شیائومی می ۱۱ پرو رونمایی شد؛ استفاده از لنز سامسونگ - تکفارس 
شیائومی می ۱۱ پرو رونمایی شد؛ استفاده از لنز سامسونگ - تکفارس 

شیائومی می ۱۱ پرو رونمایی شد؛ استفاده از لنز سامسونگ

خشایار جهانی
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - 14:21
شیائومی می ۱۱ پرو رونمایی شد؛ استفاده از لنز سامسونگ - تکفارس 

بالاخره شیائومی رویداد بزرگ خود را برگزار کرد و اولین محصولی که در این رویداد معرفی شد، می ۱۱ پرو بود. مدیرعامل شرکت، لی جون (Lei Jun) این گوشی را «شاه گوشی‌های اندرویدی» خواند و در مورد ویژگی‌های آن صحبت کرد.

پنل جلویی این گوشی یک نمایشگر ۶٫۸۱ اینچی کیو اچ دی (QHD) خمیده از هر چهار طرف است که دارای فناوری آمولد (AMOLED)، نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ فریم بر ثانیه و فناوری دالبی ویژن می‌باشد.  این پنل با محافظ شیشه‌ای کورنینگ ویکتوس پوشانده شده است. همچنین می ۱۱ پرو دارای بلندگوهای استریو هارمن کاردن و دوربین سلفی حفره‌ای ۲۰ مگاپیکسلی است.

شیائومی می ۱۱ پرو رونمایی شد؛ استفاده از لنز سامسونگ - تکفارس 

در مورد دوربین، باید گفت که می ۱۱ اولین گوشی هوشمندی است که از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی GN2 شرکت سامسونگ استفاده می‌کند. ماژول بزرگ ۱/۱٫۲ اینچی و اندازه پیکسل ۱٫۴ پیکومتری آن، بزرگ‌ترین در بین تمامی گوشی‌های هوشمند است. از ویژگی‌های دیگر این حسگر می‌توان به Dual Pixel Pro AF، اچ دی آر، ISO و فیلم‌برداری با کیفیت ۸کی اشاره کرد. همچنین حسگر پریسکوپی با زوم اپتیکال ۵ برابری و زوم دیجیتال ۵۰ برابری به‌همراه لرزش‌گیر تصویر نیز وجود دارد. به‌علاوه، یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض نیز در پنل پشتی دیده می‌شود.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، می ۱۱ پرو دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ است. شیائومی برای بهینه‌تر کردن سخت‌افزار این گوشی از سیستم خنک‌‌کنندگی مخصوص خود استفاده کرده است و در داخل گوشی یک محفظه بخار ۱۵ سانتی متری از جنس مس قرار داده است.

باتری می ۱۱ دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بوده که با دیگر باتری‌ها یک فرق بزرگی دارد و آن، استفاده از سیلیکون اسکیژن سلولی آنود است که باعث می‌شود باتری تراکم و رسانایی بیشتری داشته و زودتر نیز شارژ شود. این فناوری در ماشین‌های برقی استفاده می‌شود. با استفاده از شارژر باسیم و بی‌سیم ۶۷ واتی، این گوشی در مدت‌زمان ۳۶ دقیقه به شارژ کامل می‌رسد.

می ۱۱ با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 در رنگ‌های سبز، مشکی و بنفش عرضه می‌شو و دارای گواهی IP68 بوده و حسگر مادون قرمز نیز دارد.

نسخه ۱۲۸/۸ می ۱۱ پرو با قیمت ۷۶۲ دلار، نسخه ۲۵۶/۸ با قیمت ۸۰۷ دلار و نسخه ۲۵۶/۱۲ با قیمت ۸۶۸ دلار از تاریخ ۲ آوریل به فروش می‌رسد. شیائومی دو نوع بسته‌بندی را برای مشتریان در نظر گرفته است، یکی دارای شارژر ۶۷ واتی و دیگری بدون شارژر. هر دو بسته‌بندی قیمت یکسانی دارند.

شیائومی در این رویداد از شارژر ۸۰ واتی بی‌سیم (در دو شکل استند و پد) نیز رونمایی کرد. این شارژر دارای ۱۹ سیم‌پیچ است که می‌تواند سه دستگاه را همزمان شارژ کند. هر دو با شارژر ۱۲۰ واتی عرضه شده و قیمت شارژر پد یا همان مسطح ۹۱ دلار و قیمت شارژر استند یا ایستاده ۷۶ دلار خواهد بود.

شیائومی می ۱۱ پرو رونمایی شد؛ استفاده از لنز سامسونگ - تکفارس 

منبع: gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.