آیفون ۱۳ پرو مکس از دوربینی با دیافراگم f/1.5 از نوع وی پی بهره می‌برد - تکفارس 
آیفون ۱۳ پرو مکس از دوربینی با دیافراگم f/1.5 از نوع وی پی بهره می‌برد - تکفارس 

آیفون ۱۳ پرو مکس از دوربینی با دیافراگم f/1.5 از نوع وی پی بهره می‌برد

حامد شهرزاد
۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - 10:42
iphone

در یادداشتی به سرمایه‌گذاران، تحلیلگر مشهور با نام می‌نگ چی کو فاش کرده است که آیفون ۱۳ پرو مکس اپل در مقایسه با بقیه آیفون‌های سری ۱۳ دارای دوربین اصلی عریض‌تری خواهد بود.

آیفون ۱۳ پرو مکس از یک لنز با دیافراگم f/۱. ۵ کمی عریض‌تر که در بالای سنسور اصلی خود وجود دارد، استفاده خواهد کرد، در حالی که آیفون ۱۳، ۱۳ مینی و ۱۳ پرو برای دوربین‌های اصلی خود از لنز f/۱. ۶ استفاده می‌کنند که دارای یک دیافراگم مشابه یا همانند دوربین اصلی فعلی در آیفون ۱۲، ۱۲ پرو و ۱۲ مینی خواهد بود. هنوز هیچ خبری از تفاوت سنسور‌های پشت این دوربین‌ها در دسترس نیست.

به گفته تحلیلگر می‌نگ چی کو، در حالی که انتظار نمی‌رود اپل در سری آیفون‌های نسل بعدی خود دوربین‌های اصلی و پشتی را به طور قابل توجهی ارتقا دهد، به لطف بهره بردن از دیافراگم بزرگتر، بزرگترین مدل با لنز عریض‌تر تفاوت نسبتاً قابل توجهی با دیگر مدل‌های سری آیفون ۱۳ خواهد داشت.

تمام دوربین‌های سری آیفون ۱۳ به لنز وی پی مجهز خواهند شد

کانسپت آیفون 13 اپل

کوو روز چهارشنبه در یادداشتی که جزئیات مربوط به تأمین‌کنندگان لنز‌های اپل را فاش می‌کرد، این موضوع را منتشر کرد. طبق آخرین بررسی‌های این تحلیلگر، یک لنز با دیافراگم f/۱. ۵ در آیفون ۱۳ پرو مکس استفاده خواهد شد که به معنی بهره بردن این تلفن همراه از یک ماژول تصویربرداری با زاویه دید عریض است که می‌تواند زاویه دید گسترده‌تری را در هنگام عکاسی به کاربر ارائه دهد و به طور بالقوه باعث بهبود کیفیت تصاویر گرفته شده در حین عکسبرداری در شب خواهد بود و همچنین افکت بوکه را بهبود می‌بخشد.

انتظار می‌رود سایر مدل‌های آیفون ۱۳ اپل، که طبق شایعات دارای نام‌های آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو هستند، از یک لنز با زاویه گسترده و دیافراگم f/۱. ۶ مشابه با آیفون ۱۲ کع در سال ۲۰۲۰ به بازار معرفی و عرضه شد، بهره‌مند شوند. البته این دیافراگم نیز به خودی خود عملکرد بسیار خوبی دارد، اما با توجه به اینکه از این نوع لنز در سری آیفون ۱۲ استفاده شده است، ترجیح می‌دادیم اپل در این زمینه تمام سری آیفون ۱۳ را بهبود می‌داد.

مانند آیفون‌های فعلی، هر لنز دوربین عکاسی با زاویه دید عریض در سری آیفون ۱۳ دارای یک لنز وی پی برای بهینه‌سازی قابلیت دریافت نور بیشتر و کاهش انحرافات رنگی است. انتظار می‌رود اپل در سال‌های آینده همه لنز‌های دوربین‌های پشتی خود را به وی پی منتقل کند.

کو معتقد است که تولیدکننده لنز چینی با نام سانی اپتیکال توسعه و تست و تأیید کیفیت تعبیه فناوری وی پی خود را آغاز کرده و به زودی باید وارد زنجیره تأمین اپل شود. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ ساخت لنز‌های واید وی پی را برای آیفون ۱۳ آغاز خواهد کرد.

در سال‌های پیش رو، نیاز اپل به لنزهای دوربین به‌شدت افزایش پیدا خواهد کرد

اگرچه پیش بینی نشده است که به نسخه جدید سری آیفون امسال تغییرات بزرگی را در زمینه سخت‌افزاری و تصویربرداری ایجاد کند، اما گفته می‌شود که اپل برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ قصد دارد دوربین سری آیفون خود را به طور قابل توجهی ارتقاء دهد. اپل قرار است تا موتور سیم پیچ صوتی دوربین را با پروفایل لنز آن تلفیق کند که ضمن افزایش قدرت دستگاه، فضای استفاده شده دوربین این گوشی‌های هوشمند را کاهش می‌دهد. این شرکت سال بعد می‌تواند به معرفی فناوری لنز پریسکوپ فشرده و کارآمد که ظاهراً برای استفاده در پیکربندی دوربین تله فوتو است، بپردازد.

کوو همچنین گفته است که فراتر از طراحی و ساخت سری آیفون، طی چند سال آینده با ورود این غول فناوری به بازار‌های جدید، نیاز اپل به لنز‌های دوربین بسیار افزایش خواهد یافت.

همانطور که گفتیم، همه مدل‌های آیفون ۱۳ از لنز‌های وی پی (یعنی هفت عنصر شیشه‌ای) برای تمامی لنز‌های خود و نه فقط سنسور دوربین اصلی خود برخوردار هستند، این موضوع دقیقاً مانند سری آیفون ۱۲ است که یک لنز وی پی سرعت انتقال نور را بهبود می‌بخشد، که منجر به کیفیت بهتر تصویر می‌شود. این لنز‌ها همچنین انحراف رنگی را کاهش می‌دهند. هدف اپل مجهز کردن تمام آیفون‌های خود به لنز‌های وی پی در تمام دوربین‌های پشتی این گوشی‌های هوشمند در چند سال آینده است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید