سامسونگ در ساعت هوشمند بعدی خود از سیستم عامل ویر او اس استفاده می‌کند - تکفارس 
سامسونگ در ساعت هوشمند بعدی خود از سیستم عامل ویر او اس استفاده می‌کند - تکفارس 

سامسونگ در ساعت هوشمند بعدی خود از سیستم عامل ویر او اس استفاده می‌کند

حامد شهرزاد
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - 18:00
samsung wearos

اولین باری که ما در مورد برنامه‌ریزی سامسونگ برای بازگشت به ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل ویر او اس اخباری را دریافت کردیم، مربوط به سال ۲۰۱۸ بود که برخی از کارمندان شرکت به جای تایزن با ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل گوگل کار می‌کردند. با این وجود، این شرکت از همان زمان به سیستم عامل داخلی خود برای تمام ساعت‌های هوشمند خود پایبند است. ماه گذشته یک افشاگر معتبر ادعا کرد که ممکن است سرانجام سیستم عامل اندروید واچ در آینده معرفی شود و بعداً نیز شاهد شواهدی بودیم که این ادعا‌ها را تأیید می‌کند. ساعت هوشمند جدید سامسونگ به‌زودی معرفی می‌شود

شایعات مربوط به ساعت هوشمند سامسونگ با سیستم‌عامل ویر او اس به سال ۲۰۱۸ بر می‌گردد

در سال ۲۰۱۸، ایوان بلس، افشاگر معروف، مطلبی را به اشتراک گذاشت که ساعت‌های هوشمند گلکسی گیر که از سیستم عامل ویر او اس استفاده می‌کنند، در دست کارمندان سامسونگ مشاهده شده است. تمام ساعت‌های هوشمند سامسونگ گیر طی سه سال گذشته سیستم عامل تایزن را اجرا می‌کنند که عملکردی نسبتاً کاربردی دارد و ویژگی‌های خوبی را ارائه می‌دهد که ویر او اس فاقد آن است.

با این حال، نقطه ضعف سیستم عامل تایزن تعداد برنامه‌های موجود است، که در آن ویر او اس برتری آشکاری نسبت به آن دارد. البته برخی ممکن است استدلال کنند که شما به این تعداد برنامه ساعت هوشمند نیازی ندارید، اما این اختلاف فراتر از حد تصور است. ما هنوز مطمئن نیستیم که آیا تایزن در ساعت‌های هوشمند سامسونگ در آینده استفاده خواهد شد یا خیر. شاید این سیستم عامل محدود به برخی از دستگاه‌ها شود یا شاید سامسونگ قصد دارد تا ویر او اس را کاملاً جایگزین آن کند.

همچنین و چند هفته پیش، یک افشاگر مشهور سامسونگ گفت که این شرکت در حال کار بر روی ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل ویر او اس است و سیستم عامل تایزن را بازنشسته می‌کند و گرچه نمی‌توانیم بگوییم توقف توسعه تایزن مطمئناً در حال وقوع است، اما به نظر می‌رسد که مورد اول با شواهد قویتر پشتیبانی می‌شود.

در کد منبع گلکسی اس ۲۰، شواهدی مبنی بر وجود یک ساعت هوشمند سامسونگ با سیستم‌عامل ویر او اس یافت شده است

ساعت هوشمند سامسونگ

در اعماق کد منبع هسته گلکسی اس ۲۰، یک توسعه دهنده ایکس دی ای دریافت که دستگاهی با نام رمز خاصی وجود دارد و با سیستم عامل ویر او اس گوگل مرتبط است. این دستگاه حتی در کنار گلکسی واچ ۳ با نام رمز نوبلس که قبلا منتشر شده است، ذکر شده است.

در حال حاضر، یک نسخه کوچک با فرمت ای پی کی از آخرین نسخه برنامه پوشیدنی گلکسی اپس نشان می‌دهد که ساعت‌های هوشمند نسل بعدی سامسونگ در واقع سیستم عامل ویر او اس گوگل را اجرا می‌کنند. این منبع یک پلاگین جدید با نام رمز آب پیدا کرده است که گمان می‌رود یک لایه رابط کاربری برای سیستم عامل ویر او اس باشد. همچنین اشاره‌ای به این سیستم عامل جدید وجود دارد و همه این‌ها نشان می‌دهد ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ با ویر او اس به بازار عرضه می‌شوند.

در این کد همچنین از کد مرلوت نام برده شده است که گمان می‌رود به ترتیب تراشه واچ اکتیو ۳ یا ۴ و گلکسی واچ ۴ به ترتیب در اندازه‌های ۴۰ یا ۴۱ نانومتری و ۴۴ یا ۴۵ نانومتر باشد. این تراشه‌ها دارای آنتن شبکه و بلوتوث هستند.

البته اکنون اطلاعات بسیار کمی در این مورد وجود دارد، اما امیدواریم که به زودی شاهد موارد بیشتری برای اعلام یک نتیجه‌گیری کامل‌تر باشیم. در حال حاضر مشخص نیست که آیا سامسونگ در ساعت‌های هوشمند جدید خود تایزن را به نفع ویر او اس کنار می‌زند یا اینکه در حالی که به تولید ساعت‌های دارای تایزن ادامه می‌دهد، با یک سری جدید از ساعت‌های هوشمند مجهز به ویر او اس عرضه می‌شود. آخرین ساعت هوشمند سامسونگ که از اندروید استفاده می کرد، گیر لایو بود که معرفی آن به سال ۲۰۱۴ باز می گشت. این ساعت هوشمند بسیار ابتدایی بود که البته در ساعت ۲۰۱۴، یک نوآوری محسوب می‌شد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید