اپل مراسم WWDC21 امسال را به صورت آنلاین برگزار می‌کند - تکفارس 
اپل مراسم WWDC21 امسال را به صورت آنلاین برگزار می‌کند - تکفارس 

اپل مراسم WWDC21 امسال را به صورت آنلاین برگزار می‌کند

محمدحسین فرقانی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - 09:30
اپل مراسم WWDC21 امسال را به صورت آنلاین برگزار می‌کند - تکفارس 

شرکت اپل اخیراً اعلام کرد کنفرانس بین‌المللی توسعه‌دهندگان (Worldwide Developers Conference) امسال خود (یا به اختصار: WWDC21) را، همانند سال گذشته، به‌صورت آنلاین و از ۷ ژوئن تا ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ برگزار خواهد کرد.

این شرکت تصمیم گرفته تا درست مثل سال‌های گذشته از اعلام جزئیات دقیقی برای این کنفرانس، خودداری کند؛ اما در تصویری که از پوستر این مراسم منتشر شده، موضوع جالبی به چشم می‌خورد: تصویر بازتاب نور لپ‌تاپ روی عینک شخصیت مموجی (Memoji) روی آن. خیلی‌ها تصور می‌کنند این موضوع به‌معنای معرفی هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزودهٔ جدیدی در کنفرانس امسال اپل خواهد بود.

سوزان پرسکات (Susan Prescott) در کنفرانس خبری خود در رابطه با مراسم WWDC امسال گفت:

«ما تمام تلاشمان را برای تبدیل کنفرانس امسال به بهترین و بزرگترین کنفرانس در طول سال‌های گذشته می‌کنیم و از این موضوع که می‌توانیم از توسعه‌دهندگان اپل برای ساختن ابزار و روش‌های جدیدی کمک بگیریم، بسیار خرسندیم.»

اپل معمولاً در مراسم‌های سالانهٔ WWDC خود، از جزئیات تغییراتی که انجام خواهد داد، پرده‌برداری می‌کند. این تغییرات می‌توانند در زمینه‌های مختلفی هم‌چون آی او اس (iOS)، آیپد او اس (iPadOS)، مک او اس (macOS)، تی وی او اس (tvOS) و هم‌چنین واچ او اس (watchOS) باشند.

اپل

سال گذشته شاهد اختصاص‌یافتن بخش عظیمی از این کنفرانس به تغییرات خط تولید اپل برای کامپیوترهای خود از جمله استفاده از پردازنده‌های اپل سیلیکون (Apple Silicon) در دستگاه‌های مک بودیم. با توجه به این موضوع، پیش‌بینی می‌شود اپل بخش زیادی از مراسم امسال را نیز به اشتراک جزئیات و پیشرفت‌هایش در این زمینه بپردازد.

به‌نظر می‌رسد اپل در مراسم امسال، قصد ندارد اخبار و جزئیات خیلی جدیدی را در زمینهٔ سخت‌افزار جدید با توسعه‌دهندگان و طرفدارانش به اشتراک بگذارد. آن‌ها در سال ۲۰۱۹ از WWDC برای معرفی مک پروی جدیدِ و در سال ۲۰۱۷ از این مراسم برای معرفی اسپیکر هوشمند هوم پاد (HomePod) استفاده نمودند.

با توجه به شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا نیز انتظار نمی‌رفت اپل برنامه‌هایی برای برگزاری حضوری این مراسم داشته باشد؛ از این رو همانند سال گذشته، شاهد برگزاری آنلاین WWDC خواهیم بود. سایر شرکت‌ها همانند فیسبوک (مراسم F8) نیز تصمیم گرفتند تا کنفرانس‌هایشان را به‌صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار نمایند.

گفته می‌شود امسال شاهد برگزاری فیزیکی مراسم‌های سالانهٔ کامیک-کان سن دیگو (San Diego Comic-Con) و انیمه اکسپو ۲۰۲۱ (۲۰۲۱ Anime Expo) نیز نخواهیم بود. با این حال، برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌دنبال این هستند تا مراسم‌هایشان را به‌صورت فیزیکی و با تعداد شرکت‌کننده‌های محدودی برگزار کنند که از این میان، می‌توان به مراسم Mobile World Congress امسال در شهر بارسلونا اشاره کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید