تماشا کنید: استخراج رمزارز توسط نینتندو گیم بوی! - تکفارس 
تماشا کنید: استخراج رمزارز توسط نینتندو گیم بوی! - تکفارس 

تماشا کنید: استخراج رمزارز توسط نینتندو گیم بوی!

مهدی حلوائی
۹ فروردین ۱۴۰۰ - 18:37
استخراج رمزارز توسط گیم بوی

افزایش محبوبیت رمزارزها باعث شده تا رقابت شدیدی بر سر کارت گرافیک‌های پیشرفته‌ای مانند انویدیا RTX 3090 بین استخراج‌کنندگان رمزارز و گیمرها شکل بگیرد. در همین حال، کانال یوتیوب Stackmashing موفق شده تا با استفاده از کنسول نینتندو گیم بوی به استخراج رمزارز بپردازد.

Stackmashing با استفاده از کنسول گیم بوی (که در سال ۱۹۸۹ عرضه شده بود)، کابل اتصال گیم بوی و میکرو کامپیوتر رزبری پای پیکو موفق به انجام این کار شد.

دستگاه‌ها برای استخراج بیت‌کوین، ابتدا باید به شبکه‌ی بیت‌کوین متصل شوند و این کار، نیازمند دسترسی به اینترنت است. همان‌طور که می‌دانید، کنسول نینتندو گیم بوی ۳۰ سال پیش عرضه شده است و دسترسی به اینترنت توسط این کنسول امکان‌پذیر نیست. از این رو، Stackmashing برای اتصال به اینترنت از رزبری پای پیکو استفاده کرده است.

پروژه‌ی استخراج رمزارز توسط کنسول گیم بوی، حیرت‌انگیز بوده و استفاده از کابل اتصال گیم بوی برای اتصال به رزبری پای پیکو، بسیار خلاقانه است. در گذشته از این کابل برای تبادل بازی‌ها استفاده می‌شد.

اما سوال مهم این است که آیا استفاده از کنسول نینتندو گیم بوی برای استخراج رمزارز، سودآور است؟ متاسفانه پاسخ این سوال، خیر است. Stackmashing توانست با این دستگاه، نرخ هش ۰٫۸ هش در ثانیه را ثبت کند. این نرخ در دستگاه‌های استخراج رمزارز، ۱۰۰ ترا هش بر ثانیه است. بنابراین، استخراج یک بیت کوین توسط گیم بوی، هزاران میلیارد سال به طول می‌انجامد که مشخصاً زمان کمی نیست!

با این حال، پروژه‌ی استخراج رمزارز توسط گیم بوی، به خودی خود بسیار شگفت‌انگیز بوده و تلاش Stackmashing برای این کار ستودنی است.

 

منبع: TechRadar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید