بررسی سامسونگ گلکسی A52؛ انتخابی برای همه - تکفارس 
بررسی سامسونگ گلکسی A52؛ انتخابی برای همه - تکفارس 

بررسی سامسونگ گلکسی A52؛ انتخابی برای همه

آرمین مکاری
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - 18:00
بررسی سامسونگ گلکسی A52

بهترین کلمه برای توصیف سری گلکسی A در سال‌های اخیر، تنوع است. خط تولید این سری شامل مدل‌های بسیار متنوعی است و بودجه‌های تقریباً پایین تا میان‌رده‌های شاخص را در بر می‌گیرد. این غول کره‌ای به وضوح درحال گسترش این سری است و اکنون بیشترین سهم فروش این شرکت، به سری گلکسی A اختصاص دارد. از دلایل موفقیت این سری، علاوه بر تنوع بالا در مدل‌های آن، به ارائه ویژگی‌های رقابتی بالا با مبلغی معقول می‌توان اشاره کرد که سامسونگ چندین سال است به‌طور جدی به آن می‌پردازد. دستگاهی که در این مقاله آن را بررسی می‌کنیم، نسخه LTE گلکسی A52 است.

سامسونگ برای امسال، سه گوشی گلکسی A32 ،A72 و A52  را در نظر گرفته است که همه آن‌ها در مقیاس خود، گوشی‌های ارزشمندی به حساب می‌آیند. با مقایسه A52 و گلکسی A51 که سال گذشته عرضه شد، قیمت آن کمی افزایش یافته است اما نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، گواهی IP67، بلندگوهای استریو، باتری بزرگ‌تر ۴۵۰۰ میلی‌آمپری و دوربین قدرتمندتری را ارائه می‌دهد که ارزش این گوشی را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

مشاهده مشخصات کاملمشاهده جعبه گشایی

محتویات جعبه

سامسونگ گلکسی A52

درون جعبه گلکسی A52، فقط یک شارژر از نوع معمولی Type-A، یک کابل مبدل Type-A به Type-C و دفترچه راهنما قرار دارد. گفته می‌شود که گلکسی A52 از شارژ ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند اما آداپتور شارژر ۲۵ واتی این گوشی در جعبه قرار ندارد و در عوض، یک شارژر  ۱۵ واتی درون آن است که می‌توانید در صورت نیاز به شارژ سریع‌تر، آداپتور ۲۵ واتی را جداگانه تهیه کنید.

طراحی و بدنه

تلاش سامسونگ برای ارتقای طراحی این سری واقعاً ستودنی است. از این رو، سبک جدید و مرسوم این روزها را در این گوشی مشاهده می‌کنیم. این طراحی جدید، عمدتاً بر روی پنل عقب متمرکز است، که اکنون از روکش نرم و ابریشم‌مانندی بهره می‌برد و حس خاص و دلنشینی را به کاربر منتقل می‌کند. این گوشی در ۴ رنگ سفید، مشکی، آبی و بنفش موجود است که هرکدام از جذابیت خاصی برخوردار هستند. طراحی دوربین پشتی گلکسی A52 علی‌رغم طرح کلی آن، به وضوح از زبان طراحی اصلی گلکسی A51 الهام گرفته شده است و شباهت‌هایی به چینش دوربین گلکسی نوت ۲۰ دارد.

مواد به کار رفته در بدنه گلکسی A52 مرغوب به نظر می‌رسند و سامسونگ سعی کرده است تا حس لمس بدنه این گوشی، نزدیک‌ترین تجربه به فلز باشد. وزن ۱۸۹ گرمی این دستگاه، چندان سنگین به شمار نمی‌رود اما ضخامت ۸٫۴ میلی‌متری آن کمی یبشتر از مدل قبلی این گوشی است. قاب میانی و پشتی گلکسی A52 از جنس پلاستیک مرغوب هستند و صفحه‌نمایش آن از لایه محافظ گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد که نسبت به گوریلا گلس ۳ استفاده شده در گلکسی A51، ارتقا یافته است. به‌روزرسانی مهم دیگر در این بخش، گواهی IP67 است. این گواهی برای اولین بار است که در این سری دیده می‌شود و عدم نفوذ آب و گرد و غبار را به این گوشی ضمانت می‌کند.

سامسونگ گلکسی A52

جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری در قسمت پایینی این گوشی دیده می‌شود و در کنار آن، درگاه Type-C، میکروفون مکالمه و بلندگو قرار دارند. در سیستم بلندگوی استریو جدید در گلکسی A52، از بلندگوی مکالمه به عنوان کانال دوم استفاده می‌شود. قسمت بالایی دستگاه، شامل میکروفون ثانویه برای حذف نویز و یک سینی سیم‌کارت با ظرفیت دو سیم‌کارت نانو است. شکاف دوم این اسلات به عنوان جایگاه کارت حافظه میکرو اس دی (microSD) نیز می‌تواند عمل کند و می‌توانید بین استفاده از سیم‌کارت دوم و میکرو اس دی، یکی را انتخاب کنید. سمت چپ گلکسی A52 کاملاً خالی است اما در سمت راست قاب آن، دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا وجود دارند و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

حاشیه کم و باریک نمایشگر ۶٫۵ اینچی این گوشی، قسمت جلویی آن را زیبا جلوه می‌دهد اما حاشیه نمایشگر آن به اندازه گلکسی A51 نازک نیست. همچنین حفره پانچ دوربین سلفی به کوچک‌ترین اندازه خود رسیده است. حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در A52 اگرچه در مقایسه با بعضی از گوشی‌ها کمی کند است اما عملکرد راضی‌کننده‌ای از خود نشان می‌دهد. تنها کمبودی که در طراحی بخش جلویی حس می‌شود، فقدان ال ای دی اعلان است که می‌توانست کاربردی باشد.

صفحه‌نمایش

گلکسی A52 و همچنین A32 و A72، همگی نسبت به مدل‌های قبلی خود دارای صفحه‌نمایش به‌روزشده هستند و از پنل‌های جدید ۹۰ هرتزی بهره می‌برند. این پنل‌های جدید نه تنها سریع‌تر هستند، بلکه از روشنایی بالاتری نیز برخوردارند. طبق اعلام سامسونگ، روشنایی نمایشگر ۶٫۵ اینچی گلکسی A52 به ۸۰۰ نیت می‌رسد. بنابراین A52 در فضای باز  و حتی زیر نور آفتاب، به راحتی قابل استفاده است.

برای نمایش رنگ، دو حالت در این گوشی وجود دارد. حالت واضح (Vivid) و طبیعی (Natural) که حالت واضح به‌طور پیش‌فرض فعال است. همچنین می‌توانید تعادل رنگ سفید و سایر تنظیمات نمایشگر را به دلخواه تنظیم کنید. سامسونگ در صفحه‌نمایش گوشی‌های خود، دقت sRGB را هدف قرار می‌دهد و در A52 نیز بسیار خوب عمل کرده است و نمایش رنگ‌های آن کاملاً دقیق است. قابلیت دیگری که در نمایشگر این گوشی می‌توان یافت، وایدوین (Widevine) است که باعث می‌شود سرویس‌هایی همانند نتفلیکس از حداکثر کیفیت صفحه‌نمایش آن بهره ببرند. برخلاف مزایای صفحه‌نمایش این گوشی، متاسفانه شاهد وجود فناوری اچ دی آر (HDR) نیستیم.

سامسونگ گلکسی A52

پنل جدید سامسونگ همچنین دارای حفاظت از چشم از نور آبی است که سپر چشم (Eye comfort shield) نامیده می‌شود. این ویژگی، رنگ‌ها را به تدریج در طول روز تنظیم می‌کند. همچنین برای حفاظت بیشتر، می‌توانید از حالت تیره (Dark) نیز استفاده کنید.

با استفاده از حالت ۹۰ هرتز و پیمایش در منوهای این گوشی، کاملاً‌  متوجه سرعت بالای پنل صفحه‌نمایش آن می‌شوید و حتی با استفاده از نرخ تازه‌سازی پایین‌تر می‌توانید تجربه روانی از این گوشی داشته باشید و در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی کنید. طبق آزمایشات انجام‌شده، برنامه‌هایی مانند گالری و پخش‌کننده پیش‌فرض گوشی، اینستاگرام، یوتیوب، نتفلیکس، فیسبوک، تیک تاک، جیمیل، گوگل درایو و حتی پلی‌استور، همگی از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کردند. اما برنامه‌هایی وجود دارند که تنها با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز یا کمتر اجرا می‌شوند که از آن‌ها می‌توان به گوگل مپ و برنامه دوربین اشاره کرد. این امر نشان می‌دهد که حالت High Motion موجود در A52، تنها به معنای حالت ۹۰ هرتز است و خبری از بهینه‌سازی برنامه‌های ۶۰ هرتزی نیست. در تست اجرای باز‌ی‌های ۹۰ هرتزی، نمایشگر آن به خوبی عمل کرده است اما پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۸ آن حتی با کمک بهینه‌سازی، عملکرد چندان رضایت‌بخشی در اجرای ۹۰ هرتزی بازی‌ها ندارد.

دوربین

سامسونگ گلکسی A52

در بخش طراحی و بدنه، به شباهت دوربین چهارگانه این گوشی با سایر اعضای خانواده گلکسی پرداختیم. در دوربین این گوشی، به جای استفاده از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، از لنز ۶۴ مگاپیکسلی کواد بایر با دیافراگم f/1.8 استفاده شده است. همچنین سنسور فوق عریض این گوشی، ۱۲ مگاپیکسل همراه با دیافراگم f/2.2 است. برای لنزهای ماکرو و عمق‌سنج، از دو سنسور ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 استفاده شده است. مشخصات هر چهار دوربین این گوشی بر روی کاغذ، نسبت به نسل قبل از پیشرفت خوبی برخوردار است.

حدس ما بر این است که سامسونگ برای دوربین اصلی این گوشی و سنسور فوق عریض آن، به ترتیب از لنزهای سونی IMX 682 و سامسونگ S5K3L6 استفاده کرده است. برای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیسلی آن نیز از لنز IMX 616 به کار رفته در گلکسی M51 بهره برده‌اند. اضافه شدن لرزشگیر OIS به این گوشی و ارتقای لنز اصلی آن، به‌روزرسانی‌های اصلی دوربین آن نسبت به گلکسی A51 محسوب می‌شود.

با صرف نظر از برخی ویژگی‌های جدید، رابط کاربری دوربین سامسونگ چندان دست‌خوش تغییرات نشده است و آرایش دکمه‌ها و منوهای آن همانند گذشته است. حالت‌های جالبی چون AR DOODLE و FOOD در برنامه دوربین این گوشی قرار دارد که از پرچمدارهای سامسونگ به سری میان‌رده آن رسیده‌اند. علاوه بر این، یک افزونه سرگرم‌کننده به نام فان مد (Fun Mode) را در رابط کاربری دوربین این گوشی می‌توان یافت که برخی فیلترهای برنامه اسنپ چت را به آن می‌افزاید. این افزونه برای هر دو حالت فیلم و عکس کار می‌کند و شامل ۷ فیلتر متفاوت است که یکی از آ‌ن‌ها روزانه تغییر می‌کند.

سامسونگ گلکسی A52

برنامه اصلی دوربین گلکسی A52، از تنظیمات غنی‌ای بهره می‌برد و حالت پرو شامل تنظیمات ISO از ۵۰ تا ۴۰۰۰، سرعت شاتر از ۱/۶۰۰۰ تا ۱۰ ثانیه و تعادل رنگ سفید از ۲۳۰۰K تا ۱۰۰۰K است. یکی از موارد جالب و نه چندان متداول در حالت پرو، منوی جداگانه Levels است که کنترل کنتراست، هایلایت‌ها، سایه‌ها و اشباع رنگ را ارائه می‌دهد.

این پارامترها مورد استفاده عکاسان حرفه‌ای خواهد بود که می‌تواند دست آن‌ها را برای خلق تصاویری زیبا باز بگذارد. علاوه بر عکاسی، در حالت فیلم‌برداری نیز حالت پرو وجود دارد که تنظیماتی شبیه به حالت عکاسی را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. تصاویر گرفته شده توسط دوربین اصلی این گوشی در روشنایی روز، از کیفیت خوبی برخوردار است و دامنه داینامیکی آن، در مقایسه با سایر رقبای میان‌رده، در سطح بالایی قرار دارد. رنگ عکس‌ها بدون این‌که از حد طبیعی بگذرد، زنده و پویا است اما کمی نویز در تصاویر به چشم می‌خورد که نمی‌توان آن را به پردازش گوشی ربط داد. بهینه‌سازی سامسونگ بر روی تصاویر، حتی در حالت اچ دی آر خودکار تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند و عملکرد کندی دارد اما به هر حال موثر است.

درحالی که دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در گلکسی A52 به صورت پیش‌فرض برای عکاسی در حالت ۱۶ مگاپیکسلی است، اما گزینه ۶۴ مگاپیکسلی در رابط کاربری دوربین وجود دارد که قطعاً تحت تاثیر جزئیات اضافی عکس‌های آن قرار خواهید گرفت. به نظر می‌رسد حتی اچ دی آر با حالت ۶۴ مگاپیکسل نسبت به ۱۶ مگاپیکسل کمی بهتر عمل می‌کند. استفاده از حالت ۶۴ مگاپیکسلی، روند پردازش عکس را طولانی‌تر می‌کند اما قطعاً ارزش چند ثانیه صبر بیشتر را دارد. با وجود این‌که در گلکسی A52 خبری از دوربین تله‌فوتو نیست، اما زوم‌های ۲، ۴ و ۱۰ برابری خوبی ارائه می‌دهد که از نرمی و جزئیات بالایی برخوردار هستند. دوربین فوق عریض این گوشی نیز عکس‌های با کیفیتی را به ثبت می‌رساند که نرمی فوق‌العاده‌ای به خصوص در گوشه‌های تصویر دارند اما در کل به نسبت عکس‌های لنز اصلی، رنگ‌های آن سردتر هستند و اشباع پایین‌تری دارند.

در شرایطی با نور کم، گلکسی A52 می‌تواند رقبای میان‌رده خود را پشت سر بگذارد. در این نوع تصاویر، نویز کمی دیده می‌شود و دامنه پویایی رنگ‌های آن نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. حالت شب، بهبودهای چشمگیری را بر روی تصویر اعمال می‌کند و می‌تواند تعداد بالایی از جزئیات از دست رفته را احیا کند. با این حال، شاهد ارتقای سایه‌ها نیستیم و مناطق تاریک، همچنان تاریک می‌مانند. حالت شب در دوربین اصلی به جای ۱۶ مگاپیکسل، تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی تولید می‌کند و امکان استفاده از بزرگ‌نمایی نیز وجود دارد. عکس‌هایی که با استفاده از لنز فوق عریض این گوشی در نور کم گرفته شده‌اند، از وضوح خوبی برخوردار نیستند اما در صحنه‌هایی با نور یکنواخت، می‌توان تصاویر بهتری به ثبت رساند.

حالت پرتره دوربین این گوشی عملکرد راضی‌کننده‌ای دارد اما چندان فوق‌العاده نیست. میزان تاری این نوع عکس‌ها قابل تنظیم است و در حداکثر مقدار خود، فراتر از حد طبیعی قرار نمی‌گیرد. دوربین گوشی در تشخیص و جداسازی سوژه از پس‌زمینه گاهی دچار اشتباه می‌شود که ممکن است ناشی از پس‌زمینه‌های پیچیده و یا لبه‌های ظریف سوژه باشد. حسگر ۵ مگاپیکسلی ماکروی گلکسی A52، بدون نزدیک کردن گوشی به جسم، عکس‌هایی با کیفیت و جزئیات بالا ثبت می‌کند که نتیجه بسیار بهتری از سنسورهای ۲ مگاپیکسلی متداول در بین سایر میان‌رده‌ها دارد.

دوربین سلفی ۳۱ مگاپیکسلی این گوشی همانند دوربین اصلی آن، یک ماژول کواد بایر است و به طور پیش‌فرض، عکس‌های ۸ مگاپیکسلی با رزولوشن ۳۲۶۴x2448 پیکسل می‌گیرد. در حالت عریض، عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی این دوربین با رزولوشن ۴۰۰۰x3000 پیکسل ثبت می‌شوند. ممکن است که حالت ۳۲ مگاپیکسلی را برای سلفی‌های خود انتخاب کنید که در این صورت، هم اچ دی آر خودکار و هم بهینه‌سازی تصاویر را از دست می‌دهید. به طور کلی، کیفیت عکس‌های دوربین سلفی گلکسی A52 در سطح بالایی قرار دارد و جزئیات فراوانی را به کمک اچ دی آر و بهینه‌ساز گوشی به ثبت می‌رساند اما نویز آن‌ها کمی بالاست.

حالت پرتره سلفی از جداسازی و تاری بسیار خوبی برخوردار است و می‌تواند کاملاً پاسخگوی نیازتان باشد. حالت‌ فان مد و فیلترهای اسنپ چت دوربین پشتی، برای سلفی نیز در دسترس هستند و علاوه بر این، افکت‌های زیبایی پوست و حالت شب را در رابط کاربری دوربین سلفی می‌توانید بیابید.

گلکسی A52 یک ضبط‌کننده فیلم شایسته محسوب می‌شود. این گوشی می‌تواند با تمامی دوربین‌های اصلی خود از ضبط ۴کا با نرخ فریم ۳۰ استفاده کند. به عبارت دیگر، دوربین اصلی، فوق عریض و همچنین سلفی از این قابلیت بهره می‌برند. تنها محدودیتی که در فیلم‌برداری این گوشی مشاهده کردیم، فقدان فیلم‌برداری ۴کا با نرخ فریم ۶۰ در لنز فوق عریض آن است. فیلم‌های گرفته شده با لنز اصلی، جزئیات بالایی را به همراه دامنه داینامیکی گسترده و نویز پایین ارائه می‌دهند که بسیار شگفت‌انگیز است. تنزل کیفیت فیلم‌برداری از ۴کا به فول اچ دی، نویز تصاویر را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهند که هنوز دلیل آن را متوجه نشده‌ایم.

نتایج فیلم‌برداری با دوربین فوق عریض این گوشی در حد یک لنز الترا واید کاملاً قابل احترام است اما کمی نویز تصاویر در بعضی مواقع آزاردهنده است. همچنین بزرگ‌نمایی دوربین‌های پشتی گوشی تا ۲ برابر در هنگام فیلم‌برداری، نتیجه قابل قبولی را ارائه می‌دهد. حالت ضبط ویدیو با عکاسی کمی متفاوت است اما مکان کلیدها و تنظیمات، در مکان همیشگی گوشی‌های سامسونگ قرار دارد.

ممکن است که تصور کنید این گوشی، دوربین یکسانی با گلکسی A32 دارد، اما دوربین ۶۴ مگاپیکسلی این دو گوشی با یکدیگر متفاوت است و در پردازش تصویر نیز نتایج متفاوتی را به‌دست می‌آورند. گلکسی A52 به لطف لنز و پردازش برتر، تصاویر پر جزئیات‌تری را با نویز کم‌تر به ثبت می‌رساند.

سخت‌افزار

استفاده سامسونگ از کوالکام اسنپدراگون ۷۲۰G در گلکسی A52، یک راه معقول برای جانشینی اگزینوس بود که عملکردی مناسب به همراه مصرف انرژی پایین را برای این گوشی به ارمغان آورد. البته باید در نظر داشت که رقبای این گوشی، مانند گلکسی M51 که از اسنپدراگون ۷۳۰G استفاده می‌کند یا وان پلاس نورد که مجهز به اسنپدراگون ۷۶۵G است، قیمت‌هایی مشابه با آن دارند.

سامسونگ گلکسی A52

مدل ۸GB/256 GB این گوشی توانست در آزمایش چندهسته‌ای گیک بنچ ۵ به امتیاز ۱۵۷۷ و در تست تک هسته‌ای آن به امتیاز ۵۲۵ برسد که پایین‌تر از گوشی‌هایی چون ریلمی ۷، وان پلاس نورد N10 و گلکسی M51 قرار می‌گیرد. نتایج تست‌های پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۸، چندان چشمگیر نیستند و جی پی یوی این گوشی نتوانست در تست‌های گرافیکی، به نرخ فریم بالای ۶۰ دست پیدا کند. همچنین امتیاز ریلمی ۷ پرو که از همان چیپست اسنپدراگون ۷۲۰G استفاده می‌کند، در همه‌ی تست‌های پردازشی و گرافیکی از امتیاز بالاتری برخوردار است که جای تامل دارد.

نرم‌افزار

سامسونگ متوجه است که برای حداکثر استفاده از یک سخت‌افزار، نیاز به یک نرم‌افزار مناسب است. گلکسی A52 با ترکیبی از رابط کاربری One UI 3.1 و اندروید ۱۱ عرضه شده است و سامسونگ وعده ۳ به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل و همچنین ۴ سال عرضه پچ امنیتی را داده است و این پشتیبانی به نظر عالی می‌رسد. از نظر بصری، One UI 3.1 در مقایسه با نسخه ۳٫۰ و حتی ۲٫۵، جهش چندان بزرگی نداشته است، اما با این وجود، تفاوت‌های ظریفی دارد. به عنوان مثال، میانبرهای پیش‌فرض صفحه قفل، یعنی شماره‌گیر و دوربین، اکنون تک رنگ هستند اما اگر برنامه دیگری را برای این میانبرها انتخاب کنید، از رنگ آیکون مختص به خود استفاده خواهند کرد که کمی عجیب به نظر می‌رسد. از جمله تغییرات عملکردی در صفحه قفل، ویجت جدیدی است که با استفاده از آن، می‌توانید بدون این‌که حتی قفل تلفن خود را باز کنید، میزان زمانی که از آن استفاده کرده‌اید را مشاهده کنید.

همچنین چیدمان ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن نیز ساده‌تر شده است. برای باز کردن قفل گوشی خود، بهتر است از حسگر اثرانگشت موجود در زیر صفحه‌نمایش استفاده کنید، چرا که از امنیت بالاتری برخوردار است. قابلیت باز کردن قفل صفحه با صورت نیز وجود دارد اما از آن جایی که تنها از دوربین سلفی گوشی استفاده می‌کند، امنیت آن تضمین شده نیست.

تغییر قابل توجه دیگر این است که پایین کشیدن سایه اعلان‌ها، حتی اگر اعلانی وجود نداشته باشد، کل صفحه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. پیش از این، بخشی از صفحه در زیر آخرین اعلان قابل مشاهده بود اما تاریک می‌شد.

سامسونگ گلکسی A52

به لطف اندروید ۱۱، اکنون قابلیت مشاهده سابقه اعلان‌ها نیز وجود دارد که می‌توانید از منوی تنظیمات، آن را فعال کنید. این قابلیت برای مواقعی است که بدون توجه کافی، اعلانی را رد می‌کنید و خواهان بررسی مجدد آن هستید. اندروید ۱۱ روش جدیدی برای مدیریت اعلان‌ها برای برنامه‌های پیام‌رسان، به نام بابلز (Bubbles) اضافه کرده است که One UI 3 نیز از آن پشتیبانی می‌کند. این قابلیت، به پاسخگویی هرچه سریع‌تر پیام‌ها کمک می‌کند. نمای پاپ آپ (pop-up) هوشمند یکی از ویژگی‌های اختصاصی One UI است که کم‌تر شناخته شده است. عملکرد این ویژگی، شباهت بسیاری به بابلز دارد اما قدیمی‌تر از آن است.

به لطف جدیدترین نسخه سیستم‌عامل گوگل، کنترل‌های رسانه جدیدی در One UI پیاده‌سازی شده‌اند. با این کنترل جدید، می‌توانید به راحتی با یک حرکت به پخش‌کننده موزیک خود دسترسی پیدا کنید و بین برنامه‌های مختلف جابه‌جا شوید. صفحه رسانه قبلاً در One UI 2.5 قبل از اندروید ۱۱ در دسترس بود و از ویژگی‌هایی مشابه با پخش‌کننده جدید اندروید برای انتخاب دستگاه خروجی استفاده می‌کرد. صفحه کنترل میزان صدا نیز تغییر شکل داده است و اکنون منوهای آن به صورت عمودی قرار دارند. ویژگی اشتراک‌گذاری سامسونگ نیز با بهبودهای جزئی در دسترس است.

یک مورد دیگر که گوگل در اندروید ۱۱ اصلاح کرده، مدیریت مجوز است و سامسونگ نیز این ویژگی را در One UI 3 پیاده‌سازی کرده است. با این نسخه، اکنون هر بار که برنامه‌ای نیاز به دسترسی جدید داشته باشد، یک درخواست جدید برای مجوزها مشاهده خواهید کرد که می‌توانید بین سه حالت فقط هنگام استفاده از برنامه، فقط برای یک بار و دسترسی مداوم انتخاب کنید.

منوی تنظیمات نیز یک تغییر کوچک داشته است. زیرشاخه‌ها با استفاده از نقطه و فواصل اضافی، خواناتر شده‌اند و جستجوهای اخیر اکنون به جای نمایش لیستی، به صورت حباب نشان داده می‌شوند. علاوه بر این، یک ویژگی جدید برای جستجو در تنظیمات به وسیله هشتگ اضافه شده است.

شماره‌گیری رابط کاربری سامسونگ نیز با یک سری تغییرات ظاهری همراه است. می‌توانید پس‌زمینه این برنامه را با استفاده از عکس یا فیلم دلخواه خود شخصی‌سازی کنید. این پس‌زمینه در همه تماس‌های شما یکسان خواهد بود و نمی‌توانید آن را برای مخاطبان خود تمایز دهید.

باتری و شارژ

سامسونگ گلکسی A52

سامسونگ موفق شده است که یک باتری نسبتاً بزرگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپری را در بدنه این گوشی جای دهد. با وجود این‌که ظرفیت باتری گلکسی A52 کمتر از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است که در گلکسی A32 با اندازه‌ای مشابه دیدیم، اما همچنان یک پیشرفت خوب نسبت به ۴۰۰۰ میلی‌آمپر گلکسی A51 است. نتایج تست باتری، همانند آن‌چه از یک گوشی با چیپست اسنپدراگون ۷۲۰ انتظار داریم بوده است.

استقامت باتری این گوشی در تست مکالمه ۳۶ ساعت و ۴۰ دقیقه بوده است. در آزمایش مرورگری اینترنت و پخش ویدیو، به علت روشن بودن نمایشگر، تفاوت‌هایی در نتایج حالت ۶۰ هرتز و ۹۰ هرتز وجود دارد. این گوشی در حالت ۶۰ هرتز می‌تواند ۱۵ ساعت و ۳۸ دقیقه ویدیو پخش کند، درحالی که در حالت ۹۰ هرتز این عدد به ۱۴ ساعت و ۲ دقیقه می‌رسد. گلکسی A52 با نمایشگر ۶۰ هرتزی می‌تواند ۱۴ ساعت و ۵۴ دقیقه در مرورگری اینترنت استقامت نشان دهد و با فعال کردن ۹۰ هرتز، مقاومت آن ۱۴ ساعت و ۳۷ دقیقه خواهد بود.

با وجود پنل جدید ۹۰ هرتزی در گلکسی A52، یک نکته قابل بررسی این است که صفحه‌نمایش این گوشی در حداکثر سرعت تازه‌سازی خود در مقایسه با ۶۰ هرتز، به چه میزان انرژی بیشتری مصرف می‌کند؟ همان‌طور که مشاهده کردید، مصرف باتری در اثر افزایش نرخ تازه‌سازی از ۶۰ هرتز به ۹۰ هرتز بر روی پنل جدید سامسونگ، چندان زیاد نیست و باعث می‌شود که استفاده از حالت ۹۰ هرتز ارجحیت داشته باشد.

آزمایشات باتری این گوشی با استفاده از برنامه viSer و به صورت خودکار انجام شده است. درجه استقامت گلکسی A52 در این تست، بیانگر این است که اگر هر روز یک ساعت برای هرکدام از فعالیت‌های آزمایش باتری، یعنی مکالمه، مرور وب و پخش فیلم از دستگاه خود استفاده کنید، مطمئناً باتری آن با یک بار شارژ برای یک روز کامل دوام خواهد آورد.

همان‌طور که در بخش محتوای جعبه اشاره کردیم، سامسونگ گلکسی A52 با یک آداپتور شارژ سریع ​​۱۵ واتی (۹ ولت و ۱٫۶۷ آمپر) عرضه می‌شود. باتری خالی این گوشی در ۳۰ دقیقه ۳۴ درصد شارژ می‌شود و شارژ کامل آن ۲ ساعت و ۳ دقیقه به طول می‌انجامد، اما با استفاده از شارژر ۲۵ واتی، این عدد به یک ساعت و ۳۰ دقیقه می‌رسد.

جمع‌بندی

سامسونگ گلکسی A52

طبق شعار سامسونگ، گلکسی A52 می‌تواند یک گزینه عالی برای هر کسی باشد. این گوشی با بهره‌گیری از سخت‌افزاری مناسب برای فعالیت‌های روزانه و حتی بازی‌های سنگین، پشتیبانی بی‌سابقه سامسونگ و طراحی به‌روز خود، می‌تواند عرصه رقابت را برای سایر گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار تنگ‌تر کند. هرچند که ضعف‌‌هایی در برخی موارد، مانند پردازش بازی‌ها در ۹۰ فریم بر ثانیه دارد یا قیمت آن کمی بالاتر از رقبای هم‌سطح است، اما دوربین کم نقص آن در کنار یک باتری نسبتاً بزرگ و نمایشگری با کیفیت، می‌تواند پاسخگوی طیف گسترده‌ای از کاربران باشد.

نقاط قوت

  • صفحه‌نمایش امولد با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز
  • عمر بالای باتری
  • پشتیبانی طولانی مدت سامسونگ
  • دوربین کم نقص

نقاط ضعف

  • با وجود پشتیبانی از شارژر ۲۵ واتی، شارژر ۱۵ واتی در جعبه قرار دارد
  • قیمت نسبتاً بالا در مقایسه با رقبا
  • نویز فیلم‌برداری ۱۰۸۰p

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید