مایکروسافت قابلیتی فوق‌العاده به مرورگر اِج خواهد افزود - تکفارس 
مایکروسافت قابلیتی فوق‌العاده به مرورگر اِج خواهد افزود - تکفارس 

مایکروسافت قابلیتی فوق‌العاده به مرورگر اِج خواهد افزود

علیرضا فاضل
۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - 21:53
مرورگر اج

مرورگر مایکروسافت اج قرار است میزبان ویژگی‌ای جدید باشد. این مرورگر کم‌طرفدار اما دوست‌داشتنی می‌تواند با جلوگیری از یکی از آزاردهنده‌ترین قابلیت‌های اینترنت، افراد زیادی را به سمت خود بکشاند.

آپدیت جدید این مرورگر نشان می‌دهد که سازندگان به دنبال راهی هستند تا از پخش خودکار ویدیوها در سایت‌هایی که کاربران در حال بازدید از آن‌ها هستند، جلوگیری کنند.

Techdows داده‌های جدیدی در نسخه آزمایشی اج (Canary) شناسایی کرده‌ است که احتمالا اشاره به قابلیت متوقف کردن ویدیو‌های در حال پحش دارد. این ویژگی جدید که برای سیستم‌عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز در دسترس خواهد بود “محدود کردن پخش خودکار ویدیو به صورت پیش‌فرض” نام دارد. از طریق نام این قابلیت می‌توان پی برد که مایکروسافت اج از این به بعد ‌می‌تواند از پخش ویدیوهایی که با ورود کاربر به سایت‌های مختلف شروع به پخش شدن می‌کنند، جلوگیری کند.

درحال حاضر مرورگر اج دو انتخاب در پیش روی کاربران در قبال ویدیوهای موجود در سایت‌های اینترنتی قرار می‌دهد. یکی اجازه دادن به تمام آن‌ها برای پخش شدن و دیگری متوقف کردن پخش ویدیوها از سایت‌هایی که کاربر قبلاً از آن‌ها بازدید کرده است.

به‌نظر می‌آید که مایکروسافت می‌خواهد این قابلیت را قبل از انتشار رسمی آن در نسخه آزمایشی مرورگر به عرصه امتحان بگذارد؛ زیرا این قابلیت ممکن است مشکلاتی برای بعضی از سایت‌های موجود به وجود بیاورد.

داده‌های موجود در Canary هم‌چنین خبر از وجود قابلیتی به نام مسدودسازی می‌دهند که احتمالا هر ویدیو یا مدیایی را در سایتی که کاربر در حال بازدید از آن است متوقف می‌کند؛ با این حال، این قابلیت اکنون برای این مرورگر در دسترس نیست؛ برخلاف اطلاعات موجود در Canary که آن را برای نسخه‌های مک، ویندوز و لینوکس در دسترس نشان می‌دهد. این ویژگی جدید می‌تواند به عنوان یک نکته مثبت برای جذب افراد بیش‌تری به این مرورگر عمل کند.

اگر هنوز موفق به امتحان اج که اکنون بیش از هر زمان شبیه به گوگل کروم گشته است، نشده‌اید؛ اکنون بهترین فرصت برای استفاده از آن است، زیرا مایکروسافت سخت در حال تلاش برای افزودن قابلیت‌های جدید به جانشین اینترنت اکسپلورر است تا بتواند افراد بیشتری را به استفاده از آن ترغیب کند.

منبع: techradar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید