پاسخ تیم کوک به انتقاد فیس بوک از سیاست جدید اپل - تکفارس 
پاسخ تیم کوک به انتقاد فیس بوک از سیاست جدید اپل - تکفارس 

پاسخ تیم کوک به انتقاد فیس بوک از سیاست جدید اپل

حامد شهرزاد
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - 11:29
tim cook

در قسمتی از مصاحبه با کارا سویشر از پایگاه خبری نیویورک تایمز که قرار است در روز دوشنبه ۱۶ فروردین معادل با ۵‌ آوریل منتشر شود، تیم کوک که مدیرعامل اپل است، در مورد هدف خود برای حفظ حریم شخصی کاربران آی او اس بیان کرد که او از انتقاد فیس بوک از اپل در واقع شوکه شده است.

در ماه‌های اخیر، شرکت اپل در مورد تغییرات حریم خصوصی آینده در سیستم عامل آی او اس تغییرات اساسی را اعمال کرده است و انتقادات نسبتاً زیادی را به خاطر این موضوع دریافت کرده است. البته نیز پاسخ قطعی به این انتقاد‌ها داده است و به ویژه ادعا کرده است که بحث در برابر آن‌ها سخت است.

اپل سیاست‌های جدیدی را برای محدود کرن ردیابی کاربران آی او اس اعمال کرده است

اپل قصد دارد تغییرات بیشتری را پس از انتشار سیستم عامل آی او اس ۱۴٫۵ در سیاست‌های حریم شخصی کاربران اعمال کند و ایجاد تغییرات در شفافیت ردیابی برنامه (ای تی تی) را شروع کند، به این معنی که همه برنامه‌هایی که به‌شناسه تبلیغات آیفون یا آی دی اف ای دسترسی دارند، قبل از ردیابی به طور عمده باید از کاربر اجازه بگیرند که آیا ردیابی اعمال کاربران مجاز است یا خیر، که امری واقعاً راسخ و بسیار قابل توجه است.

اپل

این اقدام اساساً انتقاد برخی از شرکت‌ها، به ویژه فیس بوک را برانگیخته است. فیس بوک استدلال می‌کند که تغییرات جدید به مشاغل کوچک آسیب خواهد رساند. به نوعی فیس بوک گفته است که مشاغل کوچک به معنای واقعی کلمه متکی به ردیابی اعمال کاربران در اینترنت و برنامه‌های مختلف درون سیستم عامل هستند تا اساساً تبلیغات متناسب با هر شخص را به کاربر ارائه دهند و با ای تی تی، این تبلیغات بسیار موثرتر خواهند بود که باعث پیشرفت این مشاغل کوچک خواهد شد.

با این حال، هنگامی که در مصاحبه از وی پرسیدند که ای تی تی چگونه بر فیس بوک تأثیر می‌گذارد، کوک به ویژه گفت که او روی فیس بوک تمرکز ندارد و او نمی‌داند که در بیشتر موارد فیس بوک چه سیاست‌هایی را در پیش گرفته است.

سوئیشر پرسید: اساساً پاسخ شما به انتقاد جدید فیس بوک چیست – که به طور کلی کاملاً شدید است – این شرکت شما را در واقع یک بحران وجودی برای تجارت خود مینامد؟ کوک پاسخ داد: همه کار‌هایی که ما می‌کنیم، کارا، به معنای واقعی کلمه این است که به کاربر این انتخاب را بدهد که آیا واقعاً قصد دارد تا ردیابی شود یا نه. ما در این زمینه به شکلی کاملاً شفاف عمل می‌کنیم. و من واقعاً فکر می‌کنم که بحث کردن در برابر آن به طور کاملاً جدی بسیار دشوار است.

نگرش فیس بوک راجع به سیاست جدید تیم کوک تغییر یافته است

در ابتدا فیس بوک تمام سیستم ای تی تی را زیر سؤال برد و از آن انتقاد کرد. با این حال، این شرکت به طور خاص و در روز‌های اخیر به طور عمده تغییر حالت داده است. مدیر عامل فیس بوک یعنی مارک زاکربرگ اکنون ادعا می‌کند که ممکن است این تغییر جدید با برتری در فضای تجارت آنلاین فیس بوک به نفع این شرکت باشد، یا تصور آن‌ها به طور خاص اینگونه است. شاید فیس بوک در این زمینه تغییر نظر داده باشد.

در واقع این احتمال وجود دارد که اگر تغییرات ایجادشده توسط اپل عمدتا باعث ترغیب بیشتر مشاغل و کسب و کار‌های مختلف به تجارت بیشتر در پلتفرم‌های ما شود، با این کار قطعاً استفاده از داده‌هایشان به منظور استفاده بهینه از سلایق مختلف کاربران، حتی ممکن است باعث شود تا ما در موقعیت قوی‌تری نیز قرار بگیریم. ما به وسیله سیستم جدید اپل می‌توانیم مشتریانی پیدا کنیم که بخواهند محصولاتشان را خارج از پلتفرم‌های ما تبلیغ کنند و این موضوع کاملاً برخلاف تصور عمومی از فیس بوک و سیاست‌های این شرکت است.

می‌توان گفت که تقریباً آخرین نظرات تیم کوک در اکثر موارد تنها بخشی از مصاحبه مدیرعامل این شرکت است که قرار است در روز دوشنبه منتشر شود که در آن تیم کوک در مورد حذف کلی برنامه شبکه اجتماعی پارلر از فروشگاه اپ استور و سیاست‌های جدید اپل برای افزایش قدرت خود در بازار صحبت خواهد کرد. اکنون مشخص می‌شود که چرا بسیاری از مردم این فرد را تیم اپل مینامند.

منبع: MacRumors

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.