تسلا بیش از تولید سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ خودرو تحویل داد - تکفارس 
تسلا بیش از تولید سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ خودرو تحویل داد - تکفارس 

تسلا بیش از تولید سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ خودرو تحویل داد

حامد شهرزاد
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - 11:04
تسلا بیش از تولید سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ خودرو تحویل داد - تکفارس 

تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۸۵۰۰۰ اتومبیل تحویل داده است که بیشتر از آن مقداری است که در مدت سه ماه تولید کرده است. طبق ارقامی که این شرکت در روز جمعه به طور رسمی به اشتراک گذاشته است، تسلا در حال افزایش ظرفیت تولید خود بوده است و در سال پیش نیز تقریباً به هدف مدیر عامل این شرکت یعنی ایلان ماسک مبنی بر تحویل ۵۰۰۰۰۰ خودرو در سال ۲۰۲۰ رسیده بود. البته تسلا نتوانست به طور دقیق به این مقدار برسد. مسائل مختلفی مانند همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین تعطیل شدن برخی از کارخانه‌های این شرکت – مانند یک کارخانه در چین – منجر به کاهش تولید و تحویل خودروهای الکتریکی پیشرفته این شرکت شد.

تسلا به هدف خود مبنی بر تحویل ۵۰۰۰۰۰ خودرو در سال ۲۰۲۰ بسیار نزدیک شده بود

تسلا در سال گذشته اعلام کرده بود که اندکی از رسیدن به هدف مدیرعامل شرکت خود یعنی ایلان ماسک برای تحویل ۵۰۰۰۰۰ وسیله نقلیه در سال ۲۰۲۰ عقب افتاده است. این شرکت اعلام کرده بود که رکورد ۴۹۹۵۵۰ تحویل خودرو در طول سال ۲۰۲۰ را به ثبت رسانده است. این به معنی ۹۹٫۹۱ درصد هدف تعیین‌شده است. تسلا پیش از این اعلام کرده بود که در نهایت در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ مقدار ۱۷۹۷۵۷ دستگاه خودرو تولید کرده و ۱۸۰۵۷۰ دستگاه تحویل داده و مجموع آن به ترتیب به ۵۰۹۷۴۷ و ۴۹۹۵۵۰ برای سال رسیده است. این شرکت به فروش ۱۳۰۰۰۰ وسیله نقلیه بیشتر نسبت به فروش در سال ۲۰۱۹ رسید.

به نظر می‌رسد که استقبال از خودروهای الکتریکی شرکت تسلا بیش از قبل شده است. البته قیمت خودروهای الکتریکی این شرکت همچنان برای بسیاری از مردم گران است. با این حال، پیشرفت شرکت تسلا نسبت به سال گذشته نشان‌دهنده تقاضای بیشتر برای خرید چنین خودروهایی است.

از بین خودرو‌های تسلا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ تحویل داده شد، نزدیک به ۱۸۳۰۰۰ دستگاه مدل ۳ و مدل وای بودند که مقدار خودرو‌های تحویل داده شده برای این دو مدل بیش از میزان ۱۸۰۰۰۰ مدل تولید شده‌ای بود که در سه ماهه اول سال گذشته تحویل داده شده بود. علاوه بر تحویل مدل ۳ و مدل وای، این شرکت همچنین ۲۰۲۰ خودروی دیگر مدل اس را که در سه ماهه قبلی تولید شده بود، به فروش رساند.

تسلا بیانیه‌ای را در وب سایت خود منتشر کرده است که به شرح زیر است:

در سه ماهه اول، ما به تنهایی بیش از ۱۸۰۰۰۰ وسیله نقلیه تولید کردیم و تقریبا ۱۸۵۰۰۰ وسیله نقلیه را تحویل مشتریان خود دادیم. ما با استقبال شدید از مدل وای در چین بسیار خرسند و راضی هستیم و به سرعت به تولید این خودرو‌ها در ظرفیت کامل ادامه می‌دهیم. مدل‌های جدید اس و مدل ایکس نیز با تجهیزات جدیدی که در سه ماهه اول نصب و آزمایش شده اند، استقبال فوق العاده‌ای داشته اند و ما در مراحل اولیه تولید پیشرفته این خودرو‌ها هستیم.

هنگام اعلام سود سه ماهه اول، درآمد خالص و نتایج گردش نقدی حساب ما، شرکت ما عملکرد بسیار خوبی را همراه با بقیه گردش مالی داشته است. تعداد تحویل خودرو‌های ما باید کمی محافظه کارانه تلقی شود، زیرا ما فقط در صورت تحویل گرفتن اتومبیل توسط مشتری و انتقال کلیه مدارک، آن را در ارقام شرکت خود حساب می‌کنیم. اعداد نهایی می‌توانند تا ۰٫۵ درصد یا بیشتر متفاوت باشند.

تحویل خودرو‌های تسلا تنها یک معیار عملکرد مالی شرکت را نشان می‌دهد و نباید به عنوان شاخص نتایج مالی سه ماهه به آن‌ها اعتماد کرد، که به عوامل مختلفی از جمله هزینه فروش، حرکات و تغییرات ارزی و مسائل دیگر مربوط به وسایل نقلیه بستگی دارد.

این یک نقطه عطف بزرگ برای این شرکت در جهت دستیابی به هدف مورد نظر است. همه منتقدانی که همین دو سال پیش گفتند که ما هرگز موفق به این کار نخواهیم شد، هدف ما را برای رسیدن به نیم میلیون خودرو در سال ۲۰۲۰ غیرممکن خواندند.

تسلا گفت که تعداد نهایی این نتایج می‌تواند تا ۰٫۵ درصد متفاوت باشد، بنابراین ممکن است تا زمانی که رقم نهایی نتایج سال خود را در پایان ژانویه اعلام کند، به عدد ۵۰۰۰۰۰ خودرو برسد. در هر صورت، این رقم دو برابر بیشتر از بزرگ‌ترین فروشندگان وسایل نقلیه الکتریکی مانند بی وای دی چین یا فولکس واگن آلمان در سال ۲۰۲۰ است و این بهبود قابل توجهی برای شرکت تسلا است با توجه به تأثیری که همه‌گیر ویروس کرونا در عملکرد آن در نیمه اول سال داشته است.

تسلا می‌تواند به هدف سال گذشته مبنی بر تحویل ۵۰۰۰۰۰ خودرو برسد

تسلا

تسلا در ژانویه ۲۰۲۱ از طراحی مجدد مدل اس و مدل ایکس خود خبر داد، که به پیشرانه‌های جدید، گزینه‌های تشخیص برد بالاتر و نمایش محیط در اتومبیل مجهز شده است که از مدل محبوب‌تر ۳ پیشرفته‌تر محسوب می‌شود. تسلا بیان کرده است که از طراحی مجدد خودروی جدید تسلا بسیار خوب استقبال شده است و این شرکت در مرحله اولیه افزایش تولید برای هر دو مدل جدید است.

هدف فروش خودکار ۵۰۰۰۰۰ اتومبیل بخشی از تلاش ماسک برای هدایت صنعت خودرو به سمت انرژی پاک است، هرچند که این محدودیت نسبت به زمانی که او تعیین کرده بود نسبتاً کمتر است. ماسک یک بار پیش‌بینی کرده بود که تسلا در سال ۲۰۲۰ یک میلیون دستگاه خودرو تحویل خواهد داد. اما بعداً پس از آنکه این شرکت با مشکل در افزایش تولید اولین اتومبیل الکتریکی خود در بازار انبوه یعنی مدل ۳ روبرو شد، از این تعداد صرفه نظر کرد.

این شرکت مقدار دقیق خودرو‌های تحویل داده شده در چین را اعلام نکرد، اما تسلا بیان کرده است که همچنان از استقبال از مدل وای جدیدتر خود در این کشور خوشحال است. چین از زمان افتتاح کارخانه گیگا فکتوری در سال ۲۰۱۹ که مخصوص تولید خودرو‌های تسلا است، مورد توجه بوده است و به نظر می‌رسد این شرکت برای تأمین تقاضای خودرو‌های جدید خود به کارخانه گیگا فکتوری بسیار نیاز دارد. در واقع، وجود این کارخانه برای شرکت تسلا حیاتی است.

در حالی که شرکت تسلا در ژانویه سال ۲۰۲۰ گفت که انتظار دارد نسبت به هدف ماسک برای تحویل ۵۰۰۰۰۰ اتومبیل در سراسر جهان تا پایان سال فراتر رود، این شرکت مجبور شد کارخانه جدید خود را در چین و همچنین کارخانه تولید وسایل نقلیه خود را در فرمونت کالیفرنیا برای چندین هفته به خاطر انتشار ویروس کرونا تعطیل کند. هنگامی که تسلا ارقام مالی سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ خود را به اشتراک گذاشت، اعلام کرد که کارخانه آن در شانگ‌های می‌تواند به این شرکت اجازه دهد تا در سال ۱٫۰۵ میلیون خودرو تولید کند.

ارزش فعلی شرکت تسلا بیش از مجموع ارزش شرکت‌های خودروساز دیگر است، اما این امر به اعتماد سرمایه‌گذاران به این شرکت و سیاست‌های مربوط به آن بستگی دارد. برای رسیدن به هر هدفی که ایلان ماسک دارد، شرکت تسلا نیاز به ثبت سوابق جدید در هر سه ماه دارد. تحقق این هدف به حمایت از محصولات این شرکت و قیمت بسیار بالای تمام‌شده محصولات آن کمک خواهد کرد، اگرچه احتمالاً اوایل هفته آینده شاهد اخبار بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

تسلا و مدیرعامل این شرکت یعنی ایلان ماسک هنوز هیچ هدف خاص و بلند پروازانه‌ای را برای تحویل خودرو در سال ۲۰۲۱ را اعلام نکرده اند، اما در مقایسه با ۸۸۴۰۰ خودروی تحویل داده شده در سه ماهه اول ۲۰۲۰، به نظر می‌رسد که تسلا خود را آماده کرده است تا هدف ۵۰۰۰۰۰ تحویل خودرو در سال گذشته را شکست دهد.

مبنع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید