معرفی آیفون اس ای جدید اپل با فناوری ۵ جی - تکفارس 
معرفی آیفون اس ای جدید اپل با فناوری ۵ جی - تکفارس 

معرفی آیفون اس ای جدید اپل با فناوری ۵ جی

حامد شهرزاد
۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - 10:48
اپل آیفون SE ۲۰۲۰

پس از آنکه اخبار و شایعاتی مربوط به معرفی آیفون اس ای جدید در اوایل سال ۲۰۲۱ منتشر شد، گزارش جدید حاکی از آن است که ممکن است این گوشی در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود و پشتیبانی از فناوری جدید ۵ جی را نیز به همراه داشته باشد. البته خبر بد ماجرا این است که نسل سوم آیفون اس ای ممکن است دارای همان صفحه ال سی دی ۴٫۷ اینچی آیفون اس ای ۲۰۲۰ باشد که اپل برای اولین بار در آیفون ۶ در سال ۲۰۱۴ از آن استفاده کرد و آن را به بازار عرضه کرد.

آیفون اس ای جدید از فناوری ۵ جی پشتیبانی خواهد کرد

طبق توئیت تحلیلگر صفحه نمایش و بنیانگذار دیسپلی سرچ یعنی راس‌یانگ، ممکن است این خبر صحیح باشد. او در مورد این موضوع بیان کرد:

اطلاعات فاش شده در مورد صفحه نمایش ال سی دی آیفون اس ای جدید منتشر شده است و اکنون می‌شنویم که آیفون اس ای بعدی دارای صفحه نمایش ال سی دی با اندازه ۴٫۲۲ اینچ در سال ۲۰۲۲ خواهد بود و نسبت به نسل قبل پیشرفتی را نخواهد داشت. برخی شایعات نیز منتشر شده است مبنی بر اینکه این گوشی دارای پشتیبانی از شبکه ۵ جی با فرکانس ۶ گیگاهرتز نیز خواهد بود. همچنین ممکن است یک نسخه ۶٫۱ اینچی در سال ۲۰۲۳ با دوربین سلفی به صورت پانچ هول به بازار عرضه شود.

این خط آخر برای طرفداران میان رده آیفون یک توئیت‌امیدوارکننده و بسیار خوب است چراکه ممکن است نسخه دیگری (و به طور بالقوه نسل چهارم) از آیفون اس ای به بازار معرفی و عرضه شود که می‌تواند در سال ۲۰۲۳ با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی با دوربین سلفی به صورت پانچ هول و نه ناچ که در بسیاری از آیفون‌ها شاهد آن هستیم، به بازار معرفی و عرضه شود.

ممکن است نسل جدید آیفون اس ای در دو نسخه معرفی شوند

پیش از این نیز شایعه شده بود که شرکت اپل دو دستگاه از سری محصولات آیفون اس ای را معرفی کند که یکی آیفون اس ای استاندارد و دیگری آیفون اس ای پلاس خواهد بود. مشخصات فنی نسخه پلاس این سری در سطح اینترنت فاش شده بود که به نظر می‌رسد تا حدی با خبر جدید مطابق باشد.

بر اساس گزارش قبلی، گوشی در دست ساخت آیفون اس ای پلاس با نمایشگر ۶٫۱ اینچی از نوع ال سی دی به بازار معرفی و عرضه خواهد شد و احتمالاً از تراشه اپل ای ۱۴ بایونیک که همان تراشه‌ای است که در سری آیفون ۱۲ نیز به کار رفته است استفاده خواهد کرد و از فناوری ۵ جی نیز پشتیبانی می‌کند.

با این وجود، این احتمال نیز وجود دارد که این دستگاه به تراشه ۷ نانومتری اپل ای ۱۳ بایونیک مجهز شود چراکه اپل قبلاً از این تراشه برای سری آیفون ۱۱ خود استفاده کرده بود. در مورد دوربین آیفون اس ای جدید، گفته می‌شود که این گوشی کامپکت از سنسور تکی ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین پشتی و یک سنسور ۷ مگاپیکسلی برای دوربین جلو یا سلفی استفاده کند.

اپل نخستین بار گوشی هوشمند کامپکت یا جمع و جور از سری آیفون را در سال ۲۰۱۶ میلادی با نام آیفون اس ای معرفی کرد و سال گذشته نیز شاهد معرفی و عرضه نسخه نسل دوم این دستگاه بودیم که باز هم با نام آیفون اس ای معرفی و عرضه شد و در دسترس مردم قرار گرفت. این گوشی های هوشمند برای این منظور ساخته شده بودند که افراد بیشتری بتوانند با پرداخت هزینه کمتر نسبت به گوشی‌های هوشمند پرچمدار و اصلی اپل، صاحب یک آیفون شوند.

البته یکی دیگر از اهداف اصلی معرفی و عرضه آیفون اس ای این است که این گوشی‌های هوشمند باعث می‌شوند تا کاربران اندرویدی نیز به خرید یک آیفون جذب شوند. تیم کوک پیش از این در مورد این موضوع گفته بود که انتظار دارد تا استقبال از آیفون اس ای در سال ۲۰۲۰ بیش از قبل شود.چراکه این شرکت پیشرفته‌ترین تراشه آیفون خود را در یک گوشی هوشمند با ابعاد نمایشگر کوچک‌تر قرار داده‌ است و به این ترتیب، انتظار دارد تا کاربران اندرویدی به آی او اس جذب شوند.

نسل چهارم آیفون اس ای ۲۰۲۳ به صفحه نمایش اولد مجهز خواهد شد؟

خبر بسیار مهم‌تر این است که جنس صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی در آیفون ایکس آر – که در سال ۲۰۱۸ به بازار معرفی و عرضه شد و از آن در آیفون ۱۱ که جانشین آیفون ایکس آر بود نیز استفاده شد – بسیار مشابه صفحه نمایش ۶. ۱ اینچی آیفون اس ای جدید است. اما تفاوت این دو صفحه نمایش این است که نمایشگر‌های آیفون ایکس آر و آیفون ۱۱ ال سی دی بودند. از طرف دیگر، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو دارای صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی هستند و هر دو از نوع اولد هستند و با مشخصات صفحه نمایش میان رده جدید اپل هماهنگ هستند.

این موضوع نشان می‌دهد که آیفون اس ای ۴ (یا هر مدلی که در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود) می‌تواند همان صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی اولد را داشته باشد و ما می‌دانیم که اپل در مورد استفاده از همان فناوری صفحه نمایش بسیار سرسخت است، بنابراین اگر این شرکت یک نسخه ال سی دی از این نوع نمایشگر تولید کند، بسیار عجیب خواهد بود که شاهد یک صفحه نمایش اولد در گوشی‌های هوشمند دیگر این شرکت باشیم. شاید حتی ارزان‌ترین آیفون‌ها نیز صفحه نمایش ال سی دی را کنار بگذارند و به سمت استفاده از صفحه نمایش اولد روی آورند.

شاید جالبتر این است که این موضوع به آن معنا است که آیفون دیگری برای استفاده از یک دوربین سلفی به صورت پانچ هول تولید خواهد شد. ما سال‌ها است که می‌شنویم که آیفون‌های پرچمدار قرار است از دوربین سلفی به صورت پانچ هول استفاده کنند، اما حتی سری آیفون ۱۲ نیز سرسختانه دارای بریدگی به‌صورت ناچ بودند. آیفون اس ای ۲۰۲۳ می‌تواند از نمایشگر لبه تا لبه و بدون حاشیه‌های بزرگ بالا و پایین برخوردار باشد.

احتمالاً همان‌طور که سری پرچمدار این شرکت دارای نمایشگرهای مینی ال ای دی خواهند بود، صفحه‌نمایش گوشی‌های ارزان‌قیمت این شرکت نیز از ال سی دی به اولد ارتقاء خواهند یافت چراکه مدتی است که شایعه شده است که اپل در حال آماده‌سازی مدل ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو با صفحه‌نمایش مینی ال ای دی است که در مقایسه با نمایشگرهای فعلی آیپد در موارد مختلفی از جمله رنگ مشکی تیره‌تر، روشنایی بیشتر، رنگ‌های غنی‌تر و کنتراست بهتر پیشرفت‌های زیادی خواهد داشت. با استفاده از هزاران ال ای دی منحصر به فرد برای روشن کردن نمایشگر، این فناوری باید بسیاری از مزایای ارائه‌شده توسط نمایشگرهای اولد را ارائه دهد اما بدون برخی از اشکالات این فناوری است.

طبق گفته می‌نگ چی کوو، تولید دستگاه‌های آیپد پرو با مینی ال ای دی از ماه آینده آغاز می‌شود و مک بوک پرو با همان صفحه در نیمه دوم سال تولید خود را آغاز می‌کند. به روزرسانی به مینی ال ای دی گام بزرگی نیست، پنل جدید هنوز از ماتریس ال سی دی استفاده می‌کند، اما دارای کنترل نور پس زمینه بهتری است که می‌تواند عمر باتری را بهینه کند اما برای آنکه چنین امری ممکن شود، گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند که اپل با افزودن یک شریک جدید، زنجیره تأمین خود را متنوع کرده است. علاوه بر اینکه کمپانی بی‌او‌ای صفحات اولد را برای سری آیفون ۱۲ تهیه می‌کند، به نظر می‌رسد در بخش رابط عمومی (جی آی اس) وظیفه تهیه پنل‌های لمسی مهمی را هم برای آیفون و هم برای آیپد پرو جدید بر عهده خواهد داشت.

اینکه آیا این موضوع به آن معنا است که بالاخره گوشی‌های پرچمدار این شرکت از ناچ استفاده خواهند کرد یا خیر، داستان دیگری است. فیس آی دی به مجموعه حسگر‌های خاصی متکی است و ما وقتی شاهد این موضوع هستیم که اپل خیلی در این سیستم تأیید اعتبار مالی سرمایه‌گذاری کند، انتظار نداریم که آن‌ها به طور کلی این فناوری را ر‌ها کنند. اما تا سال ۲۰۲۳، ما می‌توانیم انتظار این موضوع را داشته باشیم که اپل به طور کامل به سیستم‌های مختلف دیگر تأیید هویت شخص انتقال یابد. یا شاید فقط یک حسگر اثر انگشت روی صفحه مانند بقیه تلفن‌های جهان بر روی این گوشی‌های هوشمند قرار گیرد.

منبع: techradar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.