شیائومی می ۱۱ الترا با دو عدد نمایشگر رونمایی شد - تکفارس 
شیائومی می ۱۱ الترا با دو عدد نمایشگر رونمایی شد - تکفارس 

شیائومی می ۱۱ الترا با دو عدد نمایشگر رونمایی شد

مهدی حلوائی
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - 17:00
شیائومی می 11 الترا

شرکت شیائومی از گوشی می ۱۱ الترا رونمایی کرد.. این گوشی، ویژگی‌های متعددی داشته و از دوربینی قدرتمند بهره می‌برد. شیائومی می ۱۱ الترا همزمان با می ۱۱i (نسخه‌ی جهانی ردمی K40 پرو پلاس) به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد.

شیائومی می ۱۱ الترا

لنز بزرگ GN2 سامسونگ برای اولین بار در گوشی می ۱۱ الترا استفاده خواهد شد. این لنز ۱/۱٫۱۲ اینچی، بزرگ‌ترین لنز استفاده‌شده در گوشی‌های هوشمند بوده و تصاویر را با بزرگی پپکسل ۱٫۴ میکرومتر به ثبت می‌رساند. GN2 همچنین از ترکیب پیکسل ۴ در ۱ پشتیبانی کرده و سایز پیکسل‌‌ها را تا ۲٫۸ میکرومتر افزایش می‌دهد.

GM2 از قابلیت ثبات اپتیکال تصویر پشتیبانی کرده و از ویژگی جدیدی به نام “پیکسل دوگانه‌ی پرو” بهره می‌برد که سرعت و دقت فوکوس خودکار را افزایش می‌دهد. همچنین قابلیت اسمارت ایزو پرو (Smart ISO Pro) این لنز به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر HDR را در کسری از ثانیه ثبت کنند.

شیائومی می 11 الترا

دیگر دوربین‌های می ۱۱ الترا نیز بسیار قدرتمند می‌باشند. دوربین پرسکوپ این گوشی، زوم اپتیکال ۵x و زوم هایبرید ۱۰x را ارائه می‌دهد. این دوربین از لنز ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی (۱/۲٫۰ اینچ) استفاده کرده است و تصاویر را با بزرگی پیکسل ۰٫۸ میکرومتر ثبت می‌کند.

برای مقایسه، دوربین پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی گوشی گلکسی S21 الترای سامسونگ از لنز ۱/۳٫۲۴ اینچی با بزرگی پیکسل ۱٫۲۲ میکرومتر استفاده کرده است. می ۱۱ الترا همچنین اولین گوشی هوشمندی است که دوربین پریسکوپ آن، قابلیت ضبط ویدیو به‌صورت ۸کی را دارد. این دوربین از ثبات اپتیکال تصویر پشتیبانی کرده و دریچه دیافراگم آن f/4.1 می‌باشد.

شیائومی می ۱۱ الترا به دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی (لنز IMX586 سونی) با بزرگی ۱/۲٫۰ اینچ مجهز شده و تصاویر را با زاویه‌ی ‌۱۲۸ درجه ثبت می‌کند. لنز این دوربین از فوکوس خودکار پشتیبانی کرده و قابلیت ثبت تصاویر ماکرو را نیز دارد. این دوربین همانند دیگر دوربین‌های می ۱۱ الترا، قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۸کی را داشته و از حالت شب پشتیبانی می‌کند.

شیائومی می 11 الترا

دیگر ویژگی‌ مهم شیائومی می ۱۱ الترا، باتری آن است. این باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی کمی بزرگ‌تر از باتری‌های گوشی‌های رقیب بوده و از فست شارژ بدون سیم ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. شارژ با سیم این باتری نیز به‌صورت ۶۷ وات انجام شده و در هر دو حالت، گوشی در کمتر از ۳۷ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

شیائومی برای دستیابی به این سرعت، فناوری “سوپرشارژ ۶x” اختصاصی خود را طراحی کرده که به پردازنده‌ی سفارشی می ۱۱ الترا اجازه می‌دهد تا از فست شارژ بدون سیم با جریان ۳۰ ولت پشتیبانی کند. می ۱۱ الترا همچنین، از فناوری کنترل جریان چند سطحی استفاده کرده که باعث افزایش ۱۰ درصدی سرعت شارژ می‌شود. علاوه بر این موارد، این گوشی از شارژ معکوس ۱۱ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

شیائومی می 11 الترا

این گوشی به صفحه نمایش امولد ۶٫۸۱ اینچی با رزولوشن +۱۴۴۰p و محافظ گوریلا گلس ویکتوس مجهز شده است. این نمایشگر از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ بهره‌بردازی لمسی ۴۸۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

این صفحه نمایش فوق‌العاده، به لطف پشتیبانی از فناوری +HDR10 و دالبی ویژن، موفق به کسب نمره‌ی +A از DisplayMate شده است. همچنین این نمایشگر با فضای رنگ DCI-P3 به خوبی هماهنگ شده و میزان روشنایی آن در حالت عادی ۹۰۰ نیت و در بالاترین حد خود به ۱۷۰۰ نیت می‌رسد.

شیائومی می 11 الترا

شیاومی در گوشی می ۱۱ الترا از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرده است. این پردازنده‌ی محبوب شرکت کوالکام از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و بیشتر گوشی‌های پرچمدار از آن استفاده کرده‌اند. همچنین این گوشی از ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی UFS 3.1 بهره برده و به سیستم خنک‌سازی سه مرحله‌ای مجهز شده است. ISP سه‌گانه‌ی پردازنده‌ی این گوشی، به‌طور کامل مورد استفاده قرار گرفته و توان عکس‌برداری توسط سه دوربین به‌طور همزمان را دارد.

می الترا ۱۱ از اسپیکرهای استریوی هارمن کاردن بهره برده و به یک سیستم تشخیص صدای با کیفیت بالا مجهز شده است. پشتیبانی از دو سیم‌‌کارت ۵G، وای‌فای ۶E، فناوری NFC و بلستر مادون قرمز از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. متاسفانه می ۱۱ الترا از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری پشتیبانی نکرده و کاربران فقط می‌توانند از بلوتوث ۵٫۲ این گوشی برای اتصال هدفون بدون سیم استفاده کنند.

شیائومی می 11 الترا

بدنه‌ی پشتی این گوشی از جنس سرامیک بوده و در دو رنگ سفید و سیاد عرضه شده است. شیائومی معمولاً گوشی‌های ویژه‌ی خود را از این جنس طراحی می‌کند. می ۱۱ الترا همچنین گواهی IP68 را دریافت کرده است و از این رو، در برابر غبار مقاوم بوده و می‌توان آن را تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱٫۵ متری آب قرار داد. می ۱۱ الترا و پرو، اولین گوشی‌های شیائومی هستند که که موفق به کسب این گواهی می‌شوند.

نکته‌ی قابل توجه قسمت پشتی گوشی، صفحه نمایش جانبی آن است. این صفحه نمایش امولد ۱٫۱ اینچی از رزولوشن ۲۹۴ × ۱۲۶ پیکسل بهره برده و میزان روشنایی آن، ۴۵۰ نیت است. این نمایشگر همچنین از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی کرده و اعلانات را نمایش می‌دهد. با این وجود، کاربرد اصلی نمایشگر جانبی می ۱۱ الترا، نمایش تصویر هنگام سلفی‌گرفتن است.

شیائومی می 11 الترا

گوشی شیائومی می ۱۱ الترا به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد. نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی در کشور چین، از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده خواهد کرد و ۶ هزار یوان (۹۱۵ دلار/۷۷۵ یورو) قیمت خواهد داشت. نسخه‌ی ارتقایافته‌ی این گوشی، ۵۰۰ یوان گران‌تر بوده و از ۱۲ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند. مجهزترین نسخه‌ی این گوشی، از ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی پشتیبانی کرده و قیمت آن ۷ هزار یوان خواهد بود. فروش شیائومی می ۱۱ الترا در چین از تاریخ ۱۳ فروردین (۲ آپریل) آغاز خواهد شد.

نسخه‌ی ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی، به زودی در اروپا به قیمت ۱٫۲۰۰ یورو در دسترس قرار خواهد گرفت. در کنار دو رنگ سفید و سیاه، شیائومی از نسخه‌ی اسپشال ادیشن این گوشی با رنگ سرامیک طرح مرمر رونمایی کرده است. این نسخه به همراه محافظ چرمی آبی رنگ (۱۵۰ یوان) و محافظ شفاف (۲۰۰ یوان) عرضه خواهد شد.

شیائومی می ۱۱i

شیائومی در کنار می ۱۱ الترا از گوشی شیائومی می ۱۱i که نسخه‌ی جهانی ردمی K40 پرو پلاس به حساب می‌آید، رونمایی کرد. این گوشی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرده و نمایشگر امولد ۶٫۶۷ اینچی آن، از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ بهره‌برداری لمسی ۳۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

دوربین این گوشی از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی HM2 استفاده کرده است. این لنز از GN2 کوچک‌تر بوده و سایز آن، ۱/۱٫۵۲ اینچ است. با این وجود، HM2 از ترکیب پیکسل ۹ در ۱ بهره می‌برد که سایز پیکسل را تا ۲٫۱ میکرومتر افزایش می‌دهد. همچنین پشتیبانی از زوم دیجیتال ۳x در این لنز وجود دارد.

دیگر دوربین‌های گوشی می ۱۱i شامل دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی (۱۱۹ درجه) و دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی می‌شود.  با این حال، این گوشی از دوربین مخصوص زوم بهره نمی‌برد.

شیائومی می 11

گوشی می ۱۱i از باتری ۴٫۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی با فست شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی کرده و شارژ کامل آن، حدود ۵۲ دقیقه به‌طول می‌انجامد. صفحه نمایش این گوشی به محافط گوریلا گلس ۵ مجهز شده و گوشی تا حدودی در برابر آب مقاوم است (گواهینامه IP53).

می ۱۱i در دو نسخه با ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸ عرضه خواهد شد و قیمت این نسخه‌ها به ترتیب ۶۴۹ یورو و ۶۹۹ یورو اعلام شده است. همچنین رنگ‌بندی این گوشی شامل سه رنگ نقره‌ای، سفید و سیاه می‌شود.

منبع: GSMArena

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید