هوآوی بند ۶ رسماً معرفی شد؛ رقیب جدید مچ‌بند شیائومی - تکفارس 
هوآوی بند ۶ رسماً معرفی شد؛ رقیب جدید مچ‌بند شیائومی - تکفارس 

هوآوی بند ۶ رسماً معرفی شد؛ رقیب جدید مچ‌بند شیائومی

مهدی ملکی
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - 17:32
هوآوی بند ۶

پس از مدت‌ها تاخیر پس از معرفی هوآوی بند ۴ در سال ۲۰۱۹، این شرکت چینی بار دیگر دست به کار شده است تا محصول بعدی این خانواده را رونمایی کند. با این حال گویا قضیه اندکی متفاوت‌تر از گذشته رقم خورده است و با نادیده گرفتن شماره ۵، شاهد معرفی مچ‌بند جدید این سری با نام «هوآوی بند ۶» هستیم. در این‌جا ما بدون هیچ‌گونه قضاوتی، معرفی مچ‌بند جدید شیائومی با نام می بند ۶ را یادآور می‌شویم.

اول از همه هوآوی در قسمت نمایشگر، بهبودهای قابل توجهی را پیاده کرده است. نمایشگر این مچ‌بند هوشمند ۱.۴۷ اینچ با رزولوشن ۱۹۴ × ۳۶۸ پیکسل است. همچنین این‌بار به جای یک نمایشگر ال‌سی‌دی، از یک پنل امولد (AMOLED) استفاده شده است. اگر قرار بر مقایسه باشد، ابعاد ۱.۴۷ اینچی این نمایشگر یک پیشرفت آشکار نسبت به نمایشگر ۰.۹۶ اینچی هوآوی بند ۴ به شمار می‌رود که یک افزایش ۱۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

هوآوی تایید کرده است که واچ‌فیس‌های بسیاری از طریق فروشگاه واچ‌فیس اختصاصی این شرکت برای محصول جدیدش قابل دریافت خواهد بود. طراحی این دستگاه همانند قبل بسیار ظریف است و می‌توان نسبت نمایشگر به بدنه ۶۴ درصدی را به آسانی قبول کرد. هوآوی برخلاف شیائومی از جهت طراحی قرصی‌شکل، مچ‌بند جدید خود را چندان تغییر نداده است و می‌توان همان نمایشگر مستطیلی آشنا را نظاره کرد.

در رابطه با وزن و ابعاد چطور؟ هوآوی بند ۶ تنها ۱۸ گرم وزن دارد. ابعاد این مچ‌بند ۴۳ × ۲۵.۴ × ۱۰.۹۹ میلی‌متر است. روی بدنه فقط از یک عدد دکمه استفاده شده است. هوآوی اعلام کرده که این مچ‌بند تا فشار ۵ اتمسفر در برابر نفوذ آب مقاوم است.

هوآوی بند ۶

شارژدهی دستگاه حدود ۲ هفته اعلام شده است اما اگر از کاربران سخت‌گیری هستید که از تمام توان مچ‌بند و وسایل خود استفاده می‌کنند، می‌توانید از ۱۰ روز اطمینان یابید. شارژ هوآوی بند ۶ توسط یک شارژر مغناطیسی صورت می‌گیرد. همچنین اشاره شده که هر ۵ دقیقه شارژ، برابر با ۲ روز شارژدهی است، بنابراین این خبر می‌تواند برای طیف عظیمی از کاربران خوش‌حال کننده تلقی شود.

در بخش حسگرها می‌توان به تشخیص سطح اکسیژن خون اشاره کرد که عرضه آن در این سری اولین بار با همین محصول جدید انجام خواهد شد. حسگر ضربان قلب TruSeen 4.0، رهگیری خواب TruSleep 2.0 و اندازه‌گیری فشار TruRelax 2.0 از جمله دیگر موارد قابل توجه موجود در هوآوی بند ۶ هستند. همچنین این حسگر سلامت قلب را مورد بررسی قرار می‌دهد و می‌توان خطرات احتمالی از طریق خواب را پیش‌بینی کند.

اهل ورزش هستید؟ این مچ‌بند ۹۶ ورزش مختلف را پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌ها این دستگاه می‌توان به استفاده از ان‌اف‌سی (NFC) جهت انجام تراکنش، اعلان‌های عادی، هشدارهای تماس و پیام هنگام اتصال به گوشی و همچنین عمل به عنوان شاتر ریموت دوربین و کنترل پخش موسیقی اشاره کرد.

هوآوی بند ۶ در مجموع در ۴ رنگ مختلف از جمله سبز، مشکی و قرمز به بازار عرضه خواهد شد. این محصول با گوشی‌هایی که به سیستم عامل اندروید ۶ یا آی او اس ۹ یا بالاتر مجهز هستند، سازگار است و از بلوتوث ۵ هم پشتیبانی می‌کند. هوآوی بند ۶ در حال حاضر روی شعبه مالزی وب‌سایت هوآوی فهرست شده است و از تاریخ ۱۵ فروردین سال جاری (۴ آوریل ۲۰۲۱) با قیمتی حدودی ۵۳ دلار قابل ‌خرید خواهد بود.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید