توسعه عینک واقعیت افزوده اسنپ چت - تکفارس 
توسعه عینک واقعیت افزوده اسنپ چت - تکفارس 

توسعه عینک واقعیت افزوده اسنپ چت

حامد شهرزاد
۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - 14:53
اسنپ چت

بر اساس گزارش پایگاه خبری د اینفورمر، شرکت اسنپ که شرکت زیرمجموعه اسنپ چت محسوب می‌شود، قصد دارد تا تلاش خود را به منظور توسعه و ساخت دستگاه‌های سخت‌افزاری به همراه یک جفت عینک جدید واقعیت افزوده و یک هواپیمای بدون سرنشین را ادامه دهد. گزارش شده است که عینک جدید اسنپ چت دارای نمایشگر‌هایی خواهد بود تا فرد استفاده‌کننده بتواند جلوه‌های واقعیت افزوده را بدون نیاز به استفاده از تلفن خود مشاهده کند. این ویژگی است که به طور قابل توجه در تمام عینک‌های قبلی وجود نداشت.

یکی از منابع پایگاه خبری د اینفورمر گفته است که عینک جدید اسنپ چت جدید به جای مصرف‌کنندگان، برای توسعه‌دهندگان و سازندگان در نظر گرفته شده است و اگرچه احتمالاً می‌توانید استدلال کنید که با ۳۸۰ دلار، عینک جدید اسنپ چت ۳ نیز عمدتا به بازار خاص توسعه‌دهندگان و سازندگان محدود شده است. هر چند همانطور که در مقاله اشاره شد، این شرکت احتمالاً قصد دارد توسط توسعه‌دهندگان، لنز‌ها و موارد جذابی را تولید کنند که مصرف‌کنندگان در زمان نامشخصی در آینده از آن استفاده خواهند کرد.

شرکت اسنپ ممکن است از رویا‌های ساخت سخت‌افزار جدید خود عقب نمانده باشد

اسنپ چت

اگر عینک جدید اسنپ چت جدید به عنوان یک هدست واقعیت افزوده عمل کند، می‌تواند نقطه اوج کاری اسنپ چت باشد که این شرکت با سه نسخه اول محصول در تلاش رسیدن به آن بوده است. در حال حاضر، عینک جدید اسنپ چت عمدتا دستگاه‌هایی با قابلیت ضبط تصویر و ویدیو هستند و به عنوان دوربین‌های مستقر در سر عمل می‌کنند و بیشتر پردازش در تلفن کاربر انجام می‌شود. این لزوماً یک محصول موفقیت نبوده است چراکه این شرکت بابت توسعه و ساخت چنین عینکی ۴۰ میلیون دلار ضرر کرد که به موجودی فروخته نشده از عینک اصلی مربوط می‌شد و سخت‌افزار جدید این شرکت اندکی پس از عرضه عینک‌های نسل دوم از رده خارج شد.

پیش از این نیز عینک‌های واقعیت افزوده این شرکت که در دو طرح مردانه و زنانه عرضه شده‌ بودند، مناسب کسانی بودند که قصد دارند تا در کنار استفاده از یک عینک واقعیت افزوده مناسب و زیبا، محیط اطراف را بی رقفه ضبط و ثبت کند. در این صورت دیگر نیازی نیست تا هربار گوشی هوشمند خود را از جیب بیرون آورده و از آن برای فیلم‌برداری و ثبت لحظات استفاده کنید چراکه این عینک تمام کار را برای شما انجام خواهد داد.

لنزهای عینک‌های واقعیت افزوده اسنپ چت قطبی یا به اصطلاح پلاریزه شده‌اند تا نورهای زننده را به مقدار قابل توجهی حذف و تصاویر بهتری را به کاربر ارائه دهند. همچنین ویژگی ضد آب این عینک‌ها این اجازه را می‌دهد تا در استخر و آب‌های کم‌عمق نیز قادر به ضبط تصاویر باشد. بر خلاف دیگر تجهیزات فیلم‌برداری کوچک، عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده اسنپ دارای حافظه‌ی ذخیره‌ساز درونی هستند تا به دلیل کمبود حافظه نیازی به فرستادن تصاویر به گوشی هوشمند خود نداشته باشید. البته در آن زمان، قیمت این عینک‌های واقعیت افزوده چیزی حدود ۲۰۰ دلار بود.

عینک‌های واقعیت افزوده پیشین اسنپ چت با استقبال کم خریداران روبه‌رو شده بود

شاید دلیل فروش کم چنین عینک‌هایی این باشد که خریداران به دنبال چیزی بیش از یک عینک آفتابی مجهز به دوربین فیلم‌برداری و عکس‌برداری هستند. در هر صورت، استفاده از یک تلفن همراه نیز می‌توانند نیاز کاربران به یک دوربین فیلم‌برداری را برطرف کند. البته آن زمان، اسنپ این محصولات را با عنوان عینک آفتابی مجهز به دوربین معرفی و عرضه کرد. اکنون که صحبت از واقعیت افزوده است، باید دید که آیا این شرکت خواهد توانست تا ویژگی‌های مربوط به این فناوری را به عینک خود اضافه کند یا خیر. به هر حال، عبارت واقعیت افزوده به معنی تلفیق دنیای مجازی با واقعیت است و نه فقط یک عینک آفتابی با قابلیت فیلم‌برداری.

قیمت نسبتاً بالای این عینک‌های واقعیت افزوده نیز یکی دیگر از دلایلی بود که کاربران را از خرید چنین گجت هوشمندی منصرف می‌کرد.

فیس بوک و اپل نیز مانند اسنپ چت به دنبال ساخت گجت‌های پوشیدنی هستند

اگر گزارش‌های مربوط به عینک جدید اسنپ چت جدید صحت داشته باشد، این می‌تواند نشان دهنده عقب نشینی شرکت اسنپ از رویا‌های سخت‌افزاری خود باشد. البته مدیر عامل شرکت گفته است که سخت‌افزار واقعیت افزوده بخشی از آنچه هدف شرکت اسنپ را مشخص می‌کند است و تا پایان این دهه به توسعه و کار خود ادامه خواهد داد.

اگر این شرکت بخواهد به توسعه دادن عینک واقعیت افزوده خود ادامه دهد، به نظر می‌رسد باید با رقبایی از قبیل اپل و فیس بوک مبارزه کند چراکه به نظر می‌رسد هر دو شرکت در حال تولید گجت‌های پوشیدنی‌های نصب شده خود بر سر کاربران هستند. شاید اگر اپل به بازار عینک واقعیت مجازی ورود پیدا کند، کاربران بیشتری به خرید این نوع گجت هوشمند جذب شوند. در زمان معرفی آیپد اپل نیز اتفاق مشابهی رخ داد چراکه پیش از آیپد، تبلت‌های معدودی عرضه شده بودند که با استقبال بسیار کم کاربران مواجه شده بودند اما با معرفی آیپد اپل، تبلت‌ها به بلوغ رسیدند و کاربران زیادی به خرید این نوع دستگاه‌ها علاقه نشان دادند.

در مورد پهپاد، اطلاعات کمی ارزشمند در مورد آن وجود دارد. سال‌ها بود که شایعاتی در مورد کار اسنپ بر روی طراحی و ساخت یک پهپاد وجود دارد و در سال ۲۰۱۷ این شرکت یک شرکت پهپاد را خریداری کرد. د اینفورمر همچنین گزارش می‌دهد که اسنپ ۲۰ میلیون دلار در یک شرکت هواپیماسازی چینی نیز سرمایه‌گذاری کرده است. از زمان ساخت و عرضه نهایی این پهپاد اطلاعاتی در دست نیست، اما منابع این گزارش می‌گویند که اخیراً اولویت شرکت به گروه اسنپ لب که یک گروه سخت‌افزاری در شرکت اسنپ قرار گرفته است، معطوف شده است.

در اخبار دیگر که مربوط به هدست واقعیت افزوده است، پایگاه خبری د اینفورمر امروز نیز گزارش داد که هدستی که توسط نیانتیک خالق پوکمون گو به تازگی مورد رونمایی قرار گرفته است در واقع یک طراحی مرجع است که توسط کوالکام ساخته شده است چراکه دو شرکت اعلام کردند که در سال ۲۰۱۹ قصد داردند با یکدیگر همکاری کنند. نیانتیک همچنین گفته است که به دنبال توسعه دهنده است اولین هدست واقعیت افزوده نیز هست. باید دید که در آینده اسنپ چه محصولاتی را معرفی خواهد کرد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید