بوگاتی اولین نمایشگاه خود را در پاریس برگزار کرد - تکفارس 
بوگاتی اولین نمایشگاه خود را در پاریس برگزار کرد - تکفارس 

بوگاتی اولین نمایشگاه خود را در پاریس برگزار کرد

علیرضا فاضل
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - 16:00
بوگاتی در پاریس

قرار دادن نام کمپانی بوگاتی در کنار دیگر خودروسازان کمی ناعادلانه به‌‌نظر می‌آید. محصولات این برند گران‌قیمت و سفارشی هستند، در نتیجه کاملا طبیعی است که مشتریان و دوستداران این برند چیزهایی را با خودروهای لوکس این کمپانی ایتالیایی تجربه کنند که بسیاری از ما فقط در رؤیا می‌توانیم تصور کنیم! حال بوگاتی، در حاشیه شهر پاریس، رویدادی برای به رخ کشیدن زیبایی و قدرت محصولات خود برگزار کرده است.

علاقه‌مندان به این برند خودروسازی در رویداد اشاره شده توانستند شانس خود را برای سواری گرفتن از یکی از دو مدل جدید این کمپانی یعنی Chiron Sport و Chiron Pur Sport امتحان کنند. محل برگزاری این رویداد در ۵۰ کیلومتری شهر پاریس قرار داشت که دلیل این نزدیکی را هم نمی‌توان اتفاقی دانست؛ شهر پاریس اولین مکانی بود که بنیان‌گذار این کمپانی یعنی اتوره بوگاتی، نمایشگاه محصولات این برند را در حدود صد سال پیش برگزار کرد.

گای کوکلن (Guy Caquelin)، مدیر بخش اروپای بوگاتی درباره برگزاری این رویداد به رسانه‌ها گفت:

بعد از غیبتی طولانی و چند رویداد مجازی کوتاه، علاقه‌مندان به محصولات ما در نهایت توانستند رانندگی با این دو خودروی سوپراسپورت را تجربه کنند.

شیوع جهانی ویروس کرونا باعث محدودیت تجمعات حضوری در سال گذشته شد و امن بودن برگزاری چنین رویدادهایی را برای مشتاقان آن به امری دشوار بدل کرده بود. از زمان متولد شدن برند Chiron در سال ۲۰۱۶، تاکنون سه مدل مختلف از آن معرفی شده که هرکدام موفق‌تر از دیگری عمل کرده است.

مدل Chiron Sport نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ این خودروی به یک موتور کواد توربوشارژ W16 با قدرت صدها اسب بخار مجهز است. تمرکز بوگاتی در تولید این محصول بر روی کاهش وزن آن برای بهبود مکانیزم فنربندی نسبت به مدل‌های قبلی بوده است.

با معرفی مدل Pur Sport در سال ۲۰۲۰، این کمپانی گام‌های بلندی در بهبود فرمان‌پذیری خودروهای خود برداشت. در این مدل، بوگاتی جعبه دنده را به کلی تغییر داده و وزن آن حتی از مدل Chiron Sport نیز کم‌تر شده است. تغییرات دیگری نیز برای زیباتر کردن ظاهر آن نسبت به مدل‌های قبلی صورت گرفته‌است. مدل Pur Sport نیز به صورت محدود عرضه خواهد شد و میزان تولید آن ۶۰ دستگاه اعلام شده است.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید