احتمال تعطیلی بخش موبایل ال جی در ۱۶ فروردین - تکفارس 
احتمال تعطیلی بخش موبایل ال جی در ۱۶ فروردین - تکفارس 

احتمال تعطیلی بخش موبایل ال جی در ۱۶ فروردین

حامد شهرزاد
۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - 21:13
احتمال تعطیلی بخش موبایل ال جی در ۱۶ فروردین - تکفارس 

درست زمانی که فکر می‌کردیم شرکت ال جی قصد دارد تا با معرفی و عرضه تلفن رول شونده خود یعنی ال جی وینگ، به بازار گوشی‌های هوشمند بازگردد، خبرگزاری کره‌ای دونگا ایل بو (به نقل از بلومبرگ) گزارش داده است که برنامه‌های ال جی برای ادامه تجارت تلفن زیان ده خود تمام شده است. اکنون زمان واگذاری این صنعت به رقبا رسیده است.

منابع مربوط به صنعت الکترونیک کره جنوبی اعلام کردند که ال جی در حال برنامه‌ریزی برای بستن و تعطیلی کامل بخش تلفن‌های هوشمند خود است که البته پس از مذاکره با شرکت وی دبلیو و دیگر شرکت‌ها برای خرید آن، مذکرات این شرکت برای واگذاری بخش گوشی‌های هوشمند خود هنوز تمام نشده است.

ال جی توسعه گوشی رول‌شونده خود را به حالت تعلیق درآورده است

پیش از این نیز گزارش شده بود که آژانس خبری کره به نقل از یکی از افراد آگاه گفت که ال جی به تأمین‌کنندگان قطعات خود گفته است که کار بر روی تلفن رول شونده را متوقف کنند. در میان آنها، بی او ای نیز قراردارد این تعلیق را امضا کرده است. البته این تأمین‌کننده می‌تواند برای کارهای انجام‌شده ادعای خسارت کند. ال جی اظهار نظر رسمی در این مورد اظهار نظر نکرده است.

همچنین، شرکت ال جی در حال مذاکره با شرکت وین گروپ و ولکس واگن بوده است تا بتواند بخش موبایل شرکت خود را به یکی از این دو کمپانی بفروشد، اما با توجه به اینکه ال جی فقط ۱ درصد از سهم بازار موبایل را در جهان در اختیار دارد، قیمت پیشنهادی این شرکت به این دو کمپانی نسبتاً زیاد بود و مذاکرات به حالت تعلیق درآمد.

در نتیجه، نه تنها برنامه‌هایی برای رونمایی و انتشار تلفن همراه جدید ال جی با نمایشگر رول شونده، پس از سپری شدن مراحل ساخت در کارخانه و عرضه تجاری آن فعلاً به حالت تعلیق درآمده است، بلکه کل برنامه‌های مربوط به بخش گوشی‌های هوشمند شرکت ال جی در نیمه اول سال نیز فعلاً کنسل شده است. هدف اولیه این شرکت این بود که دنیا را با گوشی هوشمند جدید رینبو (به معنای رنگین کمان) که جانشین ال جی ولوت است، آشنا کند.

با این وجود، از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۵، این بخش با ضرر کلی ۴٫۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ مواجه شده است. علی رغم تلاش های زیاد این شرکت برای رهایی از این وضعیت و معرفی و عرضه پروژه جسورانه ال جی وینگ -که بخشی از پروژه گسترش نیز هست- این بخش هنوز با ضرر مواجه است.

