شیائومی می میکس فولد با فناوری لنز مایع معرفی شد - تکفارس 
شیائومی می میکس فولد با فناوری لنز مایع معرفی شد - تکفارس 

شیائومی می میکس فولد با فناوری لنز مایع معرفی شد

مهدی حلوائی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - 18:10
می میکس فولد

شیائومی از اولین گوشی تاشوی خود، تحت عنوان می میکس فولد رونمایی کرد. این گوشی، ویژگی‌های متعددی داشته و تاشو بودن آن، تنها یکی از این ویژگی‌هاست.

نمایشگر داخلی می میکس فولد، ۸٫۱ اینچ بوده و از پنل اولد با رزولوشن +۱۴۴۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۴:۳ استفاده می‌کند. سایز این نمایشگر به اندازه‌ی یک تبلت بوده و به ادعای شیاومی، این بزرگ‌ترین نمایشگر گوشی‌های تاشو است، هر چند که احتمالاً شرکت هوآوی با این ادعا مخالفت کند.

با این وجود، نمایشگر می میکس فولد به قدری بزرگ است که شیائومی برای آن یک حالت دسکتاپ با پنجره‌های قابل تنظیم طراحی کرده است. این حالت از سوایپ سه‌انگشتی پشتیبانی می‌کند.

می میکس فولد

شیائومی در طراحی این گوشی از یک لولا به شکل U استفاده کرده که از لولای گوشی‌های تاشوی دیگر، ۲۷ درصد سبک‌تر است. این لولا در آزمایش‌های مختلف، بیش از ۱ میلیون بار تا شده و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

پنل اولد این گوشی از فناوری +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی کرده و از دقت رنگ بالایی برخوردار است (فضای رنگ DCI-P3). میزان روشنایی این پنل، ۶۰۰ نیت بوده و در بالاترین حالت به ۹۰۰ نیت می‌رسد.

صفحه نمایش بیرونی می میکس فولد ۶٫۵۲ اینچ و نسبت ابعاد آن ۲۷:۹ می‌باشد. این صفحه نمایش به پنل امولد مجهز شده و رزولوشن آن، ۲,۵۲۰ × ۸۴۰ پیکسل است. برخلاف نمایشگر داخلی گوشی، این نمایشگر از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتز بهره می‌برد. همچنین این نمایشگر از فناوری‌های +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی کرده و میزان روشنایی آن ۶۵۰ نیت می‌باشد.

می میکس فولد

تمام این موارد برای یک محصول نسل اولی، عالی به‌نظر می‌رسد اما نمایشگر این گوشی از نظر نوآوری، زیر سایه‌ی دوربین آن قرار می‌گیرد. شیائومی برای طراحی این دوربین، مبلغ ۱۴۰ میلیون یوان را در تیم تحقیق و توسعه‌ی خود سرمایه‌گذاری کرده و فرایند تولید آن حدود ۲ سال به‌طول انجامیده است.

تراشه‌ی پردازش تصویر سرج C1 توسط شرکت شیائومی طراحی شده و این تراشه از الگوریتم ۳A، که شامل فوکوس خودکار، نوردهی خودکار و تعادل رنگ سفید خودکار می‌شود، استفاده می‌کند و مصرف انرژی پایینی دارد.

اما مهم‌ترین ویژگی این گوشی، دوربین تله‌فوتو‌ی آن است که برای اولین بار در بین گوشی‌های هوشمند از فناوری لنز مایع استفاده کرده است. این لنز از یک نوار انعطاف‌پذیر و مایعی شفاف تولید شده است. به لطف موتور دقت استفاده‌شده، این لنز همانند چشم انسان، توانایی تغییر شکل دارد. همچنین مایع به‌کار رفته در این لنز، توانایی تحمل دمای -۴۰ تا +۶۰ درجه‌ی سانتیگراد را دارد.

این لنز از بزرگ‌نمایی ۳x پشتیبانی کرده (فاصله کانونی ۸۰ میلی‌متر) و از حسگر ۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. با این حال، خبری از پشتیبانی از ثبات اپتیکال تصویر در این لنز نیست. مزیت لنز مایع نسبت به لنزهای معمولی، توانایی تصویربرداری ماکرو در فاصله‌ی ۳ سانتی‌متری و همچنین تصویربردای از اشیای دوردست است.

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی می میکس فولد از لنز ۱/۱٫۵۲ اینچی HM2 ایزوسل استفاده کرده و از ترکیب پیکسل ۹ در ۱ برای ارتقای سایز پیکسل به ۲٫۱ میکرومتر پشتیبانی می‌کند. این دوربین نیز مانند دوربین تله‌فوتو از ثبات اپتیکال بهره نمی‌برد. دوربین فوق عریض این گوشی، تصاویر را با میدان دید ۱۲۳ درجه و با کیفیت ۱۳ مگاپیکسل، ثبت کرده و سایزپیکسل تصاویر آن، ۱٫۱۲  میکرومتر می‌باشد (دریچه‌ دیافراگم f/2.4).

می میکس فولد

می میکس فولد به یک باتری ۵٫۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که به دو سلول ۲,۴۶۰ میلی‌آمپرساعتی تقسیم می‌شود. این باتری از فست شارژ با سیم ۶۷ واتی پشیتبانی کرده و گوشی در کمتر از ۳۷ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. با این حال، این گوشی از فست شارژ بدون سیم بهره نمی‌برد.

شیائومی می میکس فولد از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرده و از رم LPDDR5 با سرعت ۳٫۲۰۰ مگاهرتز و حافظه‌ی داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه خواهد شد. همچنین دو نسخه‌ی دیگر با ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۵۱۲/۱۲ گیگابایت و ۵۱۲/۱۶ گیگابایت در دسترس قرار خواهد گرفت.

می میکس فولد

سیستم خنک‌سازی “پروانه‌ای” می میکس فولد، عملکرد بدون نقص آن را تضمین می‌کند. این سیستم از یک اتاق بخار بزرگ، خمیر سیلیکون و چند لایه صفحه‌ی گرافیت استفاده می‌کند. این سیستم گرمای تولیدشده توسط پردازنده و همچنین آنتن‌های ۵G و سیستم فست شارژ را به بیرون انتقال می‌دهد.

لذت کار با صفحه نمایش این گوشی توسط اسپیکرهای هارمن کاردن آن دوچندان شده است. این گوشی از چهار اسپیکر استفاده می‌کند و چنین ترکیبی تا به‌حال تنها در تبلت‌ها مشاهده شده بود. اسپیکرهای ۱۲۱۶ خطی این گوشی از اتاق‌های ۱٫۳۴ اینچی بهره برده و نسبت به اسپیکرهای گوشی می ۱۰ پرو (که از اسپیکرهای ۱۲۱۶استفاده می‌کرد)، ۴۰ درصد صدای بیشتری دارد. شیائومی با استفاده از این اسپیکرها موفق به خلق الگوریتم صدای ۳ بعدی فضایی شده که تجربه‌ای بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد.

می میکس فولد

نسخه‌ی استاندارد می میکس فولد از محافظ گوریلا گلس با بافت سرامیکی استفاده کرده است. نسخه‌ی مخصوص با طرح سرامیک این گوشی، از قاب و دکمه‌های طلایی ساخته شده است.

پیش‌فروش هر دو نسخه‌ی این گوشی از روز گذشته در کشور چین آغاز شده و هر دو گوشی در تاریخ ۲۷ فروردین (۱۶ آپریل) در دسترس قرار خواهد گرفت. نسخه‌ی ۲۵۶/۱۲ گیگابایتی می میکس فولد به قیمت ۱۰ هزار یوان به فروش خواهد رسید. همچنین قیمت دو نسخه‌ی دیگر این گوشی ۱۱ هزار یوان (۵۱۲/۱۲) و ۱۳ هزار یوان (۵۱۲/۱۶) اعلام شده است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.