما باید سیستم‌های ویروس کشی را بررسی و نتایج آن را اعلام کنند و پس از انجام بسیاری از ضد عفونی‌های به وسیله ماوراء بنفش از این نوع، آن‌ها بیشتر در حال بررسی تأثیر نور ماوراء بنفش بر روی دکوراسیون داخلی هواپیما هستند. المیگر معتقد است که حتی اگر ویروس کرونا برای مدت طولانی در مناطق کاملاً گسترده موجود در هواپیما گسترش یافته باشد، پاک‌کننده‌های رباتیک به خوبی می‌توانند ایمنی افراد درون هواپیما را تضمین کنند.

برخلاف تصور عمومی، یو وی ایا در حال حاضر سه ربات اسپری ماوراء بنفش دارد و یکی از آن‌ها را در هواپیمای هلوتیک در فرودگاه زوریخ آزمایش کرده است. لامپ ماوراء بنفش ربات بر روی قاب صلیبی شکل سوار شده و هنگام عبور هواپیما از گذرگاه، نور آبی ملایمی از خود ساطع می‌کند و فضای داخلی زیبای هواپیما را روشن می‌کند. یو وی ایا بیشتر اظهار داشت که این ربات می‌تواند یک راهرو هواپیما را به شکل دقیق و ظریف و به مدت ۱۳ دقیقه ضد عفونی کند. اگر آزمایش این شرکت واقعاً موفقیت آمیز باشد، یو وی ایا ممکن است ربات‌هایی را برای ضد عفونی کردن هواپیما‌های مسافربری به تولید انبوه برساند. ما‌امیدواریم که آن‌ها تقاضای ویژه‌ای برای ربات‌های اسپری اشعه ماوراء بنفش در سراسر جهان داشته باشند.

مبنع: GIZMOCHINA

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.