مشخصات سامسونگ گلکسی A کوانتوم ۲ فاش شد - تکفارس 
مشخصات سامسونگ گلکسی A کوانتوم ۲ فاش شد - تکفارس 

مشخصات سامسونگ گلکسی A کوانتوم ۲ فاش شد

مهدی ملکی
۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - 16:42
سامسونگ گلکسی A کوانتوم ۲

سامسونگ در سال ۲۰۱۹ میلادی با عرضه گلکسی A80، به معرفی دوربین منحصربه‌فرد آن دستگاه پرداخت و به این شکل، ما شاهد ارائه یک نمایشگر کاملاً یکپارچه و بدون هیچ روزنه‌ای بودیم. افزون بر مزیت‌های چنین نمایشگری، می‌توان به ثبت تصاویر با یک دوربین فوق‌العاده با کیفیت هم اشاره داشت. از آن زمان تاکنون هیچ خبر رسمی در رابطه با عرضه نسخه بعدی این محصول شنیده نشد و ما تنها شاهد انتشار گزارش‌های غیررسمی بودیم که به کوانتوم اشاره داشته‌اند.

حال اخیراً فهرست‌بندی داشبورد گوگل پلی، جزئیات و مشخصات جدیدی را از یک محصول انقلابی مانند آن فاش کرده است. دستگاه مورد نظر در حال حاضر با نام رمز گلکسی A کوانتوم ۲ شناخته می‌شود و شماره مدل a82xq به آن نسبت داده شده است.

در تصویر فاش شده از آن، می‌توان یک روزنه دوربین موجود در قسمت بالای نمایشگر را مشاهده کرد. سامسونگ سال میلادی گذشته اولین محصول از خانواده کوانتوم را در کره جنوبی با نام کوانتوم A معرفی و عرضه کرد. این دستگاه همان گلکسی A71 5G بود تنها با این تفاوت که این بار از رمزگذاری کوانتوم پشتیبانی می‌کرد. ظاهراً این بار نیز ما شاهد رخ دادن موضوع مشابهی خواهیم بود. انتظار می‌رود که سامسونگ در عرضه محصول جدید این خانواده، گلکسی A72 5G را تحت نامی جدید وارد بازار کند.

سامسونگ گلکسی A کوانتوم ۲

گلکسی A کوانتوم اولین گوشی ۵G جهان با امکان تولید عدد تصادفی کوانتومی (QRNG) به شمار می‌آید که توسط زیرمجموعه SK Telecom در سوئیس یعنی ID Quantique توسعه پیدا کرده است. اما این گوشی چیست و چگونه کار می‌کند که تا به این حد رسانه‌ها را برای عرضه نسخه دوم هیجان‌زده کرده است؟

چیپست QRNG که SKT IDQ S2Q000 نام دارد، در حقیقت می‌تواند به حفظ اطلاعات گوشی کمک کند و با ایجاد اعداد تصادفی یک قفل غیر قابل پیش‌بینی بسازد تا مانع از لو رفتن داده‌ها شود.

این چیپ از یک LED و سنسور تصویر CMOS استفاده می‌کند تا نور ساطع شده از دیود را تشخیص داده و اعداد تصادفی تولید کند. این اعداد تصادفی سپس برای سرویس‌هایی نظیر پرداخت با موبایل که به شناسایی هویت و تاییدیه نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد تا یک قفل رمزنگاری شده با اعداد تصادفی ایجاد کرده و از این طریق امنیت آن‌ها را افزایش دهد.

گلکسی A کوانتوم از اندروید ۱۰ مبتنی بر رابط کاربری One UI بهره می‌برد و با در نظر گرفتن دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، در مجموع از ۵ دوربین بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی ۶۴ مگاپیکسلی است که یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۵ مگاپیکسلی سنجش عمق نیز آن را همراهی می‌کنند.

سامسونگ گلکسی A کوانتوم ۲

گلکسی A کوانتوم از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژر سریع ۲۵ واتی بهره می‌برد و در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و آبی با میزان حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه ذخیرسازی ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه شده است. سامسونگ این گوشی هوشمند را در سال گذشته و هنگام معرفی حدودا ۵۳۰ دلار قیمت‌گذاری کرد.

از دیگر مشخصات نسخه نسل بعدی این گوشی که از طریق فهرست‌بندی داشبورد گوگل فاش شده است، می‌توان به اجرای اندروید ۱۱ به صورت پیش‌فرض و پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵+ در کنار رم ۶ گیگابایتی اشاره کرد. رزولوشن نمایشگر نیز ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود و تراکم پیکسلی برابر با ۴۵۰ ppi خواهد داشت. همچنین مدتی پیش گزارش شد که این دستگاه به یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی مجهز خواهد شد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید