اپل به زودی از هدست واقعیت‌ ترکیبی خود رونمایی خواهد کرد - تکفارس 
اپل به زودی از هدست واقعیت‌ ترکیبی خود رونمایی خواهد کرد - تکفارس 

اپل به زودی از هدست واقعیت‌ ترکیبی خود رونمایی خواهد کرد

علیرضا فاضل
۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - 18:46
هدست واقعیت ترکیبی اپل

از زمان شروع به کار اپل واچ در سال ۲۰۱۴ و دوسال بعد از آن با هدفون‌های بی‌سیم (AirPod)، کمپانی اپل از سرمایه‌گذاری جدی در تولید محصولات جدید دوری کرده است، اما این بدین معنا نیست که آینده نیز به همین شکل خواهد ماند.

بر اساس گزارش مارک گورمن (Mark Gurman) از بلومبرگ، کمپانی اپل در صدد است تا هدست واقیت ترکیبی (AR\VR) خود را در ماه‌های پیش رو معرفی کند؛ طبق شایعات موجود، این محصول در سال ۲۰۲۲ وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

با وجود موفقیت‌آمیز بودن رویدادهای دیجیتالی اپل در زمان پاندمی جهانی کرونا، اپل خواهان آن است که این هدست واقعیت مجازی را به دلیل اهمیت بسیار بالای آن در طولانی مدت، در رویدادی حضوری رونمایی کند.

دلیل بهتر بودن رویدادهای حضوری در مقایسه با دیجیتالی برای این کمپانی پیش‌رو در تکنولوژی، این است که اپل می‌تواند کارکنان خود، توسعه‌دهندگان مختلف‌، اهالی رسانه و شرکای تجاری خود را در یک مکان گرد هم جمع کند، قابلیتی که طبیعتاً رویدادهای مجازی فاقد آن هستند.

در حال حاضر، هیچ سرنخی که این رویداد معرفی چه زمانی برگزار خواهد شد در دست نیست، اما با توجه به گزارش مارک گورمن و انتظار برگزاری اولین رویدادهای حضوری در آغاز سال ۲۰۲۲، رونمایی از این محصول در بهار ۲۰۲۲ یا در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در همان سال، بسیار محتمل است.

هدست واقعیت مجازی اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین هدست واقعیت مجازی اپل از تکنولوژی بالایی برخوردار خواهد بود و مخاطب هدف آن افرادی خاص هستند. طبق گزارشی طولانی که در ماه فوریه در مجله The Information منتشر شد، این هدست چیزی در حدود ۳۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و از وضوح تصویر ۸K نیز پشتیبانی خواهد کرد. قابلیت رهگیری چشم از دیگر موارد اشاره شده است.

در بحث ظاهری به احتمال بسیار بالا با چیزی شبیه به دیگر هدست‎‌های واقعیت مجازی موجود مواجه خواهیم بود؛ یک سربند به همراه بندهای پشت آن برای بسته شدن به دور سر فرد. این هدست طبق سنت همیشگی اپل در طراحی محصولات خود، محصولی جمع و جور خواهد بود و به خاطر استفاده راحت‌تر، وزنی کم‌تر از تلفن‌های آیفون خواهد داشت ( کم تر از ۱۵۰ گرم). مورد دیگری که وجود آن بسیار محتمل است وجود مکانیزمی شبیه به Watch Crown اپل واچ در این هدست است.

منبع: phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید