می اسمارت بند ۶ و پروژکتور جدید شیائومی معرفی شدند - تکفارس 
می اسمارت بند ۶ و پروژکتور جدید شیائومی معرفی شدند - تکفارس 

می اسمارت بند ۶ و پروژکتور جدید شیائومی معرفی شدند

مهدی ملکی
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - 20:24
شیائومی می اسمارت بند ۶

رویداد مگا لانچ شیائومی سرانجام مدتی پیش برگزار شد. ما در این رویداد افزون بر معرفی گوشی‌های هوشمند می ۱۱ الترا و می ۱۱ پرو، شاهد رونمایی از نسل جدید مچ‌بندهای هوشمند این شرکت موسوم به می اسمارت بند ۶ و یک پروژکتور هوشمند به نام می اسمارت پروژکتور ۲ پرو نیز بودیم.

شیائومی می اسمارت بند ۶

به صراحت می‌توان گفت که این مچ‌بند، بزرگ‌ترین تغییرات را از زمان عرضه می بند ۳ به خود دیده است. می اسمارت بند ۶ با الهام از گوشی‌های هوشمند ساخته و در طراحی آن از یک نمایشگر خمیده استفاده شده است. طبق اعلام رسمی شیائومی، مچ‌بند مذکور دارای یک نمایشگر ۱.۵۶ اینچی است. با این حال، ظاهر قرص‌مانند نمایشگر، اندازه‌گیری آن را دشوار می‌کند.

موضوع مهم درباره عدد مذکور این است که نمایشگر مچ‌بند جدید شیائومی، ۵۰ درصد فضای بیشتری به کاربران اختصاص می‌دهد. نمایشگر یاد شده دارای رزولوشن ۴۸۶ × ۱۵۲ پیکسل (۳۲۶ ppi) و روشنایی حداکثری ۴۵۰ نیت است. نمایشگر به شیشه حرارت دیده مجهز است که از جذب اثر انگشت جلوگیری می‌کند.

شیائومی می اسمارت بند ۶

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این ساعت هوشمند، اضافه شدن حسگر SpO2 است. این حسگر، مچ‌بند مذکور را قادر می‌سازد که هنگام نرمش سطح اکسیژن موجود در خون کاربر را اندازه‌گیری کند. اندازه‌گیری کیفیت نفس کشیدن کاربر هنگام خواب نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول به شمار می‌آید. تا از بخش حسگرها خارج نشدیم باید اشاره کنیم که می اسمارت بند ۶ می‌تواند ضربان قلب شما را در تمام ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز اندازه‌گیری کند.

می اسمارت بند ۶ به استفاده از باتری ۱۲۵ میلی‌آمپر ساعتی نسل قبل این محصولات ادامه می‌دهد اما با وجود افزایش ابعاد نمایشگر، شیائومی ادعا می‌کند که این باتری ۱۴ روز شارژدهی خواهد داشت. درگاه شارژ این مچ‌بند نیز همانند باتری، با نمونه قبلی سری یکسان است.

از دیگر ویژگی‌های موجود در این نسخه می‌توان به رهگیری وضعیت سلامت بانوان و اضطراب اشاره کرد. زمانی که سخن از ورزش می‌شود هم، می‌توان به موارد دیگری اشاره داشت. شیائومی در طراحی جدیدترین گجت هوشمند خود، ۳۰ عدد حالت ورزشی مختلف را لحاظ کرده است. لازم به ذکر است که می اسمارت بند ۵ دارای ۱۵ عدد حالت ورزشی بود. ۶ عدد از این حالت‌ها یعنی دویدن، تردمیل، دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی و اسکی فضایی به صورت خودکار شناسایی و رهگیری می‌شوند.

اما می اسمارت بند ۶ تا چه اندازه در خدمات‌رسانی خود مصمم است؟ این مچ‌بند هوشمند تا فشار ۵ اتمسفر (۵۰ متر) در برابر نفوذ آب مقاوم است. بنابراین با توجه به استاندارد آن شما هنگام شنا و حتی غواصی هم می‌توانید از می اسمارت بند ۶ استفاده کنید. بندهای این ساعت در رنگ‌های مشکی، نارنجی، زرد، زیتونی، عاجی و آبی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

ابعاد هر بند همانند نسخه قبل، ۴۷.۴ × ۱۸.۶ × ۱۲.۷ میلی‌متر است. طول بندها نیز قابل تنظیم است و کاربر با توجه به شرایط بدنی و علاقه خود، می‌تواند اندازه آن را بین محدوده ۱۵۵ الی ۲۱۹ میلی‌متر تغییر دهد.

شیائومی می اسمارت بند ۶

نسخه پایه این مچ‌بند جدید شیائومی به زودی با قیمت ۲۳۰ یوآن چین (تقریباً معادل ۳۵ دلار و ۳۰ یورو) به بازار عرضه خواهد شد. مدل مجهز به ان‌اف‌سی (NFC) اندکی گران‌تر است و حدود ۲۸۰ یوآن قیمت دارد. قیمت این ویرایش ویژه در اروپا ۴۵ یورو خواهد بود.

شیائومی می اسمارت بند پروژکتور ۲ پرو

پروژکتور جدید شیائومی یکی از آن مواردی است که هیچ‌کس انتظارش را نمی‌کشید. این دستگاه قادر به نمایش تصاویر در ابعاد ۶۰ الی ۱۲۰ اینچ با روشنایی حداکثر ۱۳۰۰ نیت است. پروژکتور مذکور از رزولوشن ۱۰۸۰p و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

فوکوس و شروع به کار این پروژکتور به لطف حسگر Time of Flight تنها در چند ثانیه صورت می‌پذیرد. تصحیح محل قرارگیری نیز از دقت مشابهی برخوردار است و دوربین‌ تعبیه شده روی دستگاه به همین منظور به قادر به مشاهده تصاویر پخش شده و تصحیح موقعیت آن است.

شیائومی می اسمارت پروژکتور ۲ پرو

شیائومی می اسمارت پروژکتور ۲ پرو به سیستم عامل اندروید تی‌وی ۹ مجهز و نتفلیکس به صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده است. البته شیائومی هیچ‌گونه اجباری در استفاده از این اپلیکیشن ندارد. کاربر به خواست خود قادر است که اپلیکیشن‌های استریم سرویس‌دهنده‌های دیگر را مورد استفاده قرار دهد. البته نباید فراموش کرد که دکمه به‌خصوصی برای استفاده از نتفلیکس روی کنترلر این محصول طراحی شده است.

در رابطه با پردازنده و قدرت پردازشی چطور؟ آیا واقعاً با محصول مناسبی مواجه هستیم؟ عملیات پردازشی این دستگاه مبتنی بر یک تراشه امولوژیک T972-H (چهار هسته A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز و کارت گرافیک Mali-450) است. همچنین می اسمارت پروژکتور ۲ پرو شامل ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی eMMC نیز می‌شود.

اگر قصد داشته باشید که رسانه مورد نظر خود را از طریق یک منبع محلی پخش کنید، شیائومی به شما قابلیت‌های بسیاری را پیشنهاد می‌دهد. افزون بر درگاه HDMI 2، می‌توان درگاه‌های ARC، ورودی AV و دو عدد ورودی USB 2 را نیز در پشت دستگاه مشاهده کرد. با کابل‌ها میانه خوبی ندارید؟ باز هم مشکلی نیست. با استفاده از کروم‌کست، فیلم‌ها و تصاویر مورد علاقه‌تان را از روی گوشی خود استریم کنید.

شیائومی می اسمارت پروژکتور ۲ پرو

اتصال شبکه از طریق یک درگاه اترنت امکان‌پذیر است و خوشبختانه زمانی که به کابل کت (CAT) دسترسی ندارید، می‌تواید از وای‌فای ۵ دستگاه استفاده کنید. با یک بار اتصال، همه گجت‌های هوشمند خانه از طریق دستیار گوگل قابل کنترل هستند. برای مثال شما می‌توانید همزمان با فشردن دکمه پخش فیلم، دستور دهید که چراغ‌ها خاموش شوند.

پروژکتور جدید شیائومی دارای دو عدد بلندگوی ۱۰ واتی است و از فناوری دالبی و DTS-HD نیز پشتیبانی می‌کند. البته اگر مایل به استفاده از بلندگوهای خارجی هستید، نگران نباشید. جک صدای ۳.۵ میلی‌متری و جک S/PDIF به همین منظور تعبیه شده‌اند.

شیائومی می اسمارت پروژکتور ۲ پرو

در رابطه با ابعاد، می‌توان به اندازه ۲۱۵ × ۲۰۱ × ۱۴۳ میلی‌متری اشاره کرد و از لحاظ وزن هم با اعداد قابل قبولی روبه‌رو هستیم. وزن می اسمارت پروژکتور ۲ پرو ۳.۷ کیلوگرم است. این وزن در یک نسبت ۱.۱ پخش شده است. پروژکتور مورد بحث به زودی با قیمت ۱۰۰۰ یورو در دسترس قرار خواهد گرفت. کاربرانی که سریع‌تر از بقیه و در اولین فرصت به خرید آن بپردازند، می‌توانند با دریافت یک تخفیف ۱۰۰ یورویی، این محصول را به قیمت ۹۰۰ یورو تهیه کنند.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.