بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو؛ قدرتمند و ارزان - تکفارس 
بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو؛ قدرتمند و ارزان - تکفارس 

بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو؛ قدرتمند و ارزان

مهدی حلوائی
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - 09:00
شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو

گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی‌های چند ماه اخیر است. این محصول، تجربه‌ی کار با گوشی‌های ۱۰۰۰ دلاری را تنها با ۲۷۹ دلار در به ارمغان می‌آورد. نکته‌ای که ممکن است باعث چشم‌پوشی کاربران از خرید این گوشی شود، عدم پشتیبانی آن از فناوری ۵G است. ردمی نوت ۱۰ پرو، یک گوشی ۴G است و تنها از شبکه‌های ۴G پشتیبانی می‌کند. بنابراین، خرید آن به کسانی که به دنبال استفاده از اینترنت ۵G هستند، توصیه نمی‌شود.

مشکل دیگر این گوشی، عدم پشتیبانی از ثبات ویدیو است. ردمی نوت ۱۰ پرو توانایی ضبط ویدیو به‌صورت ۴کی را دارد اما نبود قابلیت ثبات ویدیو برای ویدیوهای بالای ۱۰۸۰ پیکسل باعث شده تا در بیشتر مواقع، جای خالی آن حس شود. این موارد، تنها نکات منفی ردمی نوت ۱۰ پرو بوده و این گوشی در بخش‌های دیگر فوق ‌العاده ظاهر شده است.

مشاهده مشخصات کامل

ردمی نوت ۱۰ پرو از صفحه نمایش اولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۳۲G استفاده می‌کند. همچنین این گوشی به یکی از بهترین اسپیکرهای موجود در بازار مجهز شده و به لطف پردازنده‌ی قوی خود، در اجرای بازی‌های مختلف با مشکلی روبه‌رو نمی‌شود.

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی، تصاویر باکیفیتی را ثبت کرده و از قابلیت حالت شب نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، دوربین ماکروی ردمی نوت ۱۰ پرو از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و کارکردن با آن بسیار لذت‌بخش است. بسیاری از گوشی‌های میان‌رده در استفاده‌ از دوربین ماکرو، ضعیف عمل می‌کنند و خوشبختانه این نکته در مورد ردمی نوت ۱۰ پرو صدق نمی‌کند.

همچنین عمر باتری این گوشی، حتی در صورت استفاده از نرخ ۱۲۰ هرتز نمایشگر، بسیار بالا بوده و این تنها قسمت کوچکی از ویژگی‌های متعدد ردمی نوت ۱۰ پرو است. جنس بدنه‌ی این گوشی از گوریلا گلس بوده و این در حالی است که حتی بسیاری از گوشی‌های رده بالا و گران‌قیمت نیز در ساخت بدنه از پلاستیک مقاوم استفاده می‌کنند.

رقیبان اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو، گوشی‌های شیائومی پوکو X3 NFC و ریلمی X50 می‌باشند. پوکو X3 NFC کمی سنگین‌تر و بزرگ‌تر بوده و از نمایشگر ال سی دی استفاده می‌کند. در طرف دیگر ریلمی از فناوری ۵G پشتیبانی کرده و خرید آن به کسانی که به دنبال اینترنت سریع‌تر هستند، پیشنهاد می‌شود.

ردمی نوت 10 پرو

قیمت و دسترسی

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو در تاریخ ۳۱ اسفند (۲۱ مارچ) رونمایی شد و در حال حاضر تنها قیمت آن در کشور آمریکا مشخص شده است. با این حال، انتظار می‌رود که این گوشی از فروردین (آپریل) در کشورهای اروپایی نیز عرضه شود.

نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی از ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده کرده و قیمت آن، ۲۷۹ دلار اعلام شده است. نسخه‌ی دیگر این گوشی، از ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره برده و ۲۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. همچنین نسخه‌ای با ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶/۸ گیگابایت منتشر شده است که ۳۲۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.

شاید این قیمت‌گذاری برای یک گوشی ۴G کمی بالا به‌نظر برسد، اما ویژگی‌های متعدد آن باعث شده تا مشکل عدم پشتیبانی از ۵G به چشم نیاید.

ردمی نوت 10 پرو

طراحی

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو ترکیبی از طراحی گوشی‌های رده بالا و میان‌رده داشته و این اصلاً نکته‌ی بدی نیست. برای مثال، این گوشی همانند بسیاری از گوشی‌های قدیمی‌تر از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری استفاده می‌کند اما پنل گوریلا گلس منحنی آن، ظاهری جذاب به آن داده و این در حالیست که بسیاری از شرکت‌ها در ساخت بدنه‌ی گوشی از پلاستیک استفاده می‌کنند که چندان زیبا به‌نظر نمی‌رسد.

تنها موردی که میان‌رده بودن این گوشی را نشان می‌دهد، قاب پلاستیکی اطراف گوشی است که معمولاً در گوشی‌های گران‌قیمت‌تر، به جای آن از فلز استفاده می‌شود. با این حال، بیشتر کاربران برای محافظت گوشی از کاور استفاده می‌کنند و به همین دلیل، شاید این مورد اهمیت چندانی نداشته باشد.

با تمام این تفاسیر، مهم‌ترین دلیل جذابیت ردمی نوت ۱۰ پرو، بدنه‌ی شیشه‌ای آن نیست بلکه ظاهر پیشرفته‌ی دوربین‌های آن است. دوربین اصلی گوشی درون یک حلقه‌ی نقره‌ای قرار گرفته است و طراحی دو سطحی آن باعث دوچندان شدن زیبایی گوشی شده است.

همین ظاهر زیبا باعث شده تا بسیاری از افراد، این گوشی تقریباً ۳۰۰ دلاری را با گوشی‌های ۷۰۰ دلاری اشتباه بگیرند. شاید طراحی دوربین‌های این گوشی برای برخی کاربران، آنچنان هم چشم‌گیر نباشد اما قطعاً از طراحی بسیاری از گوشی‌های هم‌رده بهتر است.

ردمی نوت ۱۰ پرو، نکات دیگری را نیز رعایت کرده است. این گوشی ۸٫۱ میلی‌متری، تنها ۱۹۳ گرم وزن داشته و از این نظر، بسیار سبک است. این مورد با توجه به قیمت گوشی بسیار تحسین‌برانگیز است چرا که گوشی‌های میان‌رده معمولاً سنگین‌تر بوده و چنین ظاهر جذابی ندارند.

شیائومی این گوشی را در سه رنگ سفید، نارنجی و نقره‌ای عرضه کرده است. همان‌طور که گفته شد، طراحی این گوشی بسیار جذاب و چمشگیر است اما اگر از کاور محافظ استفاده نکنید، دکمه‌های پلاستیکی کنار گوشی، کمی از جذابیت آن را کاهش خواهند داد.

حسگر اثر انگشت این گوشی در قسمت کناری آن قرار گرفته و سرعت و پاسخگویی مناسبی دارد. همچنین در قسمت بالایی گوشی از یک بلستر مادون قرمز استفاده شده که به لطف اپلیکیشن می ریموت می‌توان از آن به عنوان یک ریموت کنترل استفاده کرد. این ویژگی معمولاً در گوشی‌های چینی مشاهده می‌شود و قابلیتی کاربردی به حساب می‌آید.

یکی دیگر از نقاط قوت ردمی نوت ۱۰ پرو، اسپیکرهای آن است. این اسپیکرها، در دو قسمت بالا و پایین گوشی قرار داشته و صدای بلندی تولید می‌کنند. همچنین اسپیکر بالایی گوشی از دو شیار استفاده کرده و صدای استریوی باکیفیت‌تری تولید می‌کند. این ویژگی، کمتر در گوشی‌های میان‌رده دیده شده و اهمیت بالای کار شرکت شیائومی را نشان می‌دهد.

به‌طور کلی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو، یکی از بهترین گوشی‌های زیر ۳۰۰ دلار است که از اسپیکر استریو استفاده می‌کند.

ردمی نوت 10 پرو

صفحه نمایش

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو با توجه به قیمت پایین خود، کیفیت فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد. این گوشی به صفحه نمایش اولد ۶٫۶۷ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده است. این نمایشگر از شفافیت، کنتراست و عمق رنگ مناسبی برخوردار بوده و به اندازه‌ی کافی برای بازی کردن و یا تماشای ویدیو، بزرگ است.

پنل اولد این نمایشگر از کیفیت بالایی برخوردار بوده و نرخ تازه‌سازی بالای آن باعث شده تا اپلیکیشن‌ها به‌صورت روان‌تر اجرا شوند. این یکی از مواردی است که در گوشی‌های میان‌رده، کمتر مشاهده می‌شود.

گوشی‌های میان‌رده‌ی بسیاری از صفحه نمایش ال سی دی با نرخ تازه‌سازی بالا استفاده می‌کنند اما به دلیل مشکلات مختلف، کیفیت نرخ تازه‌سازی این گوشی‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و از لذت کار با آن‌ها کاسته می‌شود. خوشبختانه این مورد در ردمی نوت ۱۰ پرو صدق نمی‌کند.

نمایشگر این گوشی از طیف رنگ وسیعی بهره برده و از ویدیوهای HDR10 پشتیبانی می‌کند. همچنین رنگ‌های این نمایشگر  قابل تنظیم بوده و میزان روشنایی آن، قابل قبول می‌باشد.

میزان روشنایی این نمایشگر در محیط‌های کم‌نور ۴۰۰ نیت بوده و این میزان در محیط‌های پرنور به ۵۹۴ نیت نیز می‌رسد. عکاسی با این گوشی در زیر نور خورشید، تفاوت زیادی با محیط‌های داخل ساختمان ندارد و این کیفیت بالای نمایشگر ردمی نوت ۱۰ پرو را نشان می‌دهد.

البته میزان روشنایی نمایشگر گوشی‌های رده‌بالایی مانند آیفون ۱۲ پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 الترا، بیشتر از این گوشی بوده اما قیمت این محصولات، چند برابر ردمی نوت ۱۰ پرو است. با این وجود، بسیاری از این گوشی‌ها با قیمت بیشتر، نمایشگری با کیفیت مشابه ردمی نوت ۱۰ پرو را ارائه می‌دهند.

ردمی نوت 10 پرو

 

عملکرد و مشخصات

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو از پردازنده‌ای بهره برده که بسیاری از کاربران به استفاده از آن امیدوار بودند. این گوشی به پردازنده‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۷۳۲G با بهینه‌سازی‌هایی برای قابلیت گیمینگ مجهز شده که پردازش بخش‌های گرافیکی را به‌خوبی انجام می‌دهد.

اسنپدراگون ۷۳۲G بهترین پردازنده‌ی میان‌رده نبوده و پردازنده‌های قدرتمندتری مانند اسنپدراگون ۷۶۵G و ۷۵۰G با پشتیبانی از فناوری ۵G، از تراشه‌ی گرافیکی قوی‌تری بهره می‌برند. اسنپدراگون ۷۳۲G در مقایسه با این پردازنده‌ها کمی ضعیف‌تر بوده و تنها از فناوری ۴G استفاده می‌کند.

اجرای آزمایش‌های بنچمارک Gekbench 5 بر روی این پردازنده امکان‌پذیر نیست اما با توجه به نتایج به‌دست آمده از آزمایش‌های مشابه گوشی پوکو X3 NFC (که از پردازنده‌ی مشابهی استفاده می‌کند) می‌توان نتیجه گرفت که عملکرد این پردازنده مشابه اسنپدراگون ۷۶۵G است. تفاوت جزئی این پردازنده‌ها در آزمایش‌های مربوط به تراشه‌ی گرافیکی، مانند آزمایش‌های ۳D Mark، نمایان می‌شود.

خوشبختانه عملکرد گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو در بیشتر مواقع، مشابه گوشی‌های گران‌‌تر بوده و این گوشی در اجرای بازی‌های مختلف به مشکلی بر نمی‌خورد.

برای مثال، بازی Fortnite در بسیاری از گوشی‌های رده‌بالا، اجازه‌ی فعال کردن حالت ۶۰ فریم را نداده و تنظیمات گرافیکی متوسط، بالاترین حالت گرافیکی بازی است. این مورد در گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو نیز صدق می‌کند. با این حال، اجرای این بازی به‌صورت ۳۰ فریم بسیار روان بوده و مشکل خاصی برای گوشی ایجاد نمی‌کند.

بازی ARK: Survival Evolved در این گوشی با بالاترین حالت گرافیکی قابل اجرا بوده اما برای اجرای روان‌تر بازی و افزایش نرخ فریم، پیشنهاد می‌شود که تنظیمات گرافیکی آن، کاهش داده شود. همچنین بازی Asphalt 9، با وجود محیط‌های شلوغ بازی، به ‌سادگی اجرا شده و بسیار روان‌ می‌باشد.

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو یک گوشی گیمینگ فوق‌العاده است. در حالی که بسیاری از گوشی‌های میان‌رده از پردازنده‌‌های قدرتمندتر اسنپدراگون ۷۵۰G و ۷۶۵G استفاده می‌کنند، اما به لطف نمایشگر اولد، اسپیکرهای بی‌نظیر و البته قیمت معقول آن، می‌توان گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو را بهترین گوشی گیمینگ میان‌رده معرفی کرد.

این گوشی از ۶ گیگابایت رم سریع LPDDR4X استفاده کرده و سرعت حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی آن نیز بسیار بالا می‌باشد. همچنین نسخه‌ای با ۸ گیگابایت رم و سرعت ۵۱۲ مگابایت منتشر شده که عملکردی مشابه حافظه‌های SSD داشته و سرعت لود بازی‌ها را مشابه ‌گوشی‌های رده‌بالا کاهش می‌دهد.

ردمی نوت 10 پرو

دوربین

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با دریچه‌ی f/1.9 استفاده کرده که در نوع خود بی‌نظیر است. با این وجود، بخشی که بیشترین توجه را در قسمت دوربین‌ها به خود جلب کرده، دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی با دریچه‌ی f/2.4 آن است. این یکی از بهترین دوربین‌های ماکرو در بین گوشی‌های هوشمند است.

بسیاری از شرکت‌ها به دوربین ماکروی گوشی‌های خود توجهی نمی‌کنند. این گوشی‌ها معمولاً از دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده و کیفیت تصاویر آن‌ها به قدری پایین است که نمایشگر گوشی‌ها نیز در نمایش آن با مشکل مواجه می‌شوند.

خوشبختانه شرکت شیائومی از این فرمول پیروی نکرده و در طراحی این گوشی، تمام توان خود را گذاشته است. با این حال، شیائومی در قیمت‌گذاری این محصول، بسیار سخاوتمند بوده و این ارزش بالای کار این شرکت را نشان می‌دهد.

اما چرا دوربین ماکروی این گوشی چنین عملکرد موفقی را داشته است؟ بسیاری از گوشی‌‌های میان‌رده برای ثبت تصاویر ماکرو از دوربین فوق ‌عریض خود استفاده می‌کنند که به‌دلیل عریض بودن میدان دید، جداسازی قسمت خاصی از تصویر، بسیار دشوار می‌شود. اما دوربین ماکروی ردمی نوت ۱۰ پرو از زوم بیشتری (تقریبا ۲x) نسبت به دوربین اصلی استفاده کرده و این امر را آسان کرده است.

لنز ۵ مگاپیکسلی این دوربین، تصاویر کلوزآپ را با جزئیات بالایی ثبت کرده و همچین یک افکت بوکه را به پس‌زمینه اضافه می‌کند که ظاهر کلی تصویر را بهبود می‌بخشد. ردمی نوت ۱۰ پرو یکی از بهترین دوربین‌های ماکروی سال ۲۰۲۱ را داشته و هر چند که از نظر کیفیت به پای گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو مکس و سامسونگ گلکسی S21 الترا نمی‌رسد اما کار کردن با این دوربین بسیار لذت‌بخش است.

تصاویر زوم این گوشی، که با استفاده از قابلیت زوم ۲x دوربین ماکروی گوشی ثبت می‌شود، به کراپ دیجیتال دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی وابسته است. این دوربین از ترکیب پیکسل ۹ در ۱ استفاده می‌کند. این بدان معناست که اطلاعات ۹ پیکسل با هم ترکیب شده و در تصویر نهایی، یک پیکسل به‌وجود می‌آید. کیفیت این تصاویر به خوبی حسگرهای DSLR با رزولوشن بالا نبوده و در نتیجه این تصاویر زوم، از جزئیات پایین‌تری برخوردارند.

به‌طور کلی، تصاویر زوم‌ این گوشی قابل قبول بوده و پردازش آن در مقایسه با تصاویر معمولی ۱۲ مگاپیکسلی از کیفیت بالاتری برخوردار است.

ردمی نوت 10 پرو

تصاویر استاندارد گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو با توجه به قیمت آن، فراتر از انتظار است. تصاویر HDR در گوشی پیکسل ۴a، به‌خصوص زمانی که در محیط‌های روشن گرفته شوند، کمی کیفیت بیشتری داشته و رنگ‌های زنده‌تری را به نمایش می‌گذارند. اما این مورد، تنها در شرایطی خاص اتفاق می‌افتد.

حالت شب دوربین این گوشی نیز در بین بهترین گوشی‌های جهان قرار می‌گیرد. رنگ سیاه تصاویر در محیط‌های تاریک (با فعال کردن حالت خودکار) بسیار طبیعی به‌نظر می‌رسد. همچنین حالت شب، جزئیات زیادی از اشیای درون سایه را نمایان می‌کند. جالب است که استفاده از فوتوشاپ برای نمایش جزئیات تصاویری که در تاریکی گرفته شده است، معمولاً باعث افزایش نویز و کاهش کیفیت این تصاویر می‌شود. این مورد، کیفیت بالای حالت شب دوربین ردمی نوت ۱۰ پرو را نشان می‌دهد.

همچنین شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو از دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با لنز IMX355 سونی (دریچه دیافراگم f/2.2)  بهره می‌برد. این دوربین که به عنوان دوربین سلفی گوشی پیکسل ۳ استفاده شده بود، نسبت به بقیه دوربین‌های گوشی ضعیف‌تر بوده و کاربرد کمتری دارد.

دامنه‌ی پویا و جزئیات این دوربین به خوبی دوربین اصلی گوشی نبوده و ثبات تصاویر آن نیز پایین است. تیم ردمی می‌توانست با استفاده از نوردهی چند سطحی بهتر، میزان هایلایت‌های ناخواسته‌ی تصاویر این دوربین را کاهش دهد. همچنین قابلیت حالت شب در این دوربین پشتیبانی نمی‌شود. با توجه به قیمت پایین گوشی و ویژگی‌های بی‌شمار آن، می‌توان به سادگی از کیفیت نه چندان خوب این دوربین چشم‌پوشی کرد.

همچنین در قسمت پشتی این گوشی یک دوربین پرتره‌ی ۲ مگاپیکسلی (OmniVision) با دریچه‌ی f/2.4 استفاده شده که عمق تصاویر پس‌زمینه را بهبود می‌بخشد. این دوربین در ثبت تصاویر از انسان مشکلی نداشته اما در پردازش تصاویر پیچیده‌تر با مشکل روبه‌رو می‌شود. این تنها دوربین ردمی نوت ۱۰ پرو است که اضافی به‌نظر می‌رسد.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی از لنز IMX471 سونی استفاده می‌کند. این دوربین، که قبلاً از آن در گوشی وان‌پلاس ۷T نیز استفاده شده بود، شرایط مشابهی با دوربین فوق عریض ردمی نوت ۱۰ پرو داشته و با وجود کیفیت نسبتاً مناسب، از بهینه‌سازی دامنه‌ی پویای ضعیف رنج می‌برد.

این گوشی همچنین قابلیت ضبط ویدیو به‌صورت ۴کی در ۳۰ فریم را دارد. ویدیوهای ۴کی این گوشی از کیفیت بالایی برخوردار بوده اما ثبات پایینی دارند و ضبط آن‌ها در حال حرکت، باعث کاهش این کیفیت خواهد شد. با این حال، ثبات تصویر در ویدیوهای ۱۰۸۰ پیکسل در  ۳۰ فریم پشتیبانی شده و نبود آن در حالت ۴کی کمی ناامیدکننده است.

ردمی نوت 10 پرو

باتری

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو از باتری ۵.۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که نسبت به باتری گوشی‌های میان‌رده‌ی دیگر، از ظرفیت بیشتری برخوردار است. این باتری از فست شارژ ۳۳ واتی (با سیم) پشتیبانی کرده و شارژ ۵۰ درصدی آن، حدود نیم ساعت به‌طول می‌انجامد.

زمانی که برای اولین بار این گوشی را روشن کنید، دستگاه به‌صورت خودکار بر روی نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز قرار می‌گیرد. دلیل این کار، افزایش عمر باتری بوده چرا که نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، شارژ گوشی را سریع‌تر خالی می‌کند. با این وجود، پس از فعال کردن حالت ۱۲۰ هرتز و استفاده‌ی سنگین، در پایان روز چیزی بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از شارژ گوشی باقی خواهد ماند.

معمولاً شرکت‌ها برای افزایش عمر باتری، اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه باز هستند را متوقف می‌کنند و این کار در بیشتر مواقع، بسیار آزاردهنده است. اما خوشبختانه چنین موردی در گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو مشاهده نشده است.

ردمی نوت 10 پرو

سخن پایانی

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو یک گوشی گیمینگ فوق‌العاده با قیمت پایین بوده و به لطف پردازنده‌ی قدرتمند، اسپیکرهای استریو و صفحه نمایش اولد آن، تجربه‌ی لذت‌بخشی از بازی کردن با آن خواهید داشت. همچنین صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی این گوشی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کرده و به لطف استفاده از پنل اولد، رنگ‌های طبیعی و کنتراست بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

ردمی نوت ۱۰ پرو ارزان‌ترین گوشی هوشمندی است که تجربه‌ی کار با گوشی‌های ۱۰۰۰ دلاری را در اختیارتان قرار می‌دهد. عملکرد این گوشی فوق‌العاده بوده و از نظر ظاهری، طراحی جذاب و زیبایی داشته است. همچنین عمر باتری این گوشی، حتی با فعال کردن نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز آن، از بسیاری از گوشی‌های رده بالا بیشتر است.

با این حال، ردمی نوت ۱۰ پرو از شبکه‌های ۵G پشتیبانی نکرده و دوربین زوم ضعیفی دارد. همچنین ویژگی ثبات تصویر در ویدوهای ۴کی این محصول استفاده نشده است. از این رو، خرید این محصول به کسانی که به دنبال این ویژگی‌ها هستند، پیشنهاد نمی‌شود.

نقاط قوت

  • نمایشگر فوق‌العاده
  • عملکرد خیره‌کننده
  • عمر باتری بالا
  • نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز
  • ارزش بالا در برابر قیمت

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از ۵G
  • نبود ثبات اپتیکال تصویر در ویدیوهای ۴کی

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید