این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا دوباره ساعت هوشمند پبل را به دست کنید - تکفارس 
این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا دوباره ساعت هوشمند پبل را به دست کنید - تکفارس 

این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا دوباره ساعت هوشمند پبل را به دست کنید

علیرضا فاضل
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - 17:59
این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا دوباره ساعت هوشمند پبل را به دست کنید - تکفارس 

 آیا ساعت هوشمند پبل (Pebble Watch) را به‌ یاد می‌آورید؟ این ساعت هوشمند دوست‌داشتنی که برای اولین بار در یک پروژه کیک‌استارتر معرفی شد، توانست بیش‌ترین میزان جذب سرمایه را در تاریخ کیک‌استارتر به خود اختصاص دهد. ساعت پبل که می‌توانست به هر دو تلفن‌های همراه دارای اندروید و آی‌اواس وصل شود، در ماه ژانویه ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد و توانست تا پایان همان سال به فروش ۳۰۰ هزار واحدی برسد. فروش این ساعت هوشمند در پایان سال ۲۰۱۴ به یک میلیون واحد و تا دسامبر ۲۰۱۷ به دو میلیون واحد رسید.

 در سال ۲۰۱۶، کمپانی پبل ورشکست شد و دارایی‌های خود را به فیت‌بیت (FitBit) فروخت و تمام زیرشاخه‌های این کمپانی از مهندسان نرم‌افزار، تسترها تا اپلیکیشن‌های ساعت هوشمند آن تحت مالکیت فیت‌بیت درآمدند؛ اما این پایان ماجرا برای این ساعت جذاب نبود. گروهی از خریدران و علاقه‌مندان به این ساعت توانستند با راه‌اندازی پروژه ربل (Rebble) این امکان را برای ساعت‌های پبل فراهم کنند تا با سیستم‌عامل‌های نسل جدید هم کار کند و اجرا شود، دلیل آن هم این بود که اپلیکیشن رسمی این ساعت  بر روی سیستم‌عامل‌های نسل جدید به عنوان بدافزار شناسایی می‌شد.

 اکنون آلیس گری (Alice Grey) و لوندر گلب (Lavender Glaab)، توسعه‌دهندگان پروژه ربل توانسته‌اند اپلیکیشنی به نام Sideload Helper بسازند. وظیفه این اپلیکیشن باز کردن فایل‌های مربوط به این ساعت هوشمند بر روی تلفن‌های مجهز به اندروید و انتقال آن‌ها به اپلیکیشن رسمی این ساعت برای نصب شدن است.

این اپلیکیشن همین الان از فروشگاه پلی‌استور اندروید در دسترس است. پس اگر این ساعت دوست‌داشتنی را کنار گذاشته‌اید، همین الان آن را از کمد درآورده، دستی به آن بکشید و با کمک Sideload Helper دوباره از آن استفاده کنید.

منبع: phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.