ریلمی GT نئو با طراحی غیرمرسومی معرفی شد - تکفارس 
ریلمی GT نئو با طراحی غیرمرسومی معرفی شد - تکفارس 

ریلمی GT نئو با طراحی غیرمرسومی معرفی شد

مهدی ملکی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - 19:09
ریلمی GT نئو

به تازگی گوشی هوشمند ریلمی GT نئو مبتنی بر پردازنده دایمنسیتی ۱۲۰۰ و طراحی قابل توجه پنل پشتی، معرفی شده است. این محصول جدید از لحاظ بسیاری از جمله ابعاد، دوربین‌ها و حتی نمایشگر، مشابه ریلمی GT 5G، گوشی دیگر همین شرکت است.

ریلمی GT نئو به یک نمایشگر ۶.۴۳ اینچی امولد (AMOLED) همراه با یک روزنه دوربین در گوشه سمت راست مجهز است. نمایشگر این دستگاه دارای رزولوشن فوا اچ‌دی+ (FHD+) است و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه لمس ۳۶۰ هرتز هم پشتیبانی می‌کند.

برای عرضه این محصول به بازار، ۳ پیکربندی مختلف رم از جمله ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت و ۲ پیکربندی مختلف حافظه داخلی UFS 3.1 از جمله ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است.

ریلمی GT نئو

به دوربین دستگاه بپردازیم. ریلمی GT نئو از یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی برای تصویربرداری بهره می‌برد. دیگر لنزهای موجود در ماژول پشتی شامل یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسل و یک لنز ۲ مگاپیکسل ماکرو است. در قسمت جلو نیز از یک لنز ۱۶ مگاپیکسل برای ثبت تصاویر سلفی استفاده شده است.

اگرچه GT نئو باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مشابهی نسبت به دیگر محصول مذکور در ابتدای خبر دارد اما ریلمی تصمیم گرفته که نرخ شارژ آن را به ۵۰ وات کاهش دهد. با این حال شارژر موجود در جعبه این دستگاه هنوز هم از نرخ تازه‌سازی ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند.

شاید یکی از چشم‌گیرترین جزئیات به کار رفته در طراحی این محصول، نوار موجود در درب پشتی باشد. افزون بر این نوار، استیکر مونوکروم حک شده روی درب پشتی با قرارگیری در برابر نور، رنگ‌های رنگین کمان را بازتاب می‌دهد. بدنه خود دستگاه نیز هنگام عرضه با توجه به انتخاب کاربر به یکی از ۳ رنگ نقره‌ای، مشکی و گرادیان مجهز خواهد بود.

مسلماً ریلمی هنگام طراحی این گوشی هوشمند توجهی ویژه‌ای به بازی‌بازان داشته است، چرا که در طراحی سیستم خنک کننده، از دو ورقه گرافیتی و یک سیستم خنک‌سازی مایع استفاده شده است. با وجود این طراحی زمان‌گیر و قابل توجه، وزن دستگاه ۱۷۹ گرم است و نمی‌توان شکایتی را به آن وارد کرد.

پس از سخت‌افزار، تنها می‌توان درباره نرم‌افزار سخن گفت. GT نئو هنگام عرضه به رابط کاربری ریلمی UI 2 مجهز خواهد بود که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۱ است. همان‌طور که گفتیم، ریلمی در طراحی گوشی جدید خود همواره به بازی‌بازان توجه داشته است. در نتیجه یک حالت جدید به نام GT Mode در این دستگاه وجود خواهد داشت که کاربران با فعال کردن آن، نهایت کارایی را مشاهده خواهند کرد.

قیمت مدل مجهز به رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ریلمی GT نئو ۱۷۹۹ یوآن چین، رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، ۱۸۹۹ یوآن چین و ۱۲ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت، ۲۳۹۹ یوآن چین است. البته اگر شما هم همانند ما چندان به ارز این کشور آشنا نیستید، نگران نباشید. این ارقام تقریباً معادل ۲۷۵ الی ۳۶۵ دلار هستند. اولین عرضه این محصولات برای تاریخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ (۷ آوریل ۲۰۲۱ میلادی) برنامه‌ریزی شده است. در حال حاضر اعلام شده است که وب‌سایت رسمی ریلمی و فروشگاه‌های آنلاین اصلی چین، دست به فروش این محصولات می‌زنند.

منبع:‌ GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.