ال جی برای واگذاری بخش موبایل خود با چندین شرکت مذاکره کرده است

ال جی

این اخبار داغ این روز‌ها و شایعه ماه گذشته مبنی بر متوقف شدن توسعه ال جی رینبو است، بنابراین در صورت صحت چنین خبر مهم و بزرگی، احتمالاً تغییرات بسیار زیادی در برنامه‌های ساخت تلفن ال جی به وجود آمده است. منبع رسمی این خبر که نامش هنوز فاش نشده است، دلایل تصمیم جدید شرکت ال جی برای پایان دادن به تجارت تلفن همراه خود را به گونه زیر شرح داده است:

حتی با در نظر گرفتن بازار‌های کره جنوبی و آمریکای شمالی، جایی که تجارت تلفن‌های هوشمند ال جی الکترونیکس ادامه دارد، سهم بازار جهانی در حدود ۱ درصد است، بنابراین یافتن خریدار برای خرید یک گوشی هوشمند با قیمت بالا دشوار است. ال جی بهتر از هر کس دیگری می‌داند که از گوشی هوشمند رول شونده نیز استقبال نخواهد شد.

این موضوع بسیار بد است، زیرا ال جی به عنوان یک سازنده تلفن همراه در ایالات متحده سهم بازار نسبتاً خوب و ارزش برند تجاری بسیار خوبی دارد و برای بسیاری از ما یک دستگاه جذاب ایجاد کرده است. آخرین دستگاه عرضه شده توسط این شرکت ال جی وینگ نسبتاً عجیب و نامعمول است که با فاکتور ظاهری صفحه نمایش چرخان به بازار عرضه شد. هرچند ال جی وینگ نسبتاً معروف شد اما در بازار از نظر تجاری پیروز نشد و به نظر می‌رسد آخرین میخ بر تابوت تجارت تلفن همراه شرکت ال جی بوده است. در هر صورت، بخش موبایل ال جی مدت‌ زمان زیادی است که با مشکلات مالی زیادی دست‌ و پنجه نرم می‌کند و در نتیجه شرکت ال جی حاضر است هر تصمیمی که به نفع شرکت کلی خود یعنی ال جی الکترونیکس باشد را بگیرد. بنابراین ممکن است اندکی زمان ببرد تا ال جی رسماً اقدام نهایی خود برای بستن یا فروش بخش موبایل خود را اعلام کند.

منابع تخصیص داده شده به بخش موبایل ال جی به بخش‌های دیگر این شرکت نظیر خودرو، لوازم خانگی و غیره منتقل می‌شود

اخبار مربوط به تعطیلی تجارت تلفن‌های هوشمند شرکت ال جی و اختصاص منابع آن به بخش‌های خودرو، لوازم خانگی و باتری در ال جی، گزارش شده است که به زودی طی چند هفته آینده به کارمندان آن ارائه می‌شود و خروج ال جی از صنعت تلفن می‌تواند در ماه‌آوریل و در سال ۲۰۲۱ رسمی شود. البته همانطور که گفتیم، این شرکت در حال مذاکره با کمپانی‌های مختلف است. با این حال، اگر مذاکرات با این دو کمپانی به نتیجه نرسد، تنها گزینه پیش رو شرکت ال جی این است که به طور کلی بخش تلفن همراه خود را تعطیل کند و تصمیم نهایی نیز در ماه آوریل به کارمندان اطلاع داده خواهد شد. البته ال جی کارمندان این بخش را اخراج نخواهد کرد و آن‌ها را به بخش‌های لوازم خانگی و سایر شرکت‌های تابع خود انتقال می‌دهد.

به روزرسانی: منبع دیگری تایید کرده است که خروج ال جی از تجارت تلفن همراه قطعی است. این منبع د کورین تایمز نام دارد. گزارش آن دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۵‌آوریل، به عنوان تاریخ مهم برای برگزاری جلسه درون این شرکت برای تقسیم منابع مربوط به بخش تلفن همراه در میان بخش‌های سودآور، بسیار مهم است.

هنگامی که از مسئولان شرکت ال جی خواسته شد در مورد این شایعه اظهار نظر کنند، مقامات ال جی به سادگی گفتند که چیزی برای اظهار نظر وجود ندارد، با این حال آن‌ها افزودند:

تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که همه نوع احتمالی برای چنین موضوع وجود دارد. اگرچه اکنون نمی‌توانیم این موضوع را تأیید کنیم، در آینده اخبار مهمی را از طرف شرکت ما خواهید شنید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.