احتمالاً محبوبیت روز افزون سری گلکسی S21 کاذب است - تکفارس 
احتمالاً محبوبیت روز افزون سری گلکسی S21 کاذب است - تکفارس 

احتمالاً محبوبیت روز افزون سری گلکسی S21 کاذب است

مهدی ملکی
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - 19:34
سامسونگ گلکسی S21

دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست که نسل آخر پرچم‌داران سامسونگ تا چه اندازه از لحاظ فروش و محبوبیت، موفق عمل کرده‌اند. سری گلکسی S21 سامسونگ تنها چند هفته پس از عرضه به آمار فروش حیرت‌انگیزی دست یافتند و علی‌رغم این که شرکت کره‌ای مذکور آمار رسمی فروش محصولات مذکور را منتشر نکرده است، اما ما می‌توانیم به آمار Counterpoint Research نگاه داشته باشیم. این آمار به خوبی محبوبیت کسب شده توسط آخرین ورودی‌های این سری را نمود می‌دهد.

اواخر ماه ژانویه میلادی، آمار منتشر شده نشان دادند که گوشی‌های گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 الترا به موفقیتی چشم‌گیر دست یافته‌اند و تقریباً فروش ۲ برابری را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته و حین عرضه سری گلکسی S20 ثبت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که تصمیمات سامسونگ در طراحی و عرضه محصولات پرچم‌دار جدید خود از جمله قیمت کمتر، پردازنده نسل بعدی، باتری قدرتمند، رابط کاربری بهبود یافته و …، منجر به فروش ۱ میلیون واحدی سری گلکسی S21 در ماه دوم عرضه خود شده است.

این مقدار به آسانی آمار فروش گلکسی S20 را در بازه زمانی مشابه پشت سر می‌گذارد. در حقیقت طبق ادعای سامسونگ، حدود ۳ ماه طول کشید تا سری گلکسی S20 به این آمار دست یابد.

سامسونگ گلکسی S21

محبوب‌ترین مدل در کشور مذکور، نسخه پایه گلکسی S21 با اختصاص ۵۲ درصد از فروش به خود بوده است. مدل الترای گلکسی S21 با ۲۷ درصد در رده دوم و مدل پلاس با ۲۱ درصد، رده سوم پرفروش‌ترین پرچم‌داران سامسونگ را تصاحب کرده‌اند. بیشترین مقدار فروش نیز از طریق فروشگاه‌های آنلاین و اپراتورهای شبکه مختلف ثبت شده است.

اگرچه سری گلکسی S21 به خوبی نسل پیشین خود را پشت سر گذاشته و باید از بابت به سامسونگ تبریک گفت اما رکورد این خانواده هنوز در جای خود باقی است. پیش‌تر در سال ۲۰۱۹، سری گلکسی S10 تنها در ۴۷ روز موفق به فروش ۱ میلیون واحدی شد.

بنابراین می‌توان گفت که با وجود تفاوت‌های فاحش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، سامسونگ محصولاتی بهتر ولی اقتصادی‌تر را روانه بازار کرده است. این موضوع به خوبی دلیل فروش بالای سری گلکسی S21 را نشان می‌دهد. البته باید توجه داشت که این اولین آمار فروش محصولات یاد شده در چند وقت اخیر نیست.

سامسونگ گلکسی S21

یک گزارش دیگر که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد تعداد ۵۹۰۰۰۰ دستگاه از سری گلکسی S21 از زمان عرضه تا ۱۶ اسفند به فروش رسیده‌اند. با این حساب فروش این محصولات از زمان عرضه سری گلکسی S8 که به ۶۲۰۰۰۰ واحد رسید، بالاترین میزان بوده است. در واقع تنها در دو ماه ابتدایی عرضه، سری گلکسی S21 دو برابر گلکسی S20 در سال گذشته فروش داشته است.

اگرچه مقایسه بین این دو سری گلکسی S21 و گلکسی S20 با توجه به شروع همه‌گیری بیماری کرونا در سال گذشته، چندان منطقی نیست اما باید توجه داشت که شرایط مذکور هنوز هم تا حدودی پا برجا است. بنابراین گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ به قدری خوب ظاهر شده‌اند که نتوان آن‌ها را نادیده گرفت. این خانواده با یدک کشیدن برچسب قیمت ۷۹۹ دلاری، این بار بهبودهای عظیمی را در طراحی دوربین دریافت کرده است و همچنین می‌توان ارتقاهای خوبی را از لحاظ کیفیت لنزها مشاهده کرد.

گویا این قیمت‌گذاری در برابر ویژگی‌های این سری، خانواده گلکسی S21 را به محبوبیتی غیرقابل توصیف رسانده است. برای مثال مدل پایه این سری این بار برخلاف سال گذشته که از یک بدنه قابل قبول استفاده شده بود، یک پنل پلاستیکی است که بسیار بیشتر به مذاق کاربران خوش آمده است.

از طرف دیگر کسی چندان به سرعت دانلود و آپلود حالت ۵G این گوشی‌ها اهمیت چندانی نمی‌دهد و حتی طیف چندانی از عدم وجود شارژر در جعبه گلکسی S21 ناراحت نمی‌شود. در حقیقت اگر این موارد تاثیرگذاری بسیاری داشتند، ما شاهد ارائه چنین آماری قدرتمندی نبودیم.

بسیاری از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات بی‌سیم که انتظار این موفقیت را نداشتند، اکنون به ارائه پیشنهادهایی جهت تعویض گوشی قدیمی کاربران با این محصولات روی آورده‌اند.

سامسونگ گلکسی S21

با تمام این اوصاف، فروش ۲ برابر سری گلکسی S21 نسبت به سه‌گانه سال گذشته در شش روز اول انتشار کاملاً قابل درک تلقی می‌شود اما گویا سامسونگ به راستی وارد موقعیتی نگران کننده شده است. طبق تحلیل یکی از تحلیلگران بازار موبایل که مدتی پیش منتشر شد، سری جدید سامسونگ هنگام عرضه، ۳ برابر انتشار بهتری را تجربه کرد چرا که بسیار بیشتر از سال گذشته میلادی در دسترس کاربران آمریکایی بود. بنابراین شاید شاهد کاهش محبوبیت این سری طی ماه‌های آینده باشیم.

از سوی دیگر تخفیف‌ها و پیشنهادهای شگفت‌انگیزی که اکنون تنها به ورایزون و AT&T ختم نمی‌شوند و حتی راه خود را به فروشگاه‌های آمازون هم باز کرده‌اند، خبر از ادامه موفقیت‌های سامسونگ می‌دهد. گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S21 در حالت عادی حدود ۲۰۰ دلار نسبت به مدل‌های سال گذشته ارزان‌تر هستند و با در نظر گرفتن تخفیف‌هایی که گاه به ۱۰۰ دلار می‌رسند، نمی‌توان جذابیت آن‌ها را انکار کرد.

سرانجام هنوز سوال اصلی باقی است؛ تا چه زمان می‌توان قیمت این دستگاه‌ها را کاهش داد و به وسیله آن‌ها، فروش را به صورت مصنوعی بالا نگه داشت؟ متاسفانه تنها گزینه ما، صبر کردن و انتظار کشیدن است.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